Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stranger Things season 5 - mitä mieltä?

Vierailija
28.11.2025 |

Mielenkiintoista, että Will pystyy hallitsemaan demogorgoneita.

Kommentit (498)

Vierailija
421/497 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikaa jaksoa piti kelailla viimeinen tunti ihan turhaa täytettä. Oispa joskus sarja missä ei jopa kesken taisteluiden puhuttaisi ihmissuhteista. 

Vierailija
422/497 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että päähenkilöt tap poivat parikymmentä sotilasta, ja sen jälkeen Hop palasi seriffiksi, ja muutkin töihin tai kouluun ilman jälkiseurauksia.

Sellaista se on, laiska kirjoittaminen.

Tämä oli mun mielestä ainoita oikeasti typerän häiritseviä asioita muutoin hyvässä lopetuksessa. 

Eikös ne kaikki ollut osa sitä valtion salaista toimintaa, mitä ei ikinä tapahtunut ja mistå ei ikinä kerrota? Niinku Area51 jne? 

Kai tonne lähetetyt sotilaat oli sidottu vaitiolovelvollisuuteen ja allekirjoittaneet sen, että jos kuolette niin siitä ei sitten kukaan tiedä mitään?

Näin ollen ei voida ketään heidän tappamisesta syyttääkään? 

Kyseessä oli varmaan sellainen "erikoisoperaatio", jossa sotilaat lainataan muista valtioista ja siksi kukaan ei surrut yhtäkään solttua? Miksi muuten venäläiset ja Siperian osuus edes olivat sarjassa?

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/497 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko koko kauden aikana kunnollista yhdyntäkohtausta kasaristylellä toteutettuna ? :)

SPOILER!!! Mike ja Eleven pussasivat. Ja Max ja Lucas. Holly ja Derek katsoivat himokkaina toisiinsa. Dustin ja Steve halasivat. Nancy rakastui miesten sijaan konekivääriin. Will sai ryhmähalauksen kaikilta. Eli ei oikein, jossei katso sitä että Henry mätti äijää kivellä kalloon ihan Basic Instinct-raivolla ennenkuin yhtyi kivenpalan kanssa. Mutta Basic Instict oli vasta ysärillä, joten ei oikeastaan... Raskaana olevia naisia kyllä oli enemmän kuin olisi voinut olettaa näkevänsä.

-winner-

Vierailija
424/497 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vikaa jaksoa piti kelailla viimeinen tunti ihan turhaa täytettä. Oispa joskus sarja missä ei jopa kesken taisteluiden puhuttaisi ihmissuhteista. 

Niin ja sit jos ois pelkkää taistelua, actionia ja tappamista valitettais että henkilöhahmojen tarinankaari oli mitätön ja surkeaa mättämistä vaan. Ihan sama miten päin, niin jengi valittaa. 

Vierailija
425/497 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas mitä paskaa sun kommentti😄Turhat märinät ja tuneellisuudet pois ja tilalle toimintaa

Ei tämä ollut action-sarja, höpsö, vaan juuri tuo tunteellisuus kuuluu olennaisesti sarjan luonteeseen. Kyseessä on koko ajan ollut ennen kaikkea näiden henkilöiden tarina, ja siksi lopetuksessa täytyi nimenomaan kertoa, mihin päähenkilömme päätyvät. 

Vierailija
426/497 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Willin kaapista tulo -kohtaus oli pidempi kuin Mindflayerin kukistaminen taistelussa 😄

Täysin turha ja päälle liimattu woketus! Porukalla oli kiireä lähteä taisteluun mutta sitten yksi päätti tulla ulos kaapista ja siinä pitkä pätkä meni.

Vierailija
427/497 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhään seurannut tätä sarjaa. Joko nyt 5 kaudessa on koko kasari käsitelty, seuraavaksi varmaan mentävä 90-luvulle jos vielä jatkuu?

Vierailija
428/497 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä kiinnostanut katsoa, että katonko ollenkaan. Mun mielestä nelonen o lisi ollut ihan käypä lopetus.

Vierailija
429/497 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä kiinnostanut katsoa, että katonko ollenkaan. Mun mielestä nelonen o lisi ollut ihan käypä lopetus.

Viitoskausi oli huonoin kausi. Neloseen olis tosiaan voinut loppua.

Vierailija
430/497 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willin kaapista tulo -kohtaus oli pidempi kuin Mindflayerin kukistaminen taistelussa 😄

Täysin turha ja päälle liimattu woketus! Porukalla oli kiireä lähteä taisteluun mutta sitten yksi päätti tulla ulos kaapista ja siinä pitkä pätkä meni.

Sehän oli tosi oleellista. Juuri sen pelon avullahan Vecna pystyi hallitsemaan Williä, joten Will vei Vecnalta sen aseen pois. 

Vierailija
431/497 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sarjan aikana selitetty, mistä Vecna on saanut nimensä? Minä en sellaista muista.

Nimi tuntui heti kummallisen väkisin väännetyltä, ja sitähän se onkin. Kuinka moni muu on ihmetellyt asiaa niin paljon, että on ottanut selvää?

Vierailija
432/497 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuotiinko tuo Kali takaisin sarjaan vain, että saadaan t*pettua joku muu kuin suosittu hahmo?

Vierailija
433/497 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Degamergon syö sinut yöllä !

Hui kamalaa ! 

Katsooko joku yli 15 vuotias todella tuollaista lastenkakkaa ?

Vierailija
434/497 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Degamergon syö sinut yöllä !

Hui kamalaa ! 

Katsooko joku yli 15 vuotias todella tuollaista lastenkakkaa ?

Melko lapsellinen on tämä sinunkin kommenttisi. 

Vierailija
435/497 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sarjan aikana selitetty, mistä Vecna on saanut nimensä? Minä en sellaista muista.

Nimi tuntui heti kummallisen väkisin väännetyltä, ja sitähän se onkin. Kuinka moni muu on ihmetellyt asiaa niin paljon, että on ottanut selvää?

Mä just aamulla mietin et esittäytyikö se niille ja kertoi miten nimensä kirjoitetaan, et Vecna ceellä eikä koolla. 

Vierailija
436/497 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä just aamulla mietin et esittäytyikö se niille ja kertoi miten nimensä kirjoitetaan, et Vecna ceellä eikä koolla. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Vecna

Dungeons & Dragons -pelihahmo. Olisi ollut hauskaa, jos lopputappelu olisi ollut nopanheittokisa.

-winner-

Vierailija
437/497 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuotiinko tuo Kali takaisin sarjaan vain, että saadaan t*pettua joku muu kuin suosittu hahmo?

Kalihan oli sarjassa tosi vihattu hahmo (siinä jaksossa ja silloin netissä kun tuli mukaan kuvioihin). Ehkä yritettiin antaa taas faneille se mitä he halusivat?

-winner-

Vierailija
438/497 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://en.wikipedia.org/wiki/Vecna

Dungeons & Dragons -pelihahmo. Olisi ollut hauskaa, jos lopputappelu olisi ollut nopanheittokisa.

-winner-

Mutta mistäpä pelihahmo on saanut kummallisen nimensä? 

Vierailija
439/497 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Tavallisesti, kun keksitään englanniksi eksoottisia nimiä, käytetään esimerkiksi eksoottista k-kirjainta. Nyt otettiin tavallinen c. Yhtä hyvin nimi olisi voinut olla hieman koominen Vance. (Wink wink.)

Vierailija
440/497 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan sarjaa katsonut on ihmetellyt asiaa, kun se on ihan keskeisiä tekijöitä sarjassa ja selitetty selkeästi. Samoin kuin demogorgon ja Mindflayer, Vecna on hahmo Dungeons&Dragonsista. Tyypin oikea nimihän siis on Henry Creel (+mindflayer), mitä lapset eivät siinä vaiheessa tienneet kun nimesivät tyypin Vecnaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän