Yle: Temutus on lisääntynyt niin paljon, että jätelaitokset joutuvat polttamaan käyttämätöntä tavaraa
Käyttämättömiä, kiinalaisista halpaverkkokaupoista tilattuja tekstiilejä päätyy Suomessa kierrätyksestä suoraan polttoon.
Todella idioottimaista shoppailla silkasta ostamisen ilosta, ja sitten itkeä tuherretaan, kun on liikaa roinaa ja rahat lopussa. Pikkupuroista syntyy joki.
Kommentit (431)
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttämätöntä tavaraa nakataan roskiin, niin ihmisillä on liikaa rahaa. Sosiaalipuolella voisi siirtyä siihen, että annetaan maksusitoumus johonkin puotiin vaateostoksille. Jos kerran sossun varassa elää, niin sitten pitää niiden rahojen jäädä kiertämään Suomeen - ei Kiinaan.
Kuten myös kodinkoneliikkeillä Vanhentunut tv malli ser murskaamoon ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä ihmiset oikein ostavat Temusta? Ei ole tullut mieleenkään tilata mitään. Mitä sieltä tarvitaan?
Esimerkkiä omista ostoksista (olen tilannut 2 pakettia ja ollut erittäin tyytyväinen):
-Talvikengät sekä itselleni että puolisolleni. Ihanat. Minulla ei ole ikinä ollut niin hyviä talvikenkiä, todella tukevat ja hyvät jalkaan ja sisällä turkisvuori. Todella kauniit. Puoliso ollut myös tyytyväinen omiinsa.
-Rannekelloja ja koruja. Todella edullisia, keräilemme erilaisia kelloja ja koruja.
-Keräilylaatikosto edellisille.
-Hupparin. Todella upea.
-Silkkikukkia asetelmiin. Kymmenittäin kauniita kukkia. Olivat tosin hieman pienempiä, mitä oletin.
-Mönkijän osan.
Jne jne. Hinnat ovat ehkä noin 1/5, joissain 1/10 Suo
Oletpa ihana juhlaillallisen tarjoaja, kyyläät ja arvostelet vieraiden korutkin ja näet jollain superkatseella, mistä kaupasta ne on lähtöisin. Varmaan ihan jonoksi asti tulijoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa nähdä miten pitkälle tämä propaganda kehdataan taas viedä. Onko roskakuskit jo jaksamisen äärirajoilla, kun temuroskat pursuaa kaikkialla, onko teho-osastot jo täynnä temumyrkytyksen saaneita? Pitääkö temuttajat jo postinkantajaa panttivankinaan? 🤣🤣🤣
Sairaalapedillä huonokuntoinen mies toivoo, "olisinpa ostanut Tokmannilta", mutta nyt on liian myöhäistä.
Toimittaako tokmanni nykyään taivaaseenkin kuoleman jälkeen. On se melkoinen kauppa.
Huonokuntoinen mies on vielä elossa jos on sairaalapedissä Kuollut taasen ruumishuoneen pakastimessa !
Mutta onneksi hautajaisista voi saada s-boonukset! Lämmittää mieltä vielä kun loppu on käsillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttämätöntä tavaraa nakataan roskiin, niin ihmisillä on liikaa rahaa. Sosiaalipuolella voisi siirtyä siihen, että annetaan maksusitoumus johonkin puotiin vaateostoksille. Jos kerran sossun varassa elää, niin sitten pitää niiden rahojen jäädä kiertämään Suomeen - ei Kiinaan.
Kaupat nakkaa myymätöntä tavaraa holtittomia määriä roskiin, senhän takia noissa oli laputkin vielä kiinni. Huonolaatuista tavaraa jää vuositasolla valtavat vuoret myymättä ja sesonki vaihtuu kokoajan. Roskiin vaan tonnikaupalla tavaraa, mutta kyllä se on kuluttajan 25 e temutilaus mikä laittaa jätelaitoksetkin kyykkyyn.
Temu-puupäille on näköjään todella vaikea saada menemään perille: tuotteet ei ole samoja, länsimainen kauppias ei ole ainoa joka kärsii holtittomasta krääsärallista ja tärkeimpänä: tuotteet eivät ole turvallisia. Ostakaa vain mautonta paskaa nurkat täyteen, mutta älkää yrittäkö perustella mustaa valkoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temua vimmatusti puolustavat eivät tajua kokonaiskuvaa ja on hemmetin turhauttavaa selittää aikuisille ihmisille ilmiselvää asiaa. Nuoret tämän ymmärtävät, ongelmana vanhempien keski-ikäisten ja boomerien jäätävä temutus. Ei selkeästi kapasiteetti riitä ymmärtämään mikä tässä ei ole ok. Huoh. Etteköhän ole tuhonneet maapalloa jo ihan riittävästi ja olisiko aika miettiä tulevia sukupolvia? Ja ei, en ole "vihervassari" vaan vastuullinen kuluttaja, joka ymmärtää ongelman tässä jäätävässä liikakulutuksessa ja (muovi)roinan määrässä. Maapallo hukkuu tähän kaikkeen p*skaan ja ihmiset ostavat kaikkea ihme krääsää aivan sekasin
Minua ei kiinnosta tippaakaan vihreiden ja kaappivihreiden höpötykset. Minua kiinnostaa se että saan haluamani tavarat mahdollisimman edullisesti. Tulevat sukupolvet voivat ruveta tekemään töitä elättääkseen itsensä.
Et varmaan tajua itsekään miten typerältä tämmöinen viesti kuulostaa tervejärkiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Temu-puupäille on näköjään todella vaikea saada menemään perille: tuotteet ei ole samoja, länsimainen kauppias ei ole ainoa joka kärsii holtittomasta krääsärallista ja tärkeimpänä: tuotteet eivät ole turvallisia. Ostakaa vain mautonta paskaa nurkat täyteen, mutta älkää yrittäkö perustella mustaa valkoiseksi.
Jep, ja älkää helvetissä laittako sitä kirppiksille tai antako lahjaksi. T nikkeli- ja kobolttiallergikko (jälkimmäistä joissain väriaineissa).
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä ihmiset oikein ostavat Temusta? Ei ole tullut mieleenkään tilata mitään. Mitä sieltä tarvitaan?
Ne tuotteet näyttävät hienoilta kuvissa, mutta en ole tilannut edes sitä ilmaista tablettia.
Temun ja kiinan verkkokauppojen vastainen propaganda on kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tuotteet näyttävät hienoilta kuvissa, mutta en ole tilannut edes sitä ilmaista tablettia.
Itse en vaan tajua sitä, että mitä ihmisten pitää ostaa koko ajan. Itse ostan lähinnä ruokaa ja hygieniatarvikkeita ihan kaupasta. Kirjat lainaan yleensä kirjastosta.
Nautin tästä ahneiden kauppiaiden pohjattomasta ulinasta ja itkusta. Halvempaa viihdettä jopa kuin temusta tilaaminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en vaan tajua sitä, että mitä ihmisten pitää ostaa koko ajan. Itse ostan lähinnä ruokaa ja hygieniatarvikkeita ihan kaupasta. Kirjat lainaan yleensä kirjastosta.
Onko ihme jos valtiontalous huutaa punaisella, kun et käytä mihinkään rahaa. Olet täysin samalla linjalla niiden kanssa jotka Temusta tilaa, eli millä oikeudella yrität syyttää muita ihmisiä jos itse et ole yhtään sen parempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nämä jotkut vain niin erinomaisia ihmisiä, edes pölypussit imuristakaan ei koskaan lopu eikä sukat kulu puhki. Nuolee varmaan itse lattiat puhtaaksi ja tekee pölypalloista sukkia ja alusvaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin kortonkeja ja viagaraa, nyt on niska jäykkänä ja muna sinisenä pussissa
t. Eeva-Petteri 12v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä olen ostanut, on näyttänyt ihan samalta myös luonnossa.
Mitat täytyy tietysti tarkasti katsoa, sitä ei kuvasta välttämättä näe. Esim Bluetooth-kaiutin voi muotoilun vuoksi näyttää todellista suuremmalta.
Ehkä joku printtipaita näyttää todellisuudessa toiselta, ainakin näyttää että tuotteen kuva on tehty kuvankäsittelyohjelmalla. Printtipaitoja en ole tilannut, kun en maksa mainostamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoppad muuta, Prismakin oli ihan tupaten täynnä ihmisiä kun eilen kävin. Ja kärryt täynnä roinaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pari kertaa erehtynyt tilaamaan noista temuista ja vastaavista ja tosiaan meni roskiin suoraan. Nyt olen toivottavasti läksyni oppinut.
minäkin olen tilannut mutta yhden tavaran palautin takaisin.Miksi et palauttanut? todella hyvin toimii palautus ja rahat 4 päivässä näkyi tilillä
Minua ei kiinnosta tippaakaan vihreiden ja kaappivihreiden höpötykset. Minua kiinnostaa se että saan haluamani tavarat mahdollisimman edullisesti. Tulevat sukupolvet voivat ruveta tekemään töitä elättääkseen itsensä.