Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++marrasmasujen viikonloppu+++

20.04.2007 |

Huomenta kaikille!

Tänään on tulossa tosi harmaa päivä, ainakin tänne kainuuseen. Eilen oli ihana päivä kun ei ollut pahaa oloa, mut tänä aamuna on otettu taka pakkia...

Kävin lukemassa eilisen pinon ja huomasin että monella kaveri odottaa yhtäaikaa. Mun kavereista kaksi tekee kesäkuun alussa. Miehen puolen kavereista kaikilla on jo toinen kierros menossa ja minun puolen kavereilla kahdella on lapsi.

Odottelen asiakkaita saapuvaksi...

rv 10+2

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin laittaa että kaikille uusille tervetuloa seuraamme!

Vierailija
2/35 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi siis ihan samalla tavalla sun kanssa. Kamalaa mennä np-ultraan ja sit todetaanki et on menny alussa kesken tai on tuulimuna :( Kyl siinä itku pääs ja järkytys oli kova! Millasta kohtelua sä sait sen jälkeen? Ootkos ollu sen jälkeen raskaana? Sori etten jaksa nyt ettiä meijän esittelyjä...Aattelin vaan et itellä meni seuraava raskaus huolehtiessa et onkohan kaikki hyvin ja ultrassa tuli käytyä 2 kertaa yksityisellä sekä Jorvissa pariin otteeseen tarkastamasa et vauvalla on kaikki hyvin. Voi ku pystyis nyt tässä raskaudessa vähän ottamaan rennommin ja nauttimaan olosta! Pelko vaan pysyy perässä...

Kovasti toivon et me kaikki saadaan pienet nyytit syliin loppuvuodesta ja et kaikki menee raskauden aikana hyvin!

Nyt aamupalan laittoon ennen ku tytöt hyppii seinille ja tältä äidiltä lähtee taju..alkaa tulla taas huono olo vaikka jo vähän ite söinki...

Tarald 9+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pitkästä aikaa koneen ääressä. Olen nyt viikon sisällä ollut päivän toimistolla ja muut päivät erilaisissa työreissuissa kotimaassa ja ulkomailla. Aika rankalta tuntuu lennot ja asiakastapaamiset, varsinkin kun ei pääse syömään juuri silloin kun nälkä yllättää. Mutta omia eväitä olen kuljettanut laukussa ja niiden avulla selvinnyt.

Sydänäänet kuunneltiin 10+3, hyvin kuului. Ultra 3.5.

Mulle menee hyvin vanhat housut vaikka painoa tullut jo 3kg lisää (herkuttelusta...).

Glenda+poikanen 11+0

Vierailija
4/35 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raapustan minäkin nyt muutaman rivin. Lukemassa olen muiden kuulumisia käynyt, mutta jotenkin nää päivät menevät niin nopeasti, etten ole ehtinty kirjoittelemaan. Illat lähinnä makaan sohvalla, kun väsymys painaa päälle. Onneksi nyt ei ole taas ollut pahaa pahoinvointia (kop, kop, kop). On se kyllä varmasti tosi rankkaa, jos ei pääse sängystä liikkeelle moneen viikkoon kun on niin paha olo. Kellään meistä ei taida olla niin kovaa pahoinvointia, vai muistanko väärin?

Syön tässä juuri korvapuusteja... Ihan mieletön himo kaikkeen epäterveelliseen. Voisin syödä vaikka joka ilta hampurilaisaterian, mutta onneksi en ole sortunut siihen kuin kerran. Mikäköhän siinä on, kun varsinkin iltaisin tulee ihan kauhea epäterveellisen himo?!

Ei mutta nyt takaisin työn pariin, hauskat viikonloput!!

tosca rv 10+4

Vierailija
5/35 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihana nukkua klo9 asti =) Yleensä ipanat herää jo ennen kahdeksaa kun on niin valoisat aamut.

Nyt olisi tarkoitus alkaa aamupalan laittoon kun kuvotus taas päätään nostaa, ja sitten lasten kanssa vähän ulkoilemaan ja pihaa siivoamaan.

Tässäpäs kuulumiset lyhykäisyydessään! Täällä kans lapset jo odottaa malttamattomana aamupalan laittajaa!=)

K & Himpula rv8+0

Vierailija
6/35 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kaunis harmaa sateinen aamu tänään. yöllä en saanu nukuttua koska tuuli rämisytti räystästä, kehtaiskohan sitä huoltomiehelle soitella ja pyytää kiinnittää se paremmin... ja toinen häiriö oli outo ilotulitusmainen pauke. sitäkin tuli pitkin yötä. en tiiä että mikä ihme se oli. vieressä on kyllä rakennus työ maa ja tuli ittellä mieleen että onkohan ne jäljessä aikataulusta ja teki yöllä töitä laittomasti tjsp.

kaverilla on liikkeet alkanu tuntua :) itte en oo ihan sata varma, jotain kummaa lepatusta kyllä tuntuu alakerrassa, tai siis alamahassa :D mutta ne voi edelleen olla ihan mitä vaa pieruja.

TOSCA! hiljaa korvapuusteista :D mua on niin himottanu korvapuustit tässä jo pari viikkoa mut saanu hillittyä haluni ihan sillä kun ajattelen kuinka kuivia kaupan puustit on. ihmetyttää edelleen kyllä että miten tää paino vaa sinnikkäästi putoo vaikka kaikkee suklaasta jäätelöön välilä mussutan ja hampurilaiset maistuu paremminkuin oikea ruoka.

että sellasta tänne.

Vierailija
7/35 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odottelen malttamattomana ruokatuntia. Koko ajan kamala nälkä. Oikeaan ruokaan on kova himo, ei niinkään makeaan.

Siihen liittyen: Vertailetteko omaa mahaanne omaan edellisten raskauksien mahaan tai/ja muiden vauvamahaan? Minä kyllä vertaan ja alati huomaan, että olen jotenkin isompi kuin muut. Harmittaa, kun en vain voi rentoutua ja ajatella, että mun maha on tällainen eikä koko ajan tarttisi miettiä, millainen sen pitäisi olla. Muutenkin tuntuu, että lehdissä raskaanaolevat ovat niin nättejä, hoikkia, turpoamattomia jne. Ja senkin olen huomannut, että kaikilla (työkaverit, puolitutut) on aina mielipide siitä, että kuinka kauhean iso/pieni sinä oletkaan jne. Yritänkin tästedes tosiaan ajatella, että minun mahani on minun eikä sitä tarvitse itse eikä muiden vertailla muihin. No se omasta navasta ja mietteistä tällä hetkellä.

Oma sisko saa vauvan kesäkuussa ja ystävättäret elo-ja syyskuussa. Kummilapsi syntyi jo helmikuussa, joten aika monta vauvaa on lähipiiriin tullut/tulossa.

Jaaha nyt töiden pariin taas. Viikonlopputerveisin:

Rila ja Hippu tasan 10 viikkoa.

Vierailija
8/35 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei tänään pahaa oloa oo. Ainakaan vielä. Eilinen meni itkiessä kaikelle, ihan sama mitä toi avokki suustaan päästi, niin itku tuli. Mulla jotenkin nyt viimepäivinä alkanu tulemaan hurjaa itkuisuutta.

Mulla myös muutama kaveri odottaa myös ja vuoden sisällä aika moni on lapsen saanukin.

Tänään tuli ilotus ultrasta, meillä np-ultra vappuaattona ja kesäkuun puolessavälissä rakenneultra. Jännittää jo ihan hirvesti vaikka 2 kertaa on jo ultrassa ton pienen nähny.

Mulla meni muutama päivä sitten hermot salailuun ja valehteluun ja selittämiseen ihmisille, niinpä kaikki jotka kysyy nyt saavat tietää miksi en juo, miksi en polta ja miksi teen töitä vaan tietyissä baareissa missä pelipöydät on savuttomia. Pitää vaan vielä toivoa että kaikki menee hyvin. Eihän tässä enää montaa päivää siihen kriittiseen rajaan eli 12 viikkoon oo.

Ei kai tässä sen kummempaa tänään.

Miizuli ja toukka 11+2 tai +3 mä en enää pysy laskuissa.

Vierailija
9/35 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen jo aika monelle kertonut raskaudesta ja ei kai sitä enää salailla tarvikaan. Kohta se alkaa näkyä kuitenkin.

Töissäkin jo aika moni tietää, mutta en sitä ole toitottanut silti kaikkien edessä vaan pikkuhiljaa aina jollekin kertonut sopivan hetken tullen. Juorut kulkee meillä töissä ja suvussa myös tosi nopeasti et ei tarvi monelle kertoa edes =)

Nyt oon sairaslomalla ku selkä alkoi vaivaamaan. Se on jo vanha ongelma, lihas jumissa tuolla kankun päällä, mutta nyt se alkoi oikein jomottamaan ja särkemään. Enkä todellakaan mee itseäni töihin rääkkäämään.....

Pitäis kai mennä ottamaan pienet päivänokoset ennen kuin pitää lähteä kaupungille käymään.....mukavaa päivää kaikille kurjasta kelistä huolimatta (ainakin täällä satakunnassa)

Dragondream+kirppu 12+2

Vierailija
10/35 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miizuli! missä sulla on toi ultra? meinaan samana päivännä täällä helzinkissä ollaan kurkkimassa mahaan :) mul on kans 30.4. eka ja toka on sit 12.6.

meillä ei oo enää ollu vähänn aikaan salaisuus tää raskaus. ja on oikeesti tosi kivaa päästä viimein puhumaan oman äidin kanssa vapaasti raskaus juttuihin liittyen. salaillesa oli inhottavaa jos lipsahti olevansa menossa terkkarille tms. ni piti keksiä joku riittävä syy joka ei kuitenkaa oo valehtelemista ja samaten pahaa oloa oli kiva peitellä siellä käydessä. " joo maistuu ruoka hyvin mums mums... yrjö tulee jos vielä tungen yhtään haarukallista alas" :)

nyt pitää mennä pukee ja laittaa maalia naamaan. poika lähtee tänään mummulaan yökylään ja ite mennään sit kaverille istuu iltaa sushin merkeissä.

Vierailija
11/35 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taraldille: Meillä on nyt vasta toinen raskaus menossa, ensimmäinen siis osoittautui tuulimunaksi. Vaikka olin jotain kaameaa aavistellutkin, np-ultra kaatoi koko maailman. Minulla oli aivan valtavan ihana ja ymmärtäväinen lääkäri, joten sen puolesta ei ole moittimista. Elämäntilanteeni tosin oli aivan järkyttävä uutisen saadessani, sillä olin juuri samana päivänä aloittanut työt esimiesasemassa enkä _mitenkään_ kokenut voivani olla pois töistä. Hoidimme siis tyhjennyksen lääkkeellisesti kotona illalla ja seuraavana aamuna menin muina naisina töihin. Hieman olivat silmät turvoksissa ja sydän oli tietenkin verillä. Onneksi tyhjennys onnistui kerrasta ja löysin työstä uutta merkitystä elämään, vaikka se tietenkin onttoa olikin vauvaunelman jälkeen. Työyhteisössäni asiasta ei edes tiedetä.

Ihana kuulla Tarald, että teillä on ollut onnistunut raskaus tuon kaamean kokemuksen jälkeen! Huoli ja murhe on tietenkin täysin ymmärrettävää ja ilmeisesti äiti huolehtii lapsestaan sydän sykkyrällä heti hedelmöityshetkestä aikuisuuteen asti, myöhemminkin kaiketi. Itse en pelkää enää samalla tavalla kuin aiemmin, koska jotain tiedän masussa asustelevan. Ultrakuvaa katselen ja pientä sykeröä rakastan jo nyt, ja jos kaikki kuitenkin menee jälleen huonosti, voin tuota kuvaa kantaa sydämessäni aina. En tiedä, ymmärtääkö kukaan tätä tuntemustani, että sykkeen näkyminen oli jo valtava saavutus. No, nyt vihdoin muihin aiheisiin, etten enempää terrorisoi onnellista pinoamme omilla keskenmenoterapiaistunnoillani (kauhea, mikä yhdyssana!)

Onkos teillä muilla marrasmasuilla energiaa riittänyt ulkoiluun? Olisi varmasti niin tärkeää saada raitista ilmaa ja vähän liikuntaakin, mutta itse en töiden jälkeen jaksa paljon muuta kuin löhöillä. Toisaalta, ne kenellä on lapsia jo ennestään ei paljoa löhötä ehdi. Millä sitä saisi itseään niskasta kiinni ja lenkille?

RvaRuljanssi 8+3

Vierailija
12/35 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on jännä palsta, kun useat lähes samalla raskausviikolla olevat voivat keskustella kokemuksista. Minulla viikkoja 8+ risat. En tiedä tarkkaan, kun en ultrassa ole vielä käynyt. Ensi viikolla selviää, montako masussa elelee ja paljon viikkoja & päiviä tarkalleen. Minulla myös takana tuulimunaraskaus ennen kuopustamme. Ja muistan tunteet, kun uusi raskaus silloin koitti, en ole koskaan ollut niin epävarma.. Nyt taasen odottelen pikkuista, kuopus jo kohta kolme vuotias. Aika kultaa muistot, mutta silti tarkkailen kovasti vuotojani ja oloani kokoajan. Tarkkailisinkohan, jos keskenmenoa ei olisi ollut , näin paljon.. Mukavia raskauspäiviä, odotellaan, milloin masu poksahtaa kaikkien nähtäväksi. =)

Vierailija
13/35 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rila kyseli et: Vertailetteko omaa mahaanne omaan edellisten raskauksien mahaan tai/ja muiden vauvamahaan? Kyllä sitä tulee vertailtua masua edellisten raskausten masuun ja nyt on kyllä jo aika iso. Ihme ettei kaveri tänään mitään huomannu ku kävi vaikka pullottaa jo :) En oikeen oo vertaillu muiden masuun ellei sit joku oo ollu samoilla viikoilla suunnilleen mitä ite on ollu ku on nähty.

Tytöt nukkuu jo ku esikoinen heräs 6.25. Tuntuu vaan aikastuvan noi heräämiset eli kesällä täällä kukutaan jo ennen kuutta. Tulee vaan niin pitkä päivä ku ei sitä voi kauheen aikasin nukkumaankaan mennä eikä esikoista saa oikeen lepäämään ku videon tai lukemisen ajaks. Itelle ei jää paljon iltasin aikaa ja nyt jo väsyttää....

Tarald 9+6 edelleen

Vierailija
14/35 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa... Mutta ei väliä. Täällä väsymys alkaa väistyä ja pahoinvointikin hellittänyt. Iltaisin joskus hieman etoo, mutta se ei syömistä estä. Päinvastoin... ehkä on tullut syötyä hieman liikaakin?

Neuvola olisi maanantaina ja odotan kovasti että sydänäänet jo kuuluisi!!!! Perjantaina olisi sitten se np-ultra. Ja jos siinä on kaikki ok, uskallan vihdoin alkaa nauttimaan tästä odotuksesta täysin rinnoin! Joten vajaa viikko vielä....

Nyt katteleen kirppistä! Mukavaa viikonloppua ja vointeja kaikille!

Eppuliina ja baby 11+1

Vierailija
15/35 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo on yhtä tuhruinen ku keliki, harmaa, nuutunut, etova ja väsynyt koko ajan. Meillä vaan haaveillaan kunnon ulkoilulenkeistä ku en saa itseäni sohvan pohjalta ylös. Kumma homma ton huonon olon kanssa ku ensin on paha olo kun et ole syönyt ja sit ku syöt nii sit vasta huono olo tuleeki. Ja vähän kun ittees rasitat esim. töissä tai vaikka ihan käyt kaupassa, nii taas etoo. No ehkä tämäkin tästä helpottaa.

Muuten menee mukavasti, mullakin kaveri raskaana. Odotimme esikoisia yhtäaikaa, lasketut ajat kolmen päivän välein ja nyt tulee pari viikkoa väliksi. Hassua sinänsä koska ei edes asuta samalla paikkakunnalla :)

Jahans jos taas palais tuonne sorvin ääreen, ihanaa viikonloppua taas kaikille!!!

-@- ja tyyppi 9+0

Vierailija
16/35 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa se pahin olla tapahtumassa..=( Aamulla vessa käynnillä jäi paperiin paljon veristä limaa ja vatsaa jomottaa niinkuin olisi menkat alkamassa. =`(

Miten se on, ottaako ne päivystykseen näin varhaisessa tapauksessa?

Ajattelin ainakin soitella ja kysellä et miten tehdään.

K & rv8+1 ehkä...

Vierailija
17/35 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin nyt rauhoittumaan koneelle kun pääsin töihin. Meillä oli tuttava pariskunta käymässä yhden yön ja heillä on 1- ja 2-vuotiaat tytöt.

En muista nyt nimimerkkiä, anteeksi, niin voimia sinulle! Toivottavasti päääset käymään päivystyksessä ja eikä keskenmenoa olisi. Kerrothan miten kävi...

Eilen illalla ennen nukkumaan menoa hoksasin että olin laittanut väärin eilen noi raskausviikot. Eli Nyt on menossa 11+3 eikä 10+3.

Miten teillä muilla on lauantai lähtenyt menemään?

-tulppa ja ufo-

Vierailija
18/35 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vuoto on aivan vaaratonta! Kaikenlainen tiputteluvuotohan on varsin tavallista raskauden aikana ja kipuilujakin on. Mulla ainakin on koko raskauden ajan ollut sellaisia menkkamaisia jomotuksia alavatsalla ja lääkäri totesi niiden kuuluvan asiaan. Mutta vuoto ja kipu kannattaa kuitenkin aina ottaa vakavasti. Pääsitkö päivystykseen? Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki olisi hyvin!

RvaRuljanssi 8+4

Vierailija
19/35 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmeisesti vuoto oli vaaraton kun syke löytyi ja pienokainen vastasi viikkoja!! =) =)

Kovasti tämä säikäytti kun minulla on ollut 3 keskenmenoa esikon ja kuopuksen välissä niin ajattelin että nytkö taas menee kesken. Mutta siis tällä hetkellä tilanne ok ja lepoa lääkäri määräsi. Täytyy maanantaina soitella neuvolaan että saisin sen ensimmäisen käynnin jo aikasemmin kun muutoin se olisi vasta 9.5

Kiitos tsempeistä tulpalle ja RvaRuljanssille! =)

K & Himpula rv8+1 =)

Vierailija
20/35 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin täällä jo moneen otteeseen kurkkimassa, josko olisit jo päässyt kertomaan, miten päivystyksessä kävi. Ihanaa, että syke löytyi ja vuoto oli vaaratonta. Itse olen tuota menkkamaista jomottelua pitänyt ihan hyvänä merkkinä, koska lääkärini tosiaan sanoi sen olevan vain merkki kohdun kasvamisesta. Hän sanoi myös, että raskausoireiden yht´äkkinen loppuminen olisi huonompi merkki. Mutta siis, pääasia on että masuasukillasi on kaikki hyvin.

Leppoisaa lauantaita!

RvaRuljanssi ja Nuu 8+4