Tiedän monia +40 ikäisiä joilla vakavia hammasongelmia mutta pelätään hammaslääkäriä, Miten monella voi olla sama pelko?
Syödään buranaa ja imetään pillillä keittoa kun purra ei pysty.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä hämmentävää, että on hammaslääkäripelkoa vielä tuossa iässä. Lapsilla ja nuorilla sen ymmärtää, mutta vielä keski-iässä. Kaikista hämmentävintä on naiset, jotka on synnyttäneet, mutta sitten ne pelkää edelleen jotain hammaslääkäriä ja kokevat jonkun poraamisen tai viisaudenhampaan poiston kauhean kivuliaana.
Joillakin on helpot synnytykset. Nopeasti ohi ja epiduraalit ja spinaalipuudutukset toimii täydellisesti. Onhan ne toki niitäkin varmasti pelänneet. Mut kun ne on ohi. Usemmiten jo kahden jälkeen on lopullisesti ohi. Eikä enää tarvi niitä pelätä ollenkaan, nii miksi ei sit vois pelätä hammasläääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Nalkutus. Ja osa hammashoitajista tai lekureista kiusannut. Osa asiallisia.
Yleislääkärit kiusaa paljon enemmän
Joo ja mitä pidempään sitä hammaslääkäriin menoa venyttää, niin sitä pahempi ja kalliimpi homma. En ymmärrä minäkään.
Luulis että se ois ikävämpi kokea joka päivä pientä kipua, kuin käydä vetämässä se hammas irti ja kärsiä hetki ja nauttia sitten täysin ilman kipua.
Koska 50+ ja osa 40+ ovat kokeneet sen vanhanajan hammashoidon. Sen missä hammaslääkäri huutaa naama punaisena ja kieltäytyy antamasta puudutusta vaikka sitä haluaisi. V*ttuilua ja halveksintaa.
Nykyäänhän hammashoito on lähes aina jotain muuta. Opastavaa ja kannustavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä lääkäriä pelätä vaan sitä kidutusta,tosin on olemassa lääkäreitä ja sitten sadistilääkäreitä, huonolla tuurilla joudut sellaiseen.
Oman kokemuksen mukaan hammaslääkärit on kyllä paljon kivempia kuin muiden alojen alan lääkärit. Ikinä en ole törmännyt sadistiin hammaslääkäriin. Muissa lääkäreissä sen sijaan vähän turhankin usein.
Vierailija kirjoitti:
Koska 50+ ja osa 40+ ovat kokeneet sen vanhanajan hammashoidon. Sen missä hammaslääkäri huutaa naama punaisena ja kieltäytyy antamasta puudutusta vaikka sitä haluaisi. V*ttuilua ja halveksintaa.
Niin joo, 80 ja 90-luvulla ei annettu kouluhammaslääkärissä ikinä puudutusta. Ei edes ehdotettu. Mutta ei mulle kyllä pää punaisena huudettu. Pelkäsin hammaslääkäriä lapsena ja täysi-ikäisyyden kynnyksellä. Sitten 20+ se pelko onneksi katosi.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää operaatioita, vaan niistä tulevia laskuja. En ole aikuisiällä käynyt kertaakaan hammaslääkärissä jaa tiedän että iso remontti olisi suuhun tulossa.
N33
Jos mahdollista, niin ota laina, tai maksa osissa. Se on sijoitus itseesi. Korostuu vielä, kun olet noin nuori
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä hämmentävää, että on hammaslääkäripelkoa vielä tuossa iässä. Lapsilla ja nuorilla sen ymmärtää, mutta vielä keski-iässä. Kaikista hämmentävintä on naiset, jotka on synnyttäneet, mutta sitten ne pelkää edelleen jotain hammaslääkäriä ja kokevat jonkun poraamisen tai viisaudenhampaan poiston kauhean kivuliaana.
Eiköhän ne oo miehiä jokka pelkää ja valittaa pikku kivusta. Niin kuin miesflunssastakin.
Mä satin tuntemaan meidän kunnan hammaslääkärit. En halua, että kukaan tuttu kaivelee minun suutani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joo, 80 ja 90-luvulla ei annettu kouluhammaslääkärissä ikinä puudutusta. Ei edes ehdotettu. Mutta ei mulle kyllä pää punaisena huudettu. Pelkäsin hammaslääkäriä lapsena ja täysi-ikäisyyden kynnyksellä. Sitten 20+ se pelko onneksi katosi.
Monelle huudettiin. Eikä tosiaan otteet olleet mitenkään helliä. Hoidon jälkeen vielä v*ttuiltiin miten turhaa tämäkin hoito oli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne oo miehiä jokka pelkää ja valittaa pikku kivusta. Niin kuin miesflunssastakin.
Tilastoja? Lähteitä? Muuten pelkkää mutuilua ja miesvihaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kokee aina kivut kovempana kun naiset.Se on ihan fakta homma.Asia on tutkittu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kokee aina kivut kovempana kun naiset.Se on ihan fakta homma.Asia on tutkittu
Annapa kuule ite niitä lähteitä nyt sitten?
Pelkäähän ne jotkut verikokeitakin. Aikuiset ihmiset 😂
Vierailija kirjoitti:
Mä satin tuntemaan meidän kunnan hammaslääkärit. En halua, että kukaan tuttu kaivelee minun suutani.
Ei se mikään gyne tai urologi ole 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään gyne tai urologi ole 😂
Samaan paikkaan ne siemenet kuitenkin menevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollollolllolllollol. Kunhan kuvittelet
Itse en lapsena tai kouluikäisenä pelännyt hammaslääkäriä, oli onni että sattui mukavat lääkärit. Sitten aikuisena satuin menemään hammaslääkärille, joka osoittautui täysin alastaan ymmärtämättömäksi. Pilasi hampaani kertakäynnillä. Olin vuosia käynyt nuorena oikomishoidossa ja tämä lääkäri päätteli että purennassa on vikaa ja porasi kaikki hampaani matalammiksi, nyt siinä purennassa vasta vikaa onkin. Korjaamisesta tulee kallis remontti ja en sen takia uskalla mennä.