Yle: Temutus on lisääntynyt niin paljon, että jätelaitokset joutuvat polttamaan käyttämätöntä tavaraa
Käyttämättömiä, kiinalaisista halpaverkkokaupoista tilattuja tekstiilejä päätyy Suomessa kierrätyksestä suoraan polttoon.
Todella idioottimaista shoppailla silkasta ostamisen ilosta, ja sitten itkeä tuherretaan, kun on liikaa roinaa ja rahat lopussa. Pikkupuroista syntyy joki.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Muistaa myös, että tukemalla kinkkejä tuette käytännössä diktatuuria ja pientä eliittiä jonka aivoituksia ei tiedä kukaan tässä maailmassa. Ei näille kannata antaa valtaa.
Kerro tuo suomalaisille bisnesjohtajille, jotka siirsivät tuotannon Kiinaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä ihmiset oikein ostavat Temusta? Ei ole tullut mieleenkään tilata mitään. Mitä sieltä tarvitaan?
Noitaminiatyyrejä?
Eikö se vanha sanonta mene kaaliin , älä hanki sitä mitä tarvitset , vaan hanki sellaista mitä ilman et tule toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Onko tuo kaikki varmasti Temusta peräisin? Jätelaitoksillako skannataan kaikki jätteet ja katsotaan, että 99 prosenttia on peräisin Temun valikoimista?
Mitä tälle maalle oikein on tapahtunut, kun vähän väliä joku media suoltaa silkkaa propagandaa jonkin asian puolesta tai jotain vastaan?
Kun totuus ei miellytä on se salaliitto propagandaa tai fake news.
Siinä on jo palanut kerosiinia ja dieseliä että nuo romut on saatu Suomeen.
Sitten jeesustellaan jostain ilmastonmuutoksesta...
Vierailija kirjoitti:
Muistaa myös, että tukemalla kinkkejä tuette käytännössä diktatuuria ja pientä eliittiä jonka aivoituksia ei tiedä kukaan tässä maailmassa. Ei näille kannata antaa valtaa.
Orpopurran hallitus ei ole diktatuuria ja se oli täysin ennalta arvattava, vaalilupaukset piti paikkansa jne.?
Mulla on ehdotus. Temuille rangaistustullit ja antaa lehmien piereskellä. Parempi niin.
Vierailija kirjoitti:
Temusta olen tilannut vaatetta ja tavaraa. Ei niissä hintalappuja ole missään. 🤭
Hah hah hah.
Ap:n lähteenä valeuutinen.
" Ne ovat monesti käyttämättömiä. Voi olla jopa hintalappujakin.
Honkanen sanoo, että yhtiö on tehty päätöksen siitä, että näitä tekstiilejä ei laiteta eteenpäin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro tuo suomalaisille bisnesjohtajille, jotka siirsivät tuotannon Kiinaan.
Tuotanto Kiinaan ja uikutus työvoimapulasta ja orjatyövoimaa maahan EU:n ulkopuolelta.
Kepulaiset pahimpia.Luulevat että kelloa voi kääntää taaksepäin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se vanha sanonta mene kaaliin , älä hanki sitä mitä tarvitset , vaan hanki sellaista mitä ilman et tule toimeen.
Mitä se sinulle kuuluu, mitä itse kukin ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pari kertaa erehtynyt tilaamaan noista temuista ja vastaavista ja tosiaan meni roskiin suoraan. Nyt olen toivottavasti läksyni oppinut.
Vaan kaikki tietosi ovat jo vaikka missä ja niitä et takaisin saa 😔
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein ymmärrä kun joku sanoo tilaavansa kaiken sieltä kun ei ole varaa ostaa muuten. Mitä se kaikki on? Joskus perustellaan harrastustarvikkeilla, mutta mitäs niitä tarvitaan koko ajan? Minä piirrän paljon puuväreillä, mutta en osta värikyniä joka kuukausi, en edes joka vuosi.
Minä olen työtön. Saan työmarkkinatukea 595netto/kk. Ei MITÄÄN MUUTA mistään. Minulla ei ole varaa liikkua kotoa mihinkään, eikä tehdä mitään sillä. Työvuosia takana yli 30v. Minä tilasin (ja sain jo) sieltä mini s-koukkuja ison pussillisen eurolla. Kuminauhaa, että saan korjattua ikivanhojen vaatteideni hapertuneita ja pilalle menneitä (vaatteissa ei muuta vikaa), rannekellon paristonvaihto työkalut (koska maksaa liikkeessä paljon pelkkä työ), mikroruuvimeisselisarjan ruuveineen (että voin itse huoltaa silmälasejani, koska julkisia ei ole, eikä asiakkuutta optikkoliikkeisiin), verhotangon nipsuja (jotka kestää elämäni loppuun asti), kaksi pipoa (niitä ei aiemmin ollut yhtäkään). Onko jotenkin ylevää olla noin ylemmyydentuntoinen?
Ostin temusta keittiönkaappeihin uudet alumiiniset kahvat. 12 kpl maksoi 8,40€ ja suomessa olisi ollut täysin samannäköiset 7,80€/kpl hintaan. Onko ihme jos sieltä tilataan tavaraa, enkä väitä noiden olevan samat, mutta ajaa saman asian.
Onhan tuo joku sairaus, tilata tavaraa heitettäväksi roskiin käyttämättömänä. Kun ne kerran ovat samaa laatuakin kuin kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu, mitä itse kukin ostaa.
Sanoin vanha sanonta sinä persaukinen temuttaja, onko temu syönyt viimeisen aivosolusi.?
Mulla tulee sinister fiilis Temusta
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pari kertaa erehtynyt tilaamaan noista temuista ja vastaavista ja tosiaan meni roskiin suoraan. Nyt olen toivottavasti läksyni oppinut.
Minä taas olen ollut tyytyväinen ostoksiin JA erittäin tyytyväinen hinta/laatu -suhteeseen!
Pari pikkujuttua olen 'palauttanut', ja sain rahat takaisin eikä minun tarvinnut edes palauttaa niitä!
Hahaha joko alkoi kauppassota, temu tulee menemään konkkaan koska raaka veroitus ja tullimaksut tulee lähiaikoina siis tilatkaa nyt äkkiä roskaa ennenkuin se on liian myöhäistä.Tehän tuette vaan kiinan kautta russakan asevoimia kiitos teille.
Vierailija kirjoitti:
Hahaha joko alkoi kauppassota, temu tulee menemään konkkaan koska raaka veroitus ja tullimaksut tulee lähiaikoina siis tilatkaa nyt äkkiä roskaa ennenkuin se on liian myöhäistä.Tehän tuette vaan kiinan kautta russakan asevoimia kiitos teille.
Selvästikin jotain on valmisteilla, kun media on valjastettu mustamaalaamaan kiinalaisia kauppoja.
Olet ihan oikeassa! Pelkkää propagandaahan tuo on, suomalaiset syöttöporsaat on pelko pepussa kokoajan, kun ei voi enää lypsää kansaa kuiviin ylihinnoillaan. Itse ostin aikoinaan tokmannilta kengät 17 eurolla ja joku aika sitten näin samat kengät temussa 2 e! Tuo temu propaganda tehoaa perkokkareita äänestäviin, he kun uskovat kaiken sonnan mitä media tuuttaa tulemaan.