Rakastan asua kerrostalossa
Olen kasvanut isossa perheessä omakotitalossa, ja on ihanaa, kun nyt yksin asuessani muista asunnoista kuuluu elämisen ääniä, vähän kuin asuttaisiin samaa kotia, mutta kuitenkin enemmän omaa rauhaa kuin samassa kodissa ison perheen kanssa. Olen sitä mieltä, että on meitä kerrostaloihmisiä ja sitten on niitä, jotka eivät halua kuulla muiden ääniä, ja heidän tulisi keksiä itselleen jonkinlainen muu asumisratkaisu kuin kerros- tai rivitalo. Nytkin kuulen, kun toisessa naapurissa eläkeläispari juttelee ja katsoo televisiota ja toisessa pikkuvauva itkee ja taaperoikäinen vielä tömistelee. Elämää ympärillä, mikä sen ihanampaa! <3 Jonain päivänä minullakin on ehkä pieniä lapsia ja myöhemmin oma papparainen, jonka kanssa jutella ja katsella iltauutisia :)
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Köyhät asuu kerrostaloissa, niin pitää keksiä sitten jotain hyviä puolia siitä, kun joutuu kuuntelemaan kaiken maailman älämölöä ja haistelemaan toisten kuvottavia hajuja. En ikinä muuttaisi omakotitalostani johonkin kuppaiseen kerrostaloon.
Ikåvää, että olet joutunut asumaan joskus kuvailemasi kaltaisessa kerrostalossa. Älä kuitenkaan yleistä, että kerrostaloissa olisi aina tuollaista tai asuisi vain köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tämä tuo turvaa liikaa sarjamurhaajista lukeneena. Tuskin kukaan murhan himoissaan valitsisi minua kohteeksi, kun olen kerrostalossa.
Tää on totta. Asuin maalla yksin isossa omakotitalossa jonkin aikaa ja hyi hemmetti kun pelkäsin nukkua siellä. Pelkäsin että joku hiippailee rappusia ylös veitsi kädessä. Omassa kerrostalokaksiossa en koskaan pelkää.
Joo en pystyisi yhtäkään yötä yksin omakotitalossa. Katselen tosi paljon murha dokkareita tv:stä.
Hienoa että viihdyt kerrostalossa. Itse olen vannoutunut rivitaloasukas, asun päätyasunnossa ja todella rauhallista, mutta silti ihmisiä lähellä. Minulle tuo pikkupiha aivan ehdoton, kesällä laittelen vähän kukkia ja istuskelen ilta-auringossa katsellen metsämaisemaa.
Mitä nyt joku vajaalla käyvä töhertelee hissin aina välillä. 🥴
Tykkäisin asua pienessä yksiössä keskellä kerrostaloa. Lämmin oma pesä. Nytkin on ihan hyvä. Rivitalon päätyasunto omalla aidatulla pihalla, rauhallisella alueella
Vierailija kirjoitti:
Köyhät asuu kerrostaloissa, niin pitää keksiä sitten jotain hyviä puolia siitä, kun joutuu kuuntelemaan kaiken maailman älämölöä ja haistelemaan toisten kuvottavia hajuja. En ikinä muuttaisi omakotitalostani johonkin kuppaiseen kerrostaloon.
äläkoskaan sano en ikinä, elämä voi yllättää
Kerrostalo on kiva joo jos omaan kämppään ei kuulu naapureiden puhetta, kolistelua, pesukoneen jyminää, liikenteen ääniä ym. ylimääräistä. Täytyy myös olla iso parveke joka ei ole suoraan vastapäiseen kerrostaloon vaan puistoon tai vesistöön, tai edes auttavasti vehreään piha-alueeseen. Välimatka keskustaan ei saisi olla kuin pari korttelia, mutta silti alueen pitäisi olla rauhallinen eikä liikenne- tai bilehelvetti.
Tuollaista olen etsinyt ja tuloksetta kun en ole vieläkään lottovoittoa saanut. Vielä pärjään maaseudun mökissäni oikein hyvin ja viihdyn paremmin kuin hybin, mutta tulee päivä kun en enää jaksakaan pihatöitä, remppoja, mökin lämmittämistä ym. pakollisia hommia. Siksipä jo etukäteen katseskelen tulevaa kämppää.
Mulla ihan sama, olen henkeen ja vereen kerrostaloihminen, ajatuskin omakotitalosta/rivitalosta saa karvat nousemaan pystyyn. Viihdyn erinomaisesti kerrostalossa enkä haluaisi täältä yhtään mihinkään. Turvallista, mukavaa, vähän työmäärää, rauhalliset naapurit, kuitenkin mukavia elämisen ääniä ympärillä. Ihanaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin suomen kalleimmat asunnot ovat nimenomaan kerrostaloissa
Häh? No eiväthän ole, toope.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin suomen kalleimmat asunnot ovat nimenomaan kerrostaloissa
Miksi 39 hintatietovammaista on ylänuolettanut tätä?
Olen aikuisiällä asunut seitsemän vuotta rivitalossa, 20 vuotta omakotitalossa. Nyt asun kaksiossa kerrostalossa.
Paras asumismuoto sinkkunaiselle. Varmuutta lisää että en asu maantasalla.
Aika herkästi kuulee äänet naapureilta.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo elämä on ihanaa vain silloin kun EI KUULU ääniä. Eikä mielellään hajujakaan. Muuten asuisin maalla omskussa. Siellä riitttää ääniä, luonnon nimittäin.
Samoin. Olen asunut maalla ja kaupungissa ja vain yhdessä kerrostalossa kuului alakerran pariskunnan keskustelu ja yläkerran naisen tupakalla käyminen, parvekkeen oven kiinni paiskaaminen ja muita ääniä. Talo oli ilmeisen kevyesti ja halvalla rakennettu eikä ollut kovin vanha. Muuten ihan sama millaisessa talossa asun, kunhan on rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
On tämä tosi köyhää, ostimme kerrostaloasunnon vuonna 93 muuntokurssilla 106.000 euroa ja nyt yhtiöstä on myyty kerrosta alempaa 675.000,- , eikä yhtiössä ensimmäistäkään työtöntä tai ma mua eikä demaria ja huoltoyhtiö haravoi ja kolaa lumet.
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuisiällä asunut seitsemän vuotta rivitalossa, 20 vuotta omakotitalossa. Nyt asun kaksiossa kerrostalossa.
Paras asumismuoto sinkkunaiselle. Varmuutta lisää että en asu maantasalla.
Aika herkästi kuulee äänet naapureilta.
Iso plussa on lasitettu parvekkeeni.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin asua pienessä yksiössä keskellä kerrostaloa. Lämmin oma pesä. Nytkin on ihan hyvä. Rivitalon päätyasunto omalla aidatulla pihalla, rauhallisella alueella
Asutaan ns. luhtitalossa, alakerran kaksiossa keskellä taloa. Oma sauna ja terassi, valtava piha. Talvella lämmin, kesällä pysyy viileänä. Tiet on aurattu ja nurmikot ajettu ajallaan. Unelmapaikka on kyllä. Mökillä voi sitten touhuta jos siltä tuntuu.
Oisko mitään vinkkiä antaa, että kuinka tästä oppisi tykkäämään?
Vierailija kirjoitti:
Oisko mitään vinkkiä antaa, että kuinka tästä oppisi tykkäämään?
Ei ole.
Ei kukaan oikeasti nauti noissa häkkikanaloissa majailemisesta.
Up