40-50-vuotias nainen, kriteerisi uudelle kumppanille?
No niin naiset, kertokaa kriteerinne.
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
En ole sinkku, mutta jos nyt jäisin sinkuksi tai leskeksi, niin en aio enää koskaan ottaa itselleni uutta miestä. Minun osaltani parisuhdekompromissit on jo nähty ja tehty. Syömässä ja ulkona voisin joskus käydä jonkun huumorintajuisen ja fiksun miehen kanssa, mutta minun kattoni alle ei enää yksikään mies muuta.
Oltko jo yli 70?
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Hienolta vaikuttaa. Onko sulla jotain sisäisiä etuuksia, jotka tekevät säteilevän ulkonäön lisäkkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sinkku, mutta jos nyt jäisin sinkuksi tai leskeksi, niin en aio enää koskaan ottaa itselleni uutta miestä. Minun osaltani parisuhdekompromissit on jo nähty ja tehty. Syömässä ja ulkona voisin joskus käydä jonkun huumorintajuisen ja fiksun miehen kanssa, mutta minun kattoni alle ei enää yksikään mies muuta.
Oltko jo yli 70?
Olen 45. Kyllä siihenkin ikään on miehiä saanut ihan riittävästi passata.
Henkisesti kehittynyt ettei ole enää siellä parikymppisen tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulee enää uutta kumppania, koska hänen täytyisi olla antelias, tunteellinen, rakastava ja kohdella ja huomioida joka lailla hyvin. Ja tämä on mahdotonta katkerille suomimiehille.
Ei ole mahdotonta. Mutta nuo hyvät miehet on jo varattuja eikä heistä luovuta.
Hyviin miehiin kyllästytään. Naiset etsivät tatuoituja ja lihaksikkaita. Minusta paras on remonttia tekemään kykenevä ja fysiikasta perillä oleva.
Hyvä mies ei tarkoita tylsää. Ja hyvä mies voi ihan hyvin olla tatuoitu tai lihaksikas tai remontoiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumorintajuinen, keskustelutaitoinen, lapset aikuisia jos niitä on, halu matkustella ja oppia uutta, työn ja vapaa-ajan on oltava tasapainoissa. Terveys sillä tolalla, että se ei rajoita arkea ja lomaa, mutta mikään himourheilija tai terveyshullu ei tarvitse olla.
Mitä tarkoittaa tuo aina käytetty sanonta pitää olla keskustelutaitoinen???
Varmaan eri asioita eri ihmisille. Minusta tarkoittaa, että ei jurota ja vastaile yhden tavun örähdyksillä. Osaa puhua ystävällisesti ja tilanteen mukaan lapsille, vanhuksille, vieraille ja tutuille.
Pystyy keskustelemaan laajasti eri aiheista, ei pelkästään omasta alastaan tai harrastuksestaan. On kiinnostunut politiikasta ja maailman menosta.
Ja olisi hyvä, että kykenisi keskustelemaan myös hyvin henkilökohtaisista asioista.
Vähintään itseni pituinen 167cm, mieluusti kuitenkin pitempi. Korkeintaan lievästi ylipainoinen, harrastaa liikuntaa ja ehkä jotain muutakin. Omaa omia mielenkiinnon kohteita. Tykkää viettää vapaa-aikaa yhdessä ja erikseen, kotona ja sen ulkopuolella. Koulutus ja työpaikka löytyy. Satunnainen työttömyysjakso näinä aikoina ok. Lapsia saa olla tai sitten ei, mutta uusperheeseen saman katon alle en lähde. Omat perhesuhteet kunnossa. Huumorintajuinen, pilke silmäkulmassa, hyvä keskustelija. On valmis kehittymään yksilönä ja parisuhteessa. Ei jää vanhoihin asioihin kiinni. Riitelee asiallisesti ja pysyy aiheessa.
EI alkoholia tai muita päihteitä (alko satunnaisesti ok), ei tupakkaa. EI minkäänlaista väkivaltaa. Seksuaalisesti terve, kunnioittava ja tasa-arvoinen. Hyvä hygienia. Raha-asiat hallinnassa.
t.39v nainen
Helppoa. Yksikään mies ei ole sellainen, että haluaisin enää parisuhteeseen.
Keskustelutaitoinen = osaa ilmaista itseään ja tunteitaan verbaalisesti. Kysellä kumppanilta asioita, on kiinnostunut tietämään mitä kumppanin päässä liikkuu, osaa ilmaista jos jokin harmittaa, osaa käsitellä suusanallisesti konfliktitilanteet. Osaa kertoa ajatuksiaan elämästä, toiveistaan, haaveistaan, on kiinnostunut kumppanin vastaavista. Osaa pyytää anteeksi. Jostakin syystä moni mies osaa sanoa v-sanan ja muita voimasanoja, mutta sana anteeksi ei onnistu. Tai rakastaa, rakkaus, kulta ym. Jännä juttu. Ehkä suun motoriikka ja lihaksisto toimimattomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumorintajuinen, keskustelutaitoinen, lapset aikuisia jos niitä on, halu matkustella ja oppia uutta, työn ja vapaa-ajan on oltava tasapainoissa. Terveys sillä tolalla, että se ei rajoita arkea ja lomaa, mutta mikään himourheilija tai terveyshullu ei tarvitse olla.
Mitä tarkoittaa tuo aina käytetty sanonta pitää olla keskustelutaitoinen???
Keskustelutaitoinen osaa keskustella tilanteen mukaan. Hän osaa small talkin, jotta häneen pystyy ylipäätään tutustumaan. Ja kun tutustuu, hän kykenee dialogiin, eli kykenee kannattelemaan keskustelua niin, että se jatkuu. Jokainen meistä tuntee monologin ylläpitäjiä, jotka saarnaa vain omaa agendaa. Eli keskustelutaitoon kuuluu myös aktiivinen kuuntelu. Lisäksi keskustelutaito edellyttää laajaa yleissivistystä, jotta on materiaa, mistä käydä dialogia.
eri
Vierailija kirjoitti:
Helppoa. Yksikään mies ei ole sellainen, että haluaisin enää parisuhteeseen.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Haittaako pieni iskävatsa?
Nelikymppinen mies
Ainakin minua haittaisi. Kertoo siitä, että ei pidä huolta terveydestään ja kunnostaan. Tiedän toki monia yleisen mittapuun mukaan hyväkuntoisia, joilla on iskävatsa, mutta omaa kuntoani vastaavilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen 52, ja koko aikuisikäni ollut hyvässä parisuhteessa. Jos mieheni kuolisi ennen minua, ja siitä toivuttuani jotenkin miettisin uutta suhdetta, rima olisi kyllä korkealla. Ehkä kaipaisin jotakuta jonka kanssa jakaa elämää, mutta en hinnalla millä hyvänsä. Älykkyys olisi tärkeää, ja samat elämänarvot. En kertakaikkiaan kuuntelisi yhtä ainutta xenofobista kommenttia keneltäkään, enkä muutenkään huonontaisi elämääni. Mutta huumorintajuinen, rauhallinen, mukava, turvallinen ja älykäs mies. Voisi parantaa elämänlaatuani. En kyllä usko, että sellaista löytäisin, hyvät miehet on varattu.
Jaa semmonen Xenonrakastaja siellä. Keisari ei hyväksy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empaattinen, lämmin, älykäs, keskustelukykyinen, naisia arvostava ja ystävällinen. Nämä kriteerit karsivat 95% sinkkuina olevista miehistä pois.
Onko oikeasti näin, että vain 5 prosenttia jää jäljelle?
Kysyisin toisinpäin; jääkö muka niin paljon kuin 5% jäljelle?
Ulkonäöllä ei sinällänsä ole väliä, riittää, että on ollut voguessa. Koulutuksellakaan ei niin väliä ole, ei tarvitse olla ivy leaguesta, oxfordi käy ihan hyvin. Asuinpaikallakaan ei ole niin väliä, ei pidä asua Eirassa, Kulosaari ja Kauniainen kelpaavat myös. Eli ihan perus simppelit vaatimukset tavalliselle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva eronnut mies enää esim. 45-50 -vuotiaana haluaakaan ryhtyä leikkimään kotista kenenkään ikäisensä naisen kanssa, joten tällainen suhde olisi vain win-win.
Tuttuja tämän ikäisiä omanikäisten naisten kanssa seurustelevia miehiä on, ja melkein jokainen kertoo, että muutaman vuoden seurustelun kuluttua naiset ovat alkaneet puhua yhteen muuttamisesta.
Vierailija kirjoitti: Ystävällinen, kohtelias, empaattinen, ymmärtäväinen, omaa sosiaaliset taidot, feministi ja ei misogystinen, omaa hyvät kommunikaatiokyvyt, huolehtiva, omaa samanlaisen huumorin kanssani, valmis kokeilemaan uusia asioita, ei juo alkoholia, ei polta tupakkaa, ei käytä päihteitä, tykkää eläimistä, tykkää luonnosta edes vähän, pitää hygeniasta ja ulkonöstä huolta (ei tarvitse olla hoikka tai lihaksikas, ihan normaali riittää), osaa pitää kodista huolta, tekee ruokaa, tekee pyykit, käy töissä tai sentään etsii töitä aktiivisesti, jos ei ole löytänyt. Osaa näyttää tunteet, osaa olla romanttinen, osaa hassutella ja tehdä vähän "tyhmiäkin" asioita yhdessä. Ei peliongelmia tai talousongelmia, ei törsää rahaa turhaan, ei isoja lainoja paitsi jos liittyvät asuntoon tai autoon. Samanlainen elämäntyyli kuin itselläni Muuten ei hirveästi ole muita kriteerejä. Ihan sama minkä pituinen, ihan sama minkä väriset hiukset tai silmät tai onko
No on kyllä sellainen kriteerilista, että ei Suomesta löydy yhtään miestä tuota täyttämään. Ainakin yksi kohta puuttuu jokaiselta.
Omasta kokemuksesta voin todeta, että suurin osa näistä kriteerilistoista tässä keskustelussa on mahdottomia toteuttaa yhden kohdan vuoksi: ei alkoholia.
Käytännössä vain himourheilijat / liikkujat ja uskonnolliset ihmiset n. 5-kymppiset miehet eivät käytä lainkaan alkoholia. Mutta heissä on useimmiten taas muita puutteita, jotka sulkevat naisten kiinnostuksen pois. Aktiivisilta liikkujilta menee siihen harrastukseen (tai elämäntapaan) tosiaan aikaa, joka on aivan varmasti pois parisuhteelta. Uskonnollisten miesten mielipiteet ja vakaumukset ovat muuten usein sellaiset, että ne eivät naisille sovi.
Tasapainoinen, omillaan toimeentuleva ja mukava. Pidempi kuin minä (olen 168 cm) eikä kovin ylipainoinen. Ei alkaisi ehdottelemaan aivan heti. Ei enää pieniä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mukava ja rauhallinen mies. Myös alkoholia juodessa miehen pitää olla tyyni kuin meri. Olen tavannut miehiä jotk juodessaan ovat vaarallisia ja agressiivisia.
Oletko itse rauhallinen, hiljainen ja ei-aggressiivinen?
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.