Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elina Valtosella alkaa mopo keulia entistä pahemmin: "Antaa tulla vaan.". Tämäkö on sitä diplomatiaa, jota ulkoministeri tekee?

Vierailija
30.11.2025 |

Liittyy eiliseen uutisointiin kommenteista Ylen(?) ohjelmassa, jossa käsiteltiin Venäjän erikoisjoukkojen muodostamaa "uhkaa" Suomelle.  Ellu päätti sitten ihan kutsua heitä tänne.

Oisko surkein ulkoministeri aikoihin.  Pelkkää uhoamista ollut tämän jakkukalkkunan ulosanti koko kautensa ajan.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ennemmin linnaan tai pyssyn eteen, kun puolustaisin Valtosta.

Vierailija
22/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä alkanut lähteä lapasesta. Ihmettelin esim sitä miten vähätteli Ukrainan uusinta korruptiotapausta ja alkoi muttakuvenäjä-selitykseen. Eikö tuo ole lapsellista. Kaikki Venäjän korruption tietää, mutta me ei sinne anneta miljardeja rahaa kuten Ukrainaan. Siksi korruption selvittäminen on meillekin hyvin tärkeää ja Valtonen on veronmaksajien rahoista vastuussa.

Sitten nuo "antaa tulla vaan"-uhoilut. Nyt tuntuu että ylimielisyys on ottanut vallan. Ja lapsellisuus. Hänen tulee muistaa että hän on Suomen ulkoministeri ja puhuu kansalle, eikä jollekin Heikelälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin ennemmin linnaan tai pyssyn eteen, kun puolustaisin Valtosta.

Taidat ry-ssä vielä linnaan päätyäkin. Ilmoitettu jo poistoon kaalinhajuiset jorinat.

Vierailija
24/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen nykyinen ulkopolitiikka on suoraan sanoen veren kerjäämistä nenästä. Joskus ulkopolitiikan tavoite oli pitää Suomi erossa konflikteista, mutta nyt sellaisiin suorastaan hingutaan mukaan. 

Venäjä on uhitellut meille jo vuosia. Putin yritti kieltää Suomen Natojäsenyyden jo joulukuussa 2021.

https://www.verkkouutiset.fi/a/nailla-sanoilla-vladimir-putin-yritti-ki…

"Venäjän diktaattori Vladimir Putin esitti joulukuun 1. päivänä 2021 neuvotteluiden aloittamista Naton laajenemisen kieltämisestä. Putin vaati Venäjälle takuita siitä, ettei puolustusliitto laajenisi itään. Presidentti oli jo aiemmin vaatinut Venäjälle turvatakuita."

Mitä vastaan Venäjä tarvitsi turvatakuita?

Vanhuksilla on usein perusteettomia pelkotiloja, kuten nyt tälläkin despoottivaarilla.

Vierailija
25/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä nämä uhoajat ovat ensimmäisenä poistumassa maasta kun tiukka paikka sitten oikeasti tulee.  

Eipä näy Elinaakaan silloin enää uhoamaasa missään.

Vierailija
26/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtonen ei edusta kaikkia suomalaisia onneksi. Sen tietävät riittävän moni.

Vierailija
27/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtonen on tyhmä kun luulee että jos Venäjä hyökkää niin vastassa on joku känninen uhkaileva pummi eikä maailman suurin ydinasevaltio

Vierailija
28/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtonen ei edusta kaikkia suomalaisia onneksi. Sen tietävät riittävän moni.

Kyllä ulkoministerinä edustaa ihan kaikkia suomalaisia 🤣

Vierailija
29/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen nykyinen ulkopolitiikka on suoraan sanoen veren kerjäämistä nenästä. Joskus ulkopolitiikan tavoite oli pitää Suomi erossa konflikteista, mutta nyt sellaisiin suorastaan hingutaan mukaan. 

Se että luvataan puolustaa maata kaikin keinoin ei ole mitään kerjäämistä vaan varoittamista ettei hullulle naapurille tule moinen edes mieleen.

Elina menee siis henkilökohtaisesti rintamalle puolustamaan Suomea? Minä en mene, tämä maa ei anna minulle enää mitään eikä ole puolustamisen arvoinen. 

Niin, Venäjä ei ole puolustamisen arvoinen, iigori. Suomi on.

Vierailija
30/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä alkanut lähteä lapasesta. Ihmettelin esim sitä miten vähätteli Ukrainan uusinta korruptiotapausta ja alkoi muttakuvenäjä-selitykseen. Eikö tuo ole lapsellista. Kaikki Venäjän korruption tietää, mutta me ei sinne anneta miljardeja rahaa kuten Ukrainaan. Siksi korruption selvittäminen on meillekin hyvin tärkeää ja Valtonen on veronmaksajien rahoista vastuussa.

Sitten nuo "antaa tulla vaan"-uhoilut. Nyt tuntuu että ylimielisyys on ottanut vallan. Ja lapsellisuus. Hänen tulee muistaa että hän on Suomen ulkoministeri ja puhuu kansalle, eikä jollekin Heikelälle. 

Ja ennen kaikkea hän puhuu ulkomaille. Tuntuu unohtaneen täysin ettei edusta tosiaan nyt itseään tai Heikelää jossain nakkikioskin jonossa, vaan Suomen valtiota ja kansaa. 

Vierailija
31/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En odota mitään, mene sinä puolustamaan ja tapattamaan itsesi eliitin omaisuuksien puolesta."

Aina iigorit puhuu eliitistä näin, ja sitten menevät rintamalle tapattamaan itsensä Putinin eliitin puolesta.

Vierailija
32/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kovin kyllästynyt noihin "iigor", "trolli" ja "kaalisoppa haisee" -kommentteihin. Niiden esittäjät eivät kykene käymään keskustelua, eivät argumentoi millään tavalla. Yrittävät noilla taikasanoilla ylläpitää ympärillään kuplaa, jotta sitä ei läpäisisi mikään ikävä totuus.

No te olette venäläisiä trolleja ja syötte kaalisoppaa. Todellisuuden kieltäminen antaa teistä tyhmän vaikutelman.

Vierailija
33/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kovin kyllästynyt noihin "iigor", "trolli" ja "kaalisoppa haisee" -kommentteihin. Niiden esittäjät eivät kykene käymään keskustelua, eivät argumentoi millään tavalla. Yrittävät noilla taikasanoilla ylläpitää ympärillään kuplaa, jotta sitä ei läpäisisi mikään ikävä totuus.

Ette te mitään suomalaisia ole, vaan itänaapurin trolleja. Turha yrittää Iikori hämäillä.

Vierailija
34/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä nämä uhoajat ovat ensimmäisenä poistumassa maasta kun tiukka paikka sitten oikeasti tulee.  

totta turiset, johan yksi rysssssämielinen tuossa ilmoittautuikin

Vierailija
35/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtonen on tyhmä kun luulee että jos Venäjä hyökkää niin vastassa on joku känninen uhkaileva pummi eikä maailman suurin ydinasevaltio

Alkaa olla aika väsyä tämä ydinaseilla pelottelu.

Viime viikon ballistisen ohjuksen testikin lensi melkein sata metriä lähtöpaikasta.

Droonivideoilla sotilaat harhailee metsissä votkapullo oikeassa ja Kalashnikov vasemmassa kädessä.  Viimeissä kuvassa huomaa kohti tulevan droonin, mutta ei edes ehdi reagoida siihen. On sen verran "känninen uhkaileva pummi".

Vierailija
36/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt sihen, että vääristelet tietoisesti Valtosen sanomisia. Tämä oli jo ties monesko avaus antaa tulla vaan otsikolla. Mikä muu tämä voisi olla kuin trolli? Miksi sitä ei saa sanoa ääneen, ettei hän ole tuolla tavalla sanonut?

Vierailija
37/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllästynyt sihen, että vääristelet tietoisesti Valtosen sanomisia. Tämä oli jo ties monesko avaus antaa tulla vaan otsikolla. Mikä muu tämä voisi olla kuin trolli? Miksi sitä ei saa sanoa ääneen, ettei hän ole tuolla tavalla sanonut?

Vierailija
38/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No te olette venäläisiä trolleja ja syötte kaalisoppaa. Todellisuuden kieltäminen antaa teistä tyhmän vaikutelman.

Todellisuuden kieltäminen? Se että joku keski-ikäinen tantta lietsoo sotaa, on mielestäsi todellisuuden kieltämistä. Kuten sanottu, tapata itsesi sodassa jos siltä tuntuu, minä en uhraudu tällaisen maan puolesta. Ja edelleen olen suomalainen.

Tällaisen maan? Jos asuisit täällä, olisit milloin tahansa vapaa muuttamaan Venäjälle Turtiaisen perässä kuvaamaan tyhjiä kauppoja, mutta sinähän olet jo siellä. Oletko peräti itse Turtiainen?

Vierailija
39/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina Valtonen on täyspäisimpiä nykyisiä poliitikkoja. Arvostan kovasti. Enkä edes kannata hänen puoluettaan.

Vierailija
40/68 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuuden kieltäminen? Se että joku keski-ikäinen tantta lietsoo sotaa, on mielestäsi todellisuuden kieltämistä. Kuten sanottu, tapata itsesi sodassa jos siltä tuntuu, minä en uhraudu tällaisen maan puolesta. Ja edelleen olen suomalainen.

Miksi nimittelet Puuttinia keski-ikäiseksi tantaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi