Yle: Temutus on lisääntynyt niin paljon, että jätelaitokset joutuvat polttamaan käyttämätöntä tavaraa
Käyttämättömiä, kiinalaisista halpaverkkokaupoista tilattuja tekstiilejä päätyy Suomessa kierrätyksestä suoraan polttoon.
Todella idioottimaista shoppailla silkasta ostamisen ilosta, ja sitten itkeä tuherretaan, kun on liikaa roinaa ja rahat lopussa. Pikkupuroista syntyy joki.
Kommentit (56)
Tuskin kukaan sieltä tilaa omilla rahoilla tavaraa heittääkseen ne roskiin.
Olen joutunut heittämään roskiin käyttämättömiä lahjavaatteita, eivät käsittääkseni ollut temua, vaan ihan perinteinen Fleece-takki ja rumaprinttinen t-paita...
Jos media ei käyttäs kaikkia energioitaan sen puodin mainostamiseen niin ihmiset ei olisi koskaan edes varmaan löytänyt sen pariin.
Vaikea välillä ymmärtää logiikkaa missä mustamaalaamalla ja mainostamalla toista luullaan että se toinen kaatuu... Newsflash siitä tulee isompi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä ihmiset oikein ostavat Temusta? Ei ole tullut mieleenkään tilata mitään. Mitä sieltä tarvitaan?
Valikoima on niin laaja, että kannattaa kysyä toisin päin. Mitä sieltä ei saa? Vastaus: merkkituotteita. Temu on "no logo". Suoraan kiinalaisilta valmistajilta länsimaisille kuluttajille ilman välikäsiä ja brändäystä.
Oon niin väsynyt Temun mainoksiin. Niitä tunkee ovista ja ikkunoista. Olen sulkenut, estänyt kaikki mitä pystyy. Nro vaihtoon? Puhelin sulkuun? En ymmärrä enää 🤬
Minä en oikein ymmärrä kun joku sanoo tilaavansa kaiken sieltä kun ei ole varaa ostaa muuten. Mitä se kaikki on? Joskus perustellaan harrastustarvikkeilla, mutta mitäs niitä tarvitaan koko ajan? Minä piirrän paljon puuväreillä, mutta en osta värikyniä joka kuukausi, en edes joka vuosi.
Suomessa kaupoista viedään hirveästi poltettavaksi hyvää tavaraa jota ei ole koskaan käytetty. Samoin suurin osa ruokajätteistä tulee markettien myymättömästä ruuasta. Jos YLE lopettaisi jo tämän erittäin läpinäkyvän propagandan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pari kertaa erehtynyt tilaamaan noista temuista ja vastaavista ja tosiaan meni roskiin suoraan. Nyt olen toivottavasti läksyni oppinut.
Ihanan opettavainen tarina, joka kosketti sisintäni. Nyt alan minäkin tarkastella kriittisesti tilaamisiani ja sanon hyvästit Temulle ja kannan roposeni kuuliaisena ja hyvillä mielin suomalaisille kauppiaille, joiden varassa kansantaloutemme pyörii. Nyt olen minäkin taas hyvä kansalainen.
Jyst laitoi satkulla tulloo jouluks lahjoi
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kaupoista viedään hirveästi poltettavaksi hyvää tavaraa jota ei ole koskaan käytetty. Samoin suurin osa ruokajätteistä tulee markettien myymättömästä ruuasta. Jos YLE lopettaisi jo tämän erittäin läpinäkyvän propagandan.
Sushibuffettien hävikki on varmaan karsea.
No sehän on hyvä, että ei tarvitse kaivaa turvetta tai kantoja, jos saadaan poltettava aines ulkomailta.
se on tälläiselle paskamaalle ilmeisesti liian vaikeaa vastata kansainväliseen kilpailuun, joten nyt valtionomistajan median toimesta jatkuvasti itketään yhtä temua, koska se on liian hyvä liiketoiminnassa ja kotimaiset roskayritykset ei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Jos media ei käyttäs kaikkia energioitaan sen puodin mainostamiseen niin ihmiset ei olisi koskaan edes varmaan löytänyt sen pariin.
Vaikea välillä ymmärtää logiikkaa missä mustamaalaamalla ja mainostamalla toista luullaan että se toinen kaatuu... Newsflash siitä tulee isompi.
Jep ilmaista mainosta. Aloin itsekin tilaamaan sieltä sen jälkeen, kun luin mediasta miten kaikki ostaa sieltä. Tuli hyvää tavaraa.
Ahneiden kauppaketjujen propagandaa, pelkkää valhetta yleisen mielipiteen manipuloimiseksi Temua vastaan ettei vaan omat voitot vaarantuisi...
Miettikää aina kyynisin skenaario mikä on minkäkin "uutisen" takana, ja sieltä se totuus sitten löytyy.
Hmm. Onko tuo kaikki varmasti Temusta peräisin? Jätelaitoksillako skannataan kaikki jätteet ja katsotaan, että 99 prosenttia on peräisin Temun valikoimista?
Mitä tälle maalle oikein on tapahtunut, kun vähän väliä joku media suoltaa silkkaa propagandaa jonkin asian puolesta tai jotain vastaan?
Taitaa jenkkimediat tuuttaa tätä Temu uutisointia jatkuvasti koska netissä siitä(kin) on tullu jo sellane yleinen vitsin murjasu termi. Ne on nii paniikissa siellä ko Kiina on vallottanu koko maailman ja kukaa ei maha sille mitää
Muistaa myös, että tukemalla kinkkejä tuette käytännössä diktatuuria ja pientä eliittiä jonka aivoituksia ei tiedä kukaan tässä maailmassa. Ei näille kannata antaa valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ime tikkaria.
Temulainen heräsi, heh joko seuraava paketti on tulossa?
Siellä temussa on sellainen kuin palauteosio. Siellä voi lukea ostajien kokemuksia myyjän tuotteista. Ei ole pakko valita sitä epäilyttävintä myyjää jolla on nolla palautetta.