Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt viedään tuhkatkin pesästä niiltä pienituloisilta typeryksiltä, jotka ovat erehtyneet säästämään kädestä suuhun elämisen sijaan.

Vierailija
30.11.2025 |

Hullun hallituksen yleistuki

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin väärin kuin vain voi olla

Vierailija
2/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko ilmaisia köyhäinalmuja vähemmän tarjolla kuin ennen?

Mihin katosi ajatus siitä, että ihmiset pyrkisivät elättämään itsensä ihan itse, ilman almuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstavassarit taas paukuttamassa päätään asioista joista eivät tajua paskan vertaa.

Vierailija
4/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aikamoiset tuet on sitten ollut, jos on niistä pystynyt säästämään niin paljon, että vaikuttaa tukeen.

Ansiosidonnaisiahan tämä ei koske, ainoastaan pitkäaikaistyöttömiä, jotka elävät Kelan tuilla. 

Vierailija
5/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, aloitus on väärin eli valhetta. 

Vierailija
6/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kuule mene pitkää, kun isonkin omaisuuden ryyppää, jonka jälkeen voi olla käsi ojossa. 

Kerran katselin paikallisessa pubissa, kun eronnut ukko laittoi sen oman puolikkaansa talosta haisemaan noin kuukaudessa. 

Vierailija
7/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aikamoiset tuet on sitten ollut, jos on niistä pystynyt säästämään niin paljon, että vaikuttaa tukeen.

Ansiosidonnaisiahan tämä ei koske, ainoastaan pitkäaikaistyöttömiä, jotka elävät Kelan tuilla. 

Mitäh? Mä olin töissä reilut 10 vuotta, säästin rahaa. Jäin työttömäksi. Opiskelin uuden ammatin ansisidonnaisella. Se loppui kesken ja tipuin työmarkkinatuelle ja tässä lamassa töitä ei nyt ole tarjolla. 

Kaikki "pitkäaikaistyöttömät" ei ole olleet koko elämäänsä työttömänä.

Vierailija
8/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Awww, mun kommentti toisesta ketjusta on saanut ihan oman ketjun. Olen otettu. 😍🤣

Vierailija
9/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vasemmsito"???? 😂

Vierailija
10/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, aloitus on väärin eli valhetta. 

Ei ole, täällä eri ketjuissa on moneen kertaan täydennetty, että tämä on osa 1 suunnitellusta muutospaketista ja seuraavat osat sisältää tukien yhdistelyn ja tarveharkinnan johon tuo tuhkatkin pesästä pohjaa. 

Vierailija
11/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työikäinen ja työkykyinen, otat maanantaista alkaen vastuun elatuksestasi. Jos saat elatuksesi verovaroista, muusta kuin valtion ydintehtävistä, vaihdat maanantaina työpaikkaa.

Vierailija
12/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työikäinen ja työkykyinen, otat maanantaista alkaen vastuun elatuksestasi. Jos saat elatuksesi verovaroista, muusta kuin valtion ydintehtävistä, vaihdat maanantaina työpaikkaa.

Höpö höpö. tämä on tulossa 6kk päästä.

Vierailija
13/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina elättänyt itseni omalla työlläni. En ole koskaan saanut Kelasta tai sossusta killinkiäkään suorana tulonsiirtona. En edes tiedä paljonko ehkä olisin oikeutettu saamaan tai miten almuja anotaan. Pienestä palkasta olen säästänyt pahan päivän varalle, eikä aina ole kovin hulppeasti mennyt. Ihmisen ei kuulu elää muiden siivellä vaan elättää itse itsensä. Ensin käytetään omat rahat ja vasta sitten lähdetään kerjuulle kun ei ole enää muuta kuin tuulen huuhtoma perse.

Vierailija
14/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viedä.

Miten on mahdollista, et vauva palstaa uskotte.

Säästö ei ole tulo.

Vierailija
15/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tyhmempi luulisi, että tukea elämiseen haetaan vasta, kun on tilanteessa, jossa ei ole omaa rahaa.

Vierailija
16/16 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai onko ilmaisia köyhäinalmuja vähemmän tarjolla kuin ennen?

Mihin katosi ajatus siitä, että ihmiset pyrkisivät elättämään itsensä ihan itse, ilman almuja?

Köyhät mitään rahaa tarvitse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän