Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä käytän muovipillejä niin kauan kun Taylor Swiftit ja Kardashianit lentävät 30 sekunnin lentoja yksityiskoneella

Vierailija
30.11.2025 |

Rikkaat eliitit lentelevät 30 sekunnin lentoja yksityiskoneilla joissa vain muutama henkilö kyydissä, jonka olisi ihan hyvin päässyt millä tahansa muulla kulkuvälineellä, mutta ei voi kun se on liian vaivalloista ja rahaa on.

Kiinassa, Intiassa ja Bangladeshissä on tehtaat todella kovalla, kovemmalla kuin koko muussa maailmassa yhteensä.

Samaan aikaan tavallisille eurooppalaisille pulliaisille rähistään ilmastonmuutoksesta, ja käsketään olla käyttämättä muovia, autoa ja kerran vuodessa tapahtuvia lomamatkoja. Kuulostaapa tosi reilulta. Jonkun suomen päästöt on ihan promille verrattuna noihin kiinoihin ja muihin. Ihan naurettavaa oikeasti.

Nyt ne tehtaat pienemmälle siellä Kiinassa ja rikkaat voisi lopettaa ne superlyhyiden matkojen menemisen lentokoneella, niin olisi meidänkin pahvipilleistä ja kasseista jotain hyötyä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostat muovipillisi?!

Meillä on uudelleen käytettäviä ja pestäviä lasipillejä.

Heitä ne menemään, osta metalliset tilalle. Lasipillit on vaarallisia hajotessaan juomalasiin huomaamatta.

Vierailija
42/48 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisia voi helposti syyttää turhamaisuuksista. Sen sijaan kiinaa, Intiaa tms pskamaita ei niin paljoa. Olemmehan itse ajaneet tuotannot noihin halpamaihin. Pskoja maita ovat silti ja mukavaahan se olisi jos pommi putoaisi niihin. Ja moneen muuhunkin paikkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi niitä kutsutaan KardTRASHianeiksi. Ovat kovia kuluttamaan ympäristöä pikamuotivaatteilla, kosmetiikalla, vettä käyttävät runsaasti kuivan kauden aikana, ja lentävät lyhyitä matkoja. 

Heidän yritykset myy roskaa.

Ympäristönpaskaajat.

Vierailija
44/48 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa eettisiä miljardöörejä.

Vierailija
45/48 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikuinen ihminen tarvitsee muovipilliä. Oli ekologista tai ei

Vierailija
46/48 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne muovipillit on jo kielletty monta vuotta sitten. Temustako niitä meinaat tilata, kun ei kaupoissakaan ole? Kiva trolli mutta huono. 

Minulla on edelleen kotona niitä varastossa. Käytän niitä silloin harvoin kun minä tai lapseni juovat pillillä.

Ap

Tempaseppa töppöseen öljytrolli. Onneksi sulla ei mitään lapsia ole eikä tule.

Vierailija
47/48 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että et ole löytänyt paikkaasi maailmassa. Mammapalstalla tehdyt lapselliset trollailuyritelmät eivät ole mikään saavutus.

Ei ollut mikään trollailuyritys vaan ihan oikea mielipiteeni. Vaikka kaikki ei siitä saatakaan tykätä.

Ap

Kerro vielä mistä löydät muovipillejä? Taitaa olla kaupan vain niitä pahvisia.

Ulkomailta löytyy edelleen muovipillejä. Voi myös tilata netin kautta jos ei voi matkustaa ulkomaille. Itse toin viimeksi Serbiasta 1500 muovipilliä.

Trumputtaja tumputtaja raahaa muovipillejä Serbiasta. Ano itse asialla?

Vierailija
48/48 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun vaan vetelet mikromuovia kiduksiisi. Ei se silti vähennä rikkaiden lentelyä. Mutta ymmärrän pointin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän