Nyt viedään tuhkatkin pesästä niiltä pienituloisilta typeryksiltä, jotka ovat erehtyneet säästämään kädestä suuhun elämisen sijaan.
Kommentit (16)
Ai onko ilmaisia köyhäinalmuja vähemmän tarjolla kuin ennen?
Mihin katosi ajatus siitä, että ihmiset pyrkisivät elättämään itsensä ihan itse, ilman almuja?
Palstavassarit taas paukuttamassa päätään asioista joista eivät tajua paskan vertaa.
No aikamoiset tuet on sitten ollut, jos on niistä pystynyt säästämään niin paljon, että vaikuttaa tukeen.
Ansiosidonnaisiahan tämä ei koske, ainoastaan pitkäaikaistyöttömiä, jotka elävät Kelan tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Niin väärin kuin vain voi olla
Niin, aloitus on väärin eli valhetta.
Ei siinä kuule mene pitkää, kun isonkin omaisuuden ryyppää, jonka jälkeen voi olla käsi ojossa.
Kerran katselin paikallisessa pubissa, kun eronnut ukko laittoi sen oman puolikkaansa talosta haisemaan noin kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
No aikamoiset tuet on sitten ollut, jos on niistä pystynyt säästämään niin paljon, että vaikuttaa tukeen.
Ansiosidonnaisiahan tämä ei koske, ainoastaan pitkäaikaistyöttömiä, jotka elävät Kelan tuilla.
Mitäh? Mä olin töissä reilut 10 vuotta, säästin rahaa. Jäin työttömäksi. Opiskelin uuden ammatin ansisidonnaisella. Se loppui kesken ja tipuin työmarkkinatuelle ja tässä lamassa töitä ei nyt ole tarjolla.
Kaikki "pitkäaikaistyöttömät" ei ole olleet koko elämäänsä työttömänä.
Awww, mun kommentti toisesta ketjusta on saanut ihan oman ketjun. Olen otettu. 😍🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, aloitus on väärin eli valhetta.
Ei ole, täällä eri ketjuissa on moneen kertaan täydennetty, että tämä on osa 1 suunnitellusta muutospaketista ja seuraavat osat sisältää tukien yhdistelyn ja tarveharkinnan johon tuo tuhkatkin pesästä pohjaa.
Jos olet työikäinen ja työkykyinen, otat maanantaista alkaen vastuun elatuksestasi. Jos saat elatuksesi verovaroista, muusta kuin valtion ydintehtävistä, vaihdat maanantaina työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet työikäinen ja työkykyinen, otat maanantaista alkaen vastuun elatuksestasi. Jos saat elatuksesi verovaroista, muusta kuin valtion ydintehtävistä, vaihdat maanantaina työpaikkaa.
Höpö höpö. tämä on tulossa 6kk päästä.
Olen aina elättänyt itseni omalla työlläni. En ole koskaan saanut Kelasta tai sossusta killinkiäkään suorana tulonsiirtona. En edes tiedä paljonko ehkä olisin oikeutettu saamaan tai miten almuja anotaan. Pienestä palkasta olen säästänyt pahan päivän varalle, eikä aina ole kovin hulppeasti mennyt. Ihmisen ei kuulu elää muiden siivellä vaan elättää itse itsensä. Ensin käytetään omat rahat ja vasta sitten lähdetään kerjuulle kun ei ole enää muuta kuin tuulen huuhtoma perse.
Ei viedä.
Miten on mahdollista, et vauva palstaa uskotte.
Säästö ei ole tulo.
Niin, tyhmempi luulisi, että tukea elämiseen haetaan vasta, kun on tilanteessa, jossa ei ole omaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai onko ilmaisia köyhäinalmuja vähemmän tarjolla kuin ennen?
Mihin katosi ajatus siitä, että ihmiset pyrkisivät elättämään itsensä ihan itse, ilman almuja?
Köyhät mitään rahaa tarvitse.