Yle: Temutus on lisääntynyt niin paljon, että jätelaitokset joutuvat polttamaan käyttämätöntä tavaraa
Käyttämättömiä, kiinalaisista halpaverkkokaupoista tilattuja tekstiilejä päätyy Suomessa kierrätyksestä suoraan polttoon.
Todella idioottimaista shoppailla silkasta ostamisen ilosta, ja sitten itkeä tuherretaan, kun on liikaa roinaa ja rahat lopussa. Pikkupuroista syntyy joki.
Kommentit (431)
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on kun tulee lämmintä patterista, polttoon vain.
Temusta saa kyllä hyvää tavaraa, joululahjoja lapsille, vaatteita ja uusimpana ostoksena hitsauskone, ei ollut kallis. Ajatelkaa, pikku hommat onnistuu ja halvalla. Työkalut myös tulee, millä tehdä remonttia.
Sitten kun ei vaatteita tarvi niin kierrätykseen tai polttoon. Kaikki hyötyvät.
Kyllä mun mieheni nauraa teille jotka työkaluja ostatte temusta. Se hitsauskone tuskin on mikään Kempin kone ja ne työkalut ovat luokkaa Lidlin Parkside. Ette tietenkään ole mitään ammattilaisia joten kyllä ne ehkä teidän pikku käsitöissä jonkin verran toimivat. Ettekä voi niitä vähentää verotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskelvoton sekoitekuitu kuulostaa kyllä karmealta paskalta ja ilmeisesti onkin, jos päätyy jätelaitokselle käyttämättömänä.
Sekoitekuitua vaatteet ovat olleet suurimmaksi osaksi ainakin 40v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä ihmiset oikein ostavat Temusta? Ei ole tullut mieleenkään tilata mitään. Mitä sieltä tarvitaan?
Ne tuotteet näyttävät hienoilta kuvissa, mutta en ole tilannut edes sitä ilmaista tablettia.
Kaikki mitä olen ostanut, on näyttänyt ihan samalta myös luonnossa.
Mitat täytyy tietysti tarkasti katsoa, sitä ei kuvasta välttämättä näe. Esim Bluetooth-kaiutin voi muotoilun vuoksi näyttää todellista suuremmalta.
Ehkä joku printtipaita näyttää todellisuudessa toiselta, ainakin näyttää että tuotteen kuva on tehty kuvankäsittelyohjelmalla. Printtipaitoja en ole tilannut, kun en maksa mainostamisesta.
Miten joku viitsii jotain kaiuttimia tilata temusta? Äänenlaatu ihan luokaton (olen kuullut livenä) ja päälle paloturvallisuusriski. Noitahan saa puoli-ilmaiseksi muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pari kertaa erehtynyt tilaamaan noista temuista ja vastaavista ja tosiaan meni roskiin suoraan. Nyt olen toivottavasti läksyni oppinut.
En ole koskaan tilannut enkä tule tilaamaan. Tv. Rouva 54v.
Jaa...kyllä mää tilaan hylsysarjan Temusta 2,46 ku Tokmannilta tai Motonetistä 99€. Powerista ostin rullahiiren 16,90, kesti vähän päälle kuukauden, en viitsinyt ajella Tampereelle vaihtamaan ku ois tullut matkaa edes takaisin luokkaa 80 km, eikä kuittikaan ollut tallessa. Tilasin Temusta, kustannus 1,42 ja on nyt pelittänyt yli vuoden...Kiinasta se Powerinkin versio oli kotoisin, ainoona erona että Powerin laatikossa oli käyttö ohjeet, mutt eipä niitä paljoa tarvita. Usb kiinni ja 2 sekuntia niin läppäri oli tunnistanut uuden nikaleen! Että siittä
Motonetissä myydään kyllä halvempiakin hylsysarjoja. Kaikki hylsysarjat eivät maksa satasta ainoastaan merkkisarjat joilla ainaistakuu, kaupasta saa hylsysarjan kympilläkin
Itsellä hajosi 19mm hylsy, pelkästään sen ostaminen olisi maksanut muistaakseni 4€. Temusta sain täydellisen sarjan samaan hintaan, ja mukana oli myös muita avaimia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Temusta tilattu ei ole roskaa..Temu ei ole mikään yksi tehdas jossain, missä myydään ja tuotetaan vain huonoa ja roskaa..Temu on alusta, missä myydään erilaisia ja eri valmistajien tuotteita. Tämä pitäisi tajuta. Ja minä Temutan , koska siellä on KAUNIITA tuotteita, mitkä sopii minun kukkarolle.
Suomessa myydään rumia ylihintaisia tuotteita. En ikinä osta suomesta mitään, onneksi voin matkustaa ja ostaa myös kauniita tuotteita..
Yliarvostetut tuotteet; Marimekon navettatakit, Aarikan puuhelmet🤣. Jep.
Kyllä on ihan poikkeuksetta kaikki temukrääsä roskaa. Hassua kun jotkut kuvittelevat tuotteiden olevan oikeasti puuvillaa tai metallia kun teksti sanoo niin. Saisipa temusta ruokaa niin nämä varmaan tilaisivat sitäkin ja väittäisivät sen olevan täysin puhdasta ja tervettä.
Ei kaikki tilaa Temusta ja rahat heillä laskujen vuoksi loppu. Ei ole tavaraakaan mitä saisi olla. Voi olla puutoksia paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temusta saa kyllä hyvää tavaraa, joululahjoja lapsille, vaatteita ja uusimpana ostoksena hitsauskone, ei ollut kallis. Ajatelkaa, pikku hommat onnistuu ja halvalla. Työkalut myös tulee, millä tehdä remonttia.
Kyllä mun mieheni nauraa teille jotka työkaluja ostatte temusta. Se hitsauskone tuskin on mikään Kempin kone ja ne työkalut ovat luokkaa Lidlin Parkside. Ette tietenkään ole mitään ammattilaisia joten kyllä ne ehkä teidän pikku käsitöissä jonkin verran toimivat. Ettekä voi niitä vähentää verotuksessa.
Äläpä nyt, kyllä yksi talonrakentaja täällä päin tilasi temusta naulat ja kaikki mitä pystyi. Lautaa ja betonia se ei saanut, mutta oli joku kaveri thaimaassa joka järkkäsi sieltä päin kuivabetonia halvemmalla, tiilet sai purkutyömaalta kun osaa muurata muutenkin. Nyt se asuu siellä temun sponsoroimassa talossa, aikoi laittaa kohta sen myyntiin ja tehdä alkaa tekemään uutta.
Kyllä temusta hyvää tavaraa löytyy, ei se siitä kiinni ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä voi polttaa. Valtavasti myrkkyjä. Siis ne temun vaatteet ovat aivan täynnä myrkkyä. Miettikää sitä.
Mikä ihmeen myrkkyhysteria on ihmisille on tullut ? Samoista tehtaista tulevaa tavaraa myy Tokmanni, Biltema ym ....😅
Aivopesu toimii, moni uskoo kaiken, mitä media suoltaa
4 euron hylsysarja, koostumus tinaa ja halvinta romumetallia. Kerran kun investoisi kunnon sarjaan, niin se kestäisi vielä lapsenlapsillekin eikä tarvitse ostaa uutta joka käyttökerran jälkeen. Tosin eipä nää temukalsarien käyttäjät paljoa lisäänny kun myrkyt vei lisääntymiskyvyn.
Vakoilulaitteita ja myrkkyvaatteita.
Vierailija kirjoitti:
4 euron hylsysarja, koostumus tinaa ja halvinta romumetallia. Kerran kun investoisi kunnon sarjaan, niin se kestäisi vielä lapsenlapsillekin eikä tarvitse ostaa uutta joka käyttökerran jälkeen. Tosin eipä nää temukalsarien käyttäjät paljoa lisäänny kun myrkyt vei lisääntymiskyvyn.
Ei pidä paikkaansa, itse kun tilasin sieltä hylsysarjan niin hyvin on toiminut ja metallia se on. Hyvin pystyy autoja korjaamaan. Sitä kuvitellaan, että joka puolella on myrkkyä ja vaikka mitä. Samaa romua myy muutkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Temusta tilattu ei ole roskaa..Temu ei ole mikään yksi tehdas jossain, missä myydään ja tuotetaan vain huonoa ja roskaa..Temu on alusta, missä myydään erilaisia ja eri valmistajien tuotteita. Tämä pitäisi tajuta. Ja minä Temutan , koska siellä on KAUNIITA tuotteita, mitkä sopii minun kukkarolle.
Suomessa myydään rumia ylihintaisia tuotteita. En ikinä osta suomesta mitään, onneksi voin matkustaa ja ostaa myös kauniita tuotteita..
Kyllä on ihan poikkeuksetta kaikki temukrääsä roskaa. Hassua kun jotkut kuvittelevat tuotteiden olevan oikeasti puuvillaa tai metallia kun teksti sanoo niin. Saisipa temusta ruokaa niin nämä varmaan tilaisivat sitäkin ja väittäisivät sen olevan täysin puhdasta ja tervettä.
Vähän väliä täälläkin on ollut elintarvikkeissakin vaikka mitä, sämpylöissä ollut kiviä, tuotteella väärä säilyvyysaika, sisältänyt pähkinää jne. Sori, jos söit ja sait vakavan allergisen reaktion. Mutta palauta nyt puolen vuoden päästä syömätön pakkaus myymälään, niin saat rahat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jyst laitoi satkulla tulloo jouluks lahjoi
Önex ölköö. Tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko kertoa miehesi firman nimen niin kaikki tietää varmasti boikotoida tälläisiä muille naureskelijoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö...eikä ole..laita sä vaan ruma navettahuivi ja navettatakki päälles..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä nyt, kyllä yksi talonrakentaja täällä päin tilasi temusta naulat ja kaikki mitä pystyi. Lautaa ja betonia se ei saanut, mu
Toivottavasti talonsa on vähän paremmilla nauloilla kuin tutun ostokset. Saatiin muutamia temuruuveja malliksi. Kellertäviä ja katkesivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä voi polttaa. Valtavasti myrkkyjä. Siis ne temun vaatteet ovat aivan täynnä myrkkyä. Miettikää sitä.
Mikä ihmeen myrkkyhysteria on ihmisille on tullut ? Samoista tehtaista tulevaa tavaraa myy Tokmanni, Biltema ym ....😅
Aivopesu toimii, moni uskoo kaiken, mitä media suoltaa
Tämä on tyypillistä Suomessa
Jestas, että on katkeraa myrkkyä kiukkuisella suomikauppiaalla. Jos se oma paskapulju kaatuu jonkun 25 e temutukseen, niin sietääkin kaatua, mitään tarpeellista ei myynnissä ollutkaan.
haloo??? vaatteet kannattaa pestä ennen käyttöä, oletko kuullut semmoisesta kuin pyykinpesukone? ei täällä uiteta pyykkejä joessa kun voi pestä koneella. Sitten kun pesee perlanalla niin 10kerran jälkeen niistä tulee kuin uusia.