Stranger Things season 5 - mitä mieltä?
Mielenkiintoista, että Will pystyy hallitsemaan demogorgoneita.
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sarjan aikana selitetty, mistä Vecna on saanut nimensä? Minä en sellaista muista.
Nimi tuntui heti kummallisen väkisin väännetyltä, ja sitähän se onkin. Kuinka moni muu on ihmetellyt asiaa niin paljon, että on ottanut selvää?
Mä just aamulla mietin et esittäytyikö se niille ja kertoi miten nimensä kirjoitetaan, et Vecna ceellä eikä koolla.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vecna
Dungeons & Dragons -pelihahmo. Olisi ollut hauskaa, jos lopputappelu olisi ollut nopanheittokisa.
-winner-
Mutta mistäpä pelihahmo on saanut kummallisen nimensä?
Kai jokin hakupalvelu kertoo senkin, jos D&D -pelintekijän historiaan perehdyt? Ehkäpä vaikka Vegna, Vekna tai Veqna olivat jo tuotemerkkisuojattuja nimiä?
-winner-
Sarja katsottu loppuun ja helpotus. Toivottavasti ei enää jatku! Olisi pitänyt lopettaa neloskauteen.
Lopputaistelu oli todella huono!
Vierailija kirjoitti:
Sarja katsottu loppuun ja helpotus. Toivottavasti ei enää jatku! Olisi pitänyt lopettaa neloskauteen.
Tämä kommentti summaa täysin omat mietteet. En aio katsoa spin-offeja, jos niitä alkaa tulla.
Vierailija kirjoitti:
No eihän se jatku, kun on ollut jo vuosia tiedossa, että viitoskausi on se viimeinen. Mutta neloseen ei kyllä ois voinut lopettaa, koska kaikki tarinassa ja juonessa oli täysin kesken.
Kyllä lopetus oli mun mielestä hyvä.
En silti tykkää siitä, että kaikkien "voimat" tulikin vaan sen Henryn verestä, eikä niistä kaikista MKUltra-LSD-kokeista jne.
Vika kausi oli ihan ok. Päästiin lähemmäs 1-3 kausien tunnelmaa. 4 kausi oli karsea tuli pahaolo katsoa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sarjan aikana selitetty, mistä Vecna on saanut nimensä? Minä en sellaista muista.
Nimi tuntui heti kummallisen väkisin väännetyltä, ja sitähän se onkin. Kuinka moni muu on ihmetellyt asiaa niin paljon, että on ottanut selvää?
Mä just aamulla mietin et esittäytyikö se niille ja kertoi miten nimensä kirjoitetaan, et Vecna ceellä eikä koolla.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vecna
Dungeons & Dragons -pelihahmo. Olisi ollut hauskaa, jos lopputappelu olisi ollut nopanheittokisa.
-winner-
Mutta mistäpä pelihahmo on saanut kummallisen nimensä?
Jos tekoälytiivistelmään voi uskoa niin nimi vecna on anagrammi kirjailija (jack) vance:sta joka on tärkeä tyyppi dnd maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan sarjaa katsonut on ihmetellyt asiaa, kun se on ihan keskeisiä tekijöitä sarjassa ja selitetty selkeästi. Samoin kuin demogorgon ja Mindflayer, Vecna on hahmo Dungeons&Dragonsista. Tyypin oikea nimihän siis on Henry Creel (+mindflayer), mitä lapset eivät siinä vaiheessa tienneet kun nimesivät tyypin Vecnaksi.
Missä kohdassa sarjaa Vecna-nimen alkuperä ja merkitys siis selitettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se jatku, kun on ollut jo vuosia tiedossa, että viitoskausi on se viimeinen. Mutta neloseen ei kyllä ois voinut lopettaa, koska kaikki tarinassa ja juonessa oli täysin kesken.
Ei jatku, ei. Spin-offeja voi kyllä tulla useampiakin nyt, kun rahantulo on taattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan sarjaa katsonut on ihmetellyt asiaa, kun se on ihan keskeisiä tekijöitä sarjassa ja selitetty selkeästi. Samoin kuin demogorgon ja Mindflayer, Vecna on hahmo Dungeons&Dragonsista. Tyypin oikea nimihän siis on Henry Creel (+mindflayer), mitä lapset eivät siinä vaiheessa tienneet kun nimesivät tyypin Vecnaksi.
Missä kohdassa sarjaa Vecna-nimen alkuperä ja merkitys siis selitettiin?
Neloskaudella. Nimien merkityksiä ei kai yleensä sen tarkemmin selitetä, en muista, että sarjassa olis käyty läpi esim. nimien Mike, Will, Dustin, Lucas, Steve, Nancy etc. historiaa ja etymologiaa, että Mike tulee enkeli Michaelista ja siis Hepreasta alunperin, kun taas Will tulee germaanista alkuperää olevasta Williamista jne.
Vecna kuulostaa Nissan kaskain tekonahkapenkit sisältävältä varustelutasolta.
Viimeisen jakson viimeiset 45 minuuttia olivat kliseistä siirappista paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vecna kuulostaa Nissan kaskain tekonahkapenkit sisältävältä varustelutasolta.
Viimeisen jakson viimeiset 45 minuuttia olivat kliseistä siirappista paskaa.
Kliseinen siirappisuus kuuluu kyllä tuohon kasarihenkeen.
Vierailija kirjoitti:
Lopputaistelu oli todella huono!
Mun mielestä siinä taas oli tosi hyvin tehty se, että kukaan yksittäinen tyyppi ei sitä tehnyt, vaan se vaati ihan kaikkien yhteisen panoksen.
Action on aina tylsää jokatapauksessa.
Toinen Dufferin veljeksistä oli naimisissa sellaisen kanssa, joka on ollut kirjoittamassa queer-tarinoita toiseen sarjaan.
Ero tuli ennen viimeistä kautta, ja nyt on salaliittoteoria, että hän olisikin ollut se kirjoittaja, ja että tämä kausi oli siksi niin surkea, kun Dufferin veljekset joutuivat sepustamaan itse. Kunnon salaliittoteoria.
Vierailija kirjoitti:
Toinen Dufferin veljeksistä oli naimisissa sellaisen kanssa, joka on ollut kirjoittamassa queer-tarinoita toiseen sarjaan.
Ero tuli ennen viimeistä kautta, ja nyt on salaliittoteoria, että hän olisikin ollut se kirjoittaja, ja että tämä kausi oli siksi niin surkea, kun Dufferin veljekset joutuivat sepustamaan itse. Kunnon salaliittoteoria.
Kun näkee, mikä vääntö täällä on jostain Vecna-nimestä, eikä ole huomattu koko sarjan aikana, että päähenkilöt pelaavat koko ajan D&D:tä, niin ei ole ihme, että tuon tyyliset mutkat suoriksi vetelevät salaliittohörhöt ovat ketjussa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun näkee, mikä vääntö täällä on jostain Vecna-nimestä, eikä ole huomattu koko sarjan aikana, että päähenkilöt pelaavat koko ajan D&D:tä, niin ei ole ihme, että tuon tyyliset mutkat suoriksi vetelevät salaliittohörhöt ovat ketjussa.
-winner-
Sarjan idea EI ole, että se ois ollut D&D -kampanja vaan. Tämän tekijät ovat vahvistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vika kausi oli ihan ok. Päästiin lähemmäs 1-3 kausien tunnelmaa. 4 kausi oli karsea tuli pahaolo katsoa sitä.
Mun mielestä just 4 ja 1 oli parhaat, sitten 3 ja 2 ja sitten 5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä just 4 ja 1 oli parhaat, sitten 3 ja 2 ja sitten 5.
Eka ja toka oli parhaat. Viides tylsin, pitkäveteisin eli huonoin.
Ei, vaan siksi, että pystytään antamaan Elevenille se lopetus, että hänen kuolemansa olikin Kalin luoma illuusio ja hän jatkaakin elämäänsä jossain muualla.