Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Temutus on lisääntynyt niin paljon, että jätelaitokset joutuvat polttamaan käyttämätöntä tavaraa

Vierailija
29.11.2025 |

Käyttämättömiä, kiinalaisista halpaverkkokaupoista tilattuja tekstiilejä päätyy Suomessa kierrätyksestä suoraan polttoon.

https://yle.fi/a/74-20196295

Todella idioottimaista shoppailla silkasta ostamisen ilosta, ja sitten itkeä tuherretaan, kun on liikaa roinaa ja rahat lopussa. Pikkupuroista syntyy joki.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pari kertaa erehtynyt tilaamaan noista temuista ja vastaavista ja tosiaan meni roskiin suoraan. Nyt olen toivottavasti läksyni oppinut.

En ole koskaan tilannut enkä tule tilaamaan. Tv. Rouva 54v. 

Vierailija
62/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi olevan kiinalaisillakin puuhaa eletroniikan parissa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu on saatanasta. Oopiumia köyhille.

Vierailija
64/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Onko tuo kaikki varmasti Temusta peräisin? Jätelaitoksillako skannataan kaikki jätteet ja katsotaan, että 99 prosenttia on peräisin Temun valikoimista?

Mitä tälle maalle oikein on tapahtunut, kun vähän väliä joku media suoltaa silkkaa propagandaa jonkin asian puolesta tai jotain vastaan?

Kun totuus ei miellytä on se salaliitto propagandaa tai fake news.

Aika tyhmä olet, jos oikeasti uskot, että Yle tai Hesari tai mikä muukin media jakaa täysin puolueetonta tietoa. Näkihän BBC:stäkin, miten tosiasioita voidaan vääristellä.

Vierailija
65/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
66/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pari kertaa erehtynyt tilaamaan noista temuista ja vastaavista ja tosiaan meni roskiin suoraan. Nyt olen toivottavasti läksyni oppinut.

Mutta Kaalimadosta tilaat sitäkin hanakammin.

Vierailija
67/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa turhaa tavaraa on kaikkialla. Prismassa, Tokmannilla, Rustassa, ikeassa jne. Kuka sitä rihkamaa tarvitsee? Vaatteitakaan ei aikuinen koko ajan tarvitse uusia. Itse kirjautim äskettäin kengät suutarilla. Vielä ensi kesän menee. Temu tai mikä tahansa, turhaa kulutusta on liikaa. 

Vierailija
68/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhäkin tuntee itsensä rikkaaksi kun voi ostaa halpaa roskaa. Roskasta viis.

Vierailija
69/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä, jos ei enää tarvitse tuoda jätteitä Italiasta.

Uutisen mukaan se italian jäte sisältää jotain pilaantuvaa niin koko tulosatama ympäristöineen löyhkää järkyttävän pahalle. 

temujäte on puhdasta.

Puhdasta ja puhdasta. Käsitelty jollain tököteillä niin että mikään elävä olio ei selviä siellä temupaketin sisällä.

Vierailija
70/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihmiset tilaavat entistä enemmän käyttöön kelpaamatonta tavaraa, jota ei käytännössä pystytä lainkaan kierrättämään."

" Kyllä me sen tiedämme, että ei tässä suurta järkeä ole, että me joudumme laittamaan tavarat suoraan polttoon. Se on niin huonolaatuista. Kuituna sitä ei pysty kierrättämään, koska se on sekakuituista."

https://yle.fi/a/74-20196295

Helposti aina katseet käännetään Temuun vaikka niitä tilaus alustoja on kymmeniä muitakin...sen kyllä myönnän että typeryyttähän se on kun tilailee eikä sitten käytä, mutta siittä muusta roinasta on sanottava että Kiina tavaraa myy Tokmannit ja Cittarit, Puuilot, Rustat, Julat...ei varmaan tartte jatkaa.Ei se asia siittä muuksi muutu vaikka jälleen myyjä on kotimainen...

Vierailija
71/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa turhaa tavaraa on kaikkialla. Prismassa, Tokmannilla, Rustassa, ikeassa jne. Kuka sitä rihkamaa tarvitsee? Vaatteitakaan ei aikuinen koko ajan tarvitse uusia. Itse kirjautim äskettäin kengät suutarilla. Vielä ensi kesän menee. Temu tai mikä tahansa, turhaa kulutusta on liikaa. 

Miksi leimaat Temun valikoimat rihkamaksi? Minä olen tilannut sieltä kirjojakin, englanninkielisiä ja kiinankielisiä. Ja paljon muutakin hyödyllistä. Muutama sisustusjuttu ei ole ollut välttämätön, mutta olenpahan saanut sieltä sellaisia, mitä Suomen markkinoilta ei saa.

Siitä olen samaa mieltä, että kulutusta pitäisi vähentää, mutta ilmastonmuutosta ei auta, vaikka Temu suljettaisiin. Kulutusta pitäisi oikeasti vähentää niin, että energiankulutus pienenisi. Mutta edes vihreät eivät halua sitä. Suomen luontoa tuhotaan surutta vihreän siirtymän nimissä, jotta kulutus voisi jatkua ja kasvaakin mukamas puhtaasti.

Temun ja sieltä tilaavien haukkuminen on oman ylikuluttamisen tietoista unohtamista ja vähättelyä.

Vierailija
72/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Kaalimadosta tilaat sitäkin hanakammin.

Väärin. 

Vierailija
73/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi leimaat Temun valikoimat rihkamaksi? Minä olen tilannut sieltä kirjojakin, englanninkielisiä ja kiinankielisiä. Ja paljon muutakin hyödyllistä. Muutama sisustusjuttu ei ole ollut välttämätön, mutta olenpahan saanut sieltä sellaisia, mitä Suomen markkinoilta ei saa.

Siitä olen samaa mieltä, että kulutusta pitäisi vähentää, mutta ilmastonmuutosta ei auta, vaikka Temu suljettaisiin. Kulutusta pitäisi oikeasti vähentää niin, että energiankulutus pienenisi. Mutta edes vihreät eivät halua sitä. Suomen luontoa tuhotaan surutta vihreän siirtymän nimissä, jotta kulutus voisi jat

Hienoa että osaat niin hyvin kiinaa, että kirjojen lukeminen onnistuu. Missä olet sitä opiskellut? Kiinassa?

Vierailija
74/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä, jos ei enää tarvitse tuoda jätteitä Italiasta.

Uutisen mukaan se italian jäte sisältää jotain pilaantuvaa niin koko tulosatama ympäristöineen löyhkää järkyttävän pahalle. 

temujäte on puhdasta.

Puhdasta ja puhdasta. Käsitelty jollain tököteillä niin että mikään elävä olio ei selviä siellä temupaketin sisällä.

Kyllä selviää. Juuri oli juttua miksi luteet on lisääntynyt räjähdysmäisesti. Ihmiset ja paketit liikkuu ympäri maailmaa. 

Vierailija
75/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin temusta keittiönkaappeihin uudet alumiiniset kahvat. 12 kpl maksoi 8,40€ ja suomessa olisi ollut täysin samannäköiset 7,80€/kpl hintaan. Onko ihme jos sieltä tilataan tavaraa, enkä väitä noiden olevan samat, mutta ajaa saman asian.

Edellisessä asunnossa oli täysin kelvottomat kotimaiset keittiökaappien ovenkahvat, kromatun näköisiä, mutta se oli pelkkä pinnoita, kahvan runko oli jotain pehmeää muovia, ihan kuin jotain kuivunutta erikeeperiä ja ruuvit minimaalisen lyhyitä ja matalakierteisiä, jotka ei pitäneet yhtään, kahva jäi käteen ja samalla ruuvi repi kierteet pilalle siitä kahvasta, joten se ei enää pysynytkään mitenkään kiinni.

En ole surkeampia tekeleitä missään ennen nähnyt! Varmasti Temustakin saa laadukkaampia tilalle!!

Vierailija
76/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu on luusereiden puoti.

Mee sää ostamaan Cittarista Led-lamppu kympillä, minä tilasin Temusta 86 senttiä. Matkamokkula Dna.lla piiiiitkääääästi yli 300€, Temusta 15,63...olen mieluusti luuseri! Tuon kirjoittaja taitaa olla luokkaa 12-15-vuotias jonne, joka ei itseasiassa maksa mistään mitään ku iskä ja äippä kustantaa...

Vierailija
77/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos temu,juuri lähti iso tilaus ja teille suomi kauppialle sanon että pakittakaa norsua ja syökää puuroa niin opitte olemaan ryöväämättä.

Vierailija
78/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin temusta keittiönkaappeihin uudet alumiiniset kahvat. 12 kpl maksoi 8,40€ ja suomessa olisi ollut täysin samannäköiset 7,80€/kpl hintaan. Onko ihme jos sieltä tilataan tavaraa, enkä väitä noiden olevan samat, mutta ajaa saman asian.

Mitä vikaa vanhoissa kahvoissa oli? En ole vielä kuullut niiden kuluvan käytössä loppuun. Tuntuu se uuden ostaminen  olevan jokin itseisarvo. Itse en edes harkitse 60-luvulta olevien laatuvetimien korvaamista millään kiinanroskalla.

Vierailija
79/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhäkin tuntee itsensä rikkaaksi kun voi ostaa halpaa roskaa. Roskasta viis.

Tämä. "Shoppaile kuin miljonääri". Ja idiootit menee vipuun. Sitten laitetaan se roska tori.fi myyntiin, kun meni viimeisetkin rahat paskaan.

Vierailija
80/94 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä ihmiset oikein ostavat Temusta? Ei ole tullut mieleenkään tilata mitään. Mitä sieltä tarvitaan? 

Kulutus tavaraa, lamppuja, köökki tavaraa, työkaluja ym. tarvikkeita...vaatteita ei kannata tilata! Yli 200 tuotetta oon tilannut ja vain kaksi hutia tullut vastaan ja nekin periaatteessa oma vika. Pitää vain olla tarkkana tietojen kanssa, hyvänä esimerkkinä tiskialtaan "suodatin". En tiiä mikä kokoisia viemärit on Kiinassa mutta tää oli jätti kokoa...