Tiedän monia +40 ikäisiä joilla vakavia hammasongelmia mutta pelätään hammaslääkäriä, Miten monella voi olla sama pelko?
Syödään buranaa ja imetään pillillä keittoa kun purra ei pysty.
Kommentit (8)
Nalkutus. Ja osa hammashoitajista tai lekureista kiusannut. Osa asiallisia.
Hammashoito jossain pikkukunnassa 80/90-luvulla oli melkoista horroria. Välttelen itsekin viimeiseen asti tänäkin päivänä hammaslääkäriin menoa. Vaikka aikuisena kohtelu on ollut siedettävämpää, niin pelot jäi.
Mä käytän pilliä
mustikkamehun kanssa,
koska kieli värjäytyy mustaksi.
Myös mustan teen kanssa,
jos juon kannusta monta kuppia
ice tea:na. Hampaat tummuvat
puhtaasta valkoisesta nopeasti.
Tämä neuvo aikanaan hammasvalkaisun
tekijältä. Toimii.
Onhan hammaslääkärissä käynti epämiellyttävää. Minulle ei edes ole tarvinnut ikinä hammaskiven poistoa vakavampaa tehdä, mutta siitä huolimatta viivytän aina viimeiseen asti. Ei siis ole kyse pelosta vaan siitä että on vaan niin epämiellyttävää. En kyllä tykkää käydä kampaajallakaan samasta syystä, taas mennyt yli vuosi edellisestä kerrasta.
Tiedän kans muutaman. Kun ovat itse asiasta puhuneet, niin olen ehdottanut yksityistä hammaslääkäriä. Siellä sitten kunnon lääkitys, ehkä jopa nukutus. Kallistahan se on, mutta hampaat on aika tärkeet muutenkin kuin purennalle.
Nämä mistä puhuin, ovat aika hyvissä hommissa, joten heidän tapauksessa se rahakaan ei olisi este.
Ei mikään ihme. Porattiin ilman puudutusta,huudettiin,revittiin suuta väkisin auki niin että leuka naksuu loppuelämän jne.
Oman lapsen kanssa ollut yllätys nämä pehmeät ja hellät nykypäivän hammaslääkärit.
Käyn Thaimaassa, muikki imee koko lääkäröinnin ajan
Jos on lapsena porattu ja paikattu ilman minkäänlaista puudutusta, on pelko täysin ymmärrettävä.