Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Temuttaminen laittanut jätekeskukset ongelmiin. Esimerkiksi tekstiilejä ei voi kierrättää, ne pitää polttaa

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
22/32 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhessä dokkariss joku täti tilasi vielä RUUANVALMISTUSVÄLINEITÄ Temusta... facepalm.

Harmi että myrkytykset ovat harvoin akuutteja ja tätsä oli jo hedelmätön, muuten olis voinu mennä luonnonvalinnasta

Pientä ylireagointia. Suurin osa noista ei ole mitään vaarallisia, vaikka raja-arvot ylittyisivät moninkertaisesti. Kotimaassakin myydään kosmetiikkaa ja muuta tavaraa. Jopa vaatteita joissa on hedelmällisyyttä alentavia aineisosia. Hyvin harvasta näiden takia kuitenkaan hedelmätön tulee. Ei ole pystytty vielä kertaakaan osoittamaan, että kukaan olisi sairastunut temusta ostetusta rätistä. 

Ei niitä Temurättejä ole vielä tutkittu niin paljon, eikä varsinkaan niitä käyttäneitä henkilöitä ole tutkittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan veikkaatte, että Euroopassa saadaan Kiina-tilaukset kuriin? Itse olen varma, että seuraavan vuoden aikana tilanne muuttuu, ettei noita paketteja enää voi tilailla samaan tahtiin. Joko tullit tai muuta sääntelyä laitetaan esteeksi.

Ei sitä pystytä millään estämään. Ei ole laillista. Kiina keksii muutenkin keinon tuoda tuotteensa markkinoille ja en ainakaan itse osta sen jälkeen mitään Suomesta, jos yrittävät kieltää. Maksakoot temunvihaajat ahneiden kauppiaiden katteet. 

Vierailija
24/32 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhessä dokkariss joku täti tilasi vielä RUUANVALMISTUSVÄLINEITÄ Temusta... facepalm.

Harmi että myrkytykset ovat harvoin akuutteja ja tätsä oli jo hedelmätön, muuten olis voinu mennä luonnonvalinnasta

Pientä ylireagointia. Suurin osa noista ei ole mitään vaarallisia, vaikka raja-arvot ylittyisivät moninkertaisesti. Kotimaassakin myydään kosmetiikkaa ja muuta tavaraa. Jopa vaatteita joissa on hedelmällisyyttä alentavia aineisosia. Hyvin harvasta näiden takia kuitenkaan hedelmätön tulee. Ei ole pystytty vielä kertaakaan osoittamaan, että kukaan olisi sairastunut temusta ostetusta rätistä. 

Silti suomalaistenkin siittiöiden määrä on laskenut jyrkästi muutamissa vuosikymmenissä - nykynuorilla miehillä on joku 10 % siitä siittiömäärästä, joka isoisillään on... arjen kemikaaleja pidetään suurena syynä. Tokihan tällainen temuttaminen entisestään pahentaa olemassaolevaa ongelmaa.

Mutta turhaan kai huuliani heilutan, monelle ei tunnu olevan mitään väliä terveydellä, planeetalla tai millään, kunhan saa halpaa krääsää nopeasti roskiinheitettäväksi tilattua. Kyllä ihminen on tyhmä olento.

Vierailija
25/32 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan veikkaatte, että Euroopassa saadaan Kiina-tilaukset kuriin? Itse olen varma, että seuraavan vuoden aikana tilanne muuttuu, ettei noita paketteja enää voi tilailla samaan tahtiin. Joko tullit tai muuta sääntelyä laitetaan esteeksi.

Ei sitä pystytä millään estämään. Ei ole laillista. Kiina keksii muutenkin keinon tuoda tuotteensa markkinoille ja en ainakaan itse osta sen jälkeen mitään Suomesta, jos yrittävät kieltää. Maksakoot temunvihaajat ahneiden kauppiaiden katteet. 

Ei ole nyt laillista, mutta totta ihmeessä voidaan kehitellä lakeja tai tulleja, joilla homma hoidetaan. Ja se myös pitää hoitaa. Temutus on aivotonta touhua.

Vierailija
26/32 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa että maahantuoja on tässä tapauksessa tilaaja . eli periaatteessa tilaajan vastuulla jos tilaa piraattia tai laitonta 

Vierailija
27/32 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nyt laillista, mutta totta ihmeessä voidaan kehitellä lakeja tai tulleja, joilla homma hoidetaan. Ja se myös pitää hoitaa. Temutus on aivotonta touhua.

Turha kuvitella, että alan maksamaan  suomihintoja yhtään mistään. Suomalaiset yrittäjät voivat puolestani tehdä konkan. Typerä kansa maksaa Monacon hintoja joka asiasta. Todellisuudessa ostaa paskinta ja halvinta bulkkia luksuksen hinnalla. 

Vierailija
28/32 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa, joku mijonäärin lailla shoppaileva himotemuttaja on loukkaantunut :,D

Vierailija
29/32 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha kuvitella, että alan maksamaan  suomihintoja yhtään mistään. Suomalaiset yrittäjät voivat puolestani tehdä konkan. Typerä kansa maksaa Monacon hintoja joka asiasta. Todellisuudessa ostaa paskinta ja halvinta bulkkia luksuksen hinnalla. 

Ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä teet. Pääasia, että kiinakrääsän tilaamiset loppuu.

Vierailija
30/32 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki temuttajat jotka tunnen ei ottanut k rokotteita koska " yhyy haitallisia kemikaaleja" mutta sitten ostetaan tutkitusti haitallisia kemikaaleja sisältävää sontaa..kaikki ilmeisesti mitä valtio sanoo pitää väkisin kääntää väärinpäin ..

Vierailija
31/32 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa että niissä on jotain elimistöön tunkeutuvia aineita tai jotain muuta pahuutta

Vierailija
32/32 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ne kiekkaan tuodut upouudet vaatteet kannattaisi laittaa myyntiin eli kierrättää, eikä laittaa suoraan roskiin.