Kaupassa kytätään nykyisin niin paljon, että ostan mieluummin netistä
Tällästä taantuvan syrjäkylän jatinaa tänään.
Täällä kaikki kuihtuu ja kaupoissa on tiukkaa. Paljon henkilökuntaa ja vähän asiakkaita.
Lopputulemana on asiakkaiden tiukka vartiointi. Vartija seuraa tai myyjä tulee herkästi viereen hääräämään kun ei ole muutakaan tekemistä.
Asioinnista on tullut epämiellyttävää. Ostan nykyisin mieluummin netistä tai menen ison kaupungin isoon kauppaan, että saan asioida rauhassa. Tavallisesta käpykylän ostavasta asiakkaasta on tullut kytättävä vihollinen.
Kommentit (25)
Muistanko oikein, että k-ryhmän kaupoissa on joissain tekoälykamera, joka ilmoittaa vartijalle epäilyttävästi liikehtivistä asiakkaista?
Rovaniemen Cittarissa vartija sniikkailee usein vaateosastolla. Käy aika ajoin katsomassa sovituskoppeihin. Eipä tee mieli käydä siellä vaateostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tapahtuu melkein aina Tokmannilla, ihan riippumatta sijainnista. Joskus vartija on kassallakin vastassa. Miksi normaalia asiakasta kohdellaan kuin myymälävarasta? Saa ne asiakkaiden ostohimot noinkin kuriin kun koko kauppareissu on kuin yksi ajojahti.
Ei ole kertaakaan mulle käynyt, kun olen Tokmannissa käynyt. Ei kukaan vartija tai myyjä ole minua tarkkaillut. Avaruusoliot toki tarkkailevat minua koko ajan ja lukevat ajatukseni, mutta ei se mua enää haittaa. Olet mielestäni vain vainoharhainen, joka johtuu siitä, että et saa riittävästi D-vitamiinia ruoasta.
Aha. Syön kyllä ympäri vuoden monivitamiinia ja d-vitamiinia lisänä, ja silti on vartijat perässä Tokmannilla. Yleisempää ehkä pk-seudun myymälöissä kuin maaseudulla, lieneekö siellä edes palkattua vartijaa paikalla.
Eihän tuollaisen saa antaa vaikuttaa, jos on itse rehellinen. Myymälävarkaudet nykyään niin yleisiä ja röyhkeitä, ei kai juuri rangaistuksetkaan pelota. Kauppojen henkilökuntaa ei käy kateeksi, eihän heillä ole tutkaa joka paljastaisi asiakkaan aivojen metkut. Siistinkin näköisen henkilö voi olla varas yhtä hyvin kuin laitapuolen kulkija, joten ymmärrän kontrollin. Minuakin on tarkkailtu joskus, olen sen huomannut mutta en loukkaantunut.
Elämän pieniä iloja. Pääkaupunkiseudun kauppakeskus lämpimässä sisätilassa. Voi katsella rauhassa vaatteita ja harrastetarvikkeitä ilman että kukaan seuraa näkyvästi.
T.käpykyläläinen