Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jossain sukupolvessa normaalia arvostella toisen kotia ja sistusta vierailulla?

Vierailija
29.11.2025 |

Miten joku voi vaan haukkua toisen kotia ihan kuin se olisi maailman normaalein asia sanoa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on syntynyt -66 ja kommentoi kaikkea. Siis ihan hyvällä myös, mutta en halua sitä kylään, koska aina on sellainen olo, että se tullessaan skannaa koko kämpän ja kommentoi sitten jos jotain on muuttunut. Kommentoi myös pukeutumista, jolloin tulee olo, että sillä on joku exceltaulukko, missä mun vaatteet ja tavarat on ylhäällä. 

Omassa kotonaan myös aina kierrättää kaikki vieraat ja odottaa uudessa kyläpaikassa "tupatarkastusta".

Vierailija
22/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut että nykyään ei uskalleta sanoa edes sitä positiivista sanaa. Itse monesti (hiljaa mielessäin) ihastelen ystävättäreni sisustusta, on kodikas ja sievä koti. Ja aina sanon yhden positiivisen asian ("onpa sinulla kivat uudet verhot, mistä ne on ostettu"). Jne. 

No en niitä sun iloksi ostanut enkä tarvitse niistä palautetta

Tämä. Jos haluan mielipiteen, niin kysyn sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on viimeinen kerta kun meille tulee törkymöykyt. 

Vierailija
24/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä jo toisessa polvessa...ja päässä.

Vierailija
25/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Anoppien koteja saa haukkua, se on siis alle 50 v tapa.

Täällä ehdottomast eniten moititaan anoppien, vanhempien, isovanhempien koteja.

Tarkoitatko niitä keskusteluita, joissa miniän/tyttären oletetaan siivoavan myös anopin, vanhempien ja isovanhempien koteja? 

Vierailija
26/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joiltakin ikäihmisiltä puuttuu tietynlainen suodatin sanomistensa suhteen oli kyseessä asia mikä hyvänsä. Töräytetään tulemaan, mitä sylki suuhun tuo. Arvostellaan esimerkiksi ulkonäköä ja lihominen se vasta olennainen asia muissa on. Moukkamaisuutta.

Autistit on tämmöisiä

Vierailija
27/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut että nykyään ei uskalleta sanoa edes sitä positiivista sanaa. Itse monesti (hiljaa mielessäin) ihastelen ystävättäreni sisustusta, on kodikas ja sievä koti. Ja aina sanon yhden positiivisen asian ("onpa sinulla kivat uudet verhot, mistä ne on ostettu"). Jne. 

Hän puhui tyttärelleen ei sinulle. 

Vierailija
28/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos haluan mielipiteen, niin kysyn sitä. 

Ja sitten sieltä voi tulla vaikka mitä negatiivisia kommentteja.  Ottakaa kohteliaisuus ihan hyvänä asiana. 

Vierailija
29/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Anoppien koteja saa haukkua, se on siis alle 50 v tapa.

Täällä ehdottomast eniten moititaan anoppien, vanhempien, isovanhempien koteja.

Tarkoitatko niitä keskusteluita, joissa miniän/tyttären oletetaan siivoavan myös anopin, vanhempien ja isovanhempien koteja? 

En. Vaan kun käydään kylässä tai ollaan jouluna.  Kaikki on huonosti.

Siivousliikkeet hoitavat siivouksen, ihan turhaa tuo miniöitten valitus.

Vierailija
30/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta pahimmat arvostelijat niin kodin kuin ulkonäön osalta ovat sellaisia noin 70-vuotiaita. Siis, että arvostellaan päin naamaa törkeästi ja lässytetään "se oli vain minun mielipiteeni, eikö Suomessa ole mielipiteenvapaus".

Siihen voi vastata, että puhut rumasti, haluatko loukata ihan tahallasi? Kaikkia päähän pälkähtäviä ajatuksia ei tarvitse kajauttaa ulos. On olemassa kyllä ihmisiä, jotka hykertelevät mielessään kun näkevät toisen pahoittaneen mielensä. 

Vierailija
31/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kommentointi on kyllä moukkamaisuutta. Meillä esim naapuri kommentoi muita ja appivanhemmat kaikkia.

Myös omat vanhemmat katsoivat oikeudeksi kommentoida toisten ulkonäköä. Esim isäni sanoi siskolle murrosiässä *persees on kasvsnut* Ei ihme että siskolla oli anoreksia. Ja kun itse en ole mikään pitkäsäärinen niin sai hävetä itseään koko ajan (ja vieläkin).

Pitäkää ne mölyt mahassanne, 

Vierailija
32/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on, että Z-sukupolvi arvostelee aika kärkkäästi vanhusten koteja mauttomiksi. Lapsenlapsen tyttöystävä mummolassa käymässä on aika kamalaa koettavaa, kun tuo vieras ääneen kauhistelee ja pilkkaa niin täyspuista lipastoa kuin "kakanvärisiä" verhoja.

Vierailija
33/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuriin ikäluokkiin kuuluva ex-anoppini teki tätä. Kerrankin otiin muutettu uuteen asuntoon, kierteli paikkoja ja alkoi jotenkin tosi merkitsevästi tuijottaa mun ompelemia verhoja. Naurahdin jotain sanoakseni että tossa on sauma mennyt kyllä ihan vinoon. Se vastasi että no verhot on ainakin symmetriset kun sauma on ihan vinossa toisessakin verhossa. Löysi ylipäätään aina arvosteltavaa muiden ihmisten elämästä, parisuhteista, perheistä jne. 

Vierailija
34/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan tyypillistä boomereille. 

Vierailija
35/35 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kotiini kuin ihmiset jotka haluavat olla kanssani, koska sellaiset eivät arvostele kotia, ei he edes huomaa ympäristöä kun ovat keskittyneet olennaiseen.

Yöpaikaksi kelvataan mutta sanomista tulee,

miksi ei ole kuin yksi vessa? Vaikka itselläänkään ei ole kuin yksi vessa🙄 

Miksi on kylmä? Asteita 19,5 - 20astetta talvisin.

Miksi on niin kuuma? Ylhäällä 27 -  29 astetta helteillä.

Näyttää ihan mummolalta.

Vanhojen ihmisten koti jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi