Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet Hermannin?

Vierailija
19.04.2007 |

Siis tämän " kiertokirjekakun" ? Sain tänään ja nakkasin roskiin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seisota elintarvikkeita viikkoja, joten heitin pois. Kakkua olen maistanut, se oli hyvää.

Vierailija
2/11 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIä olin ihan innoissani kun sain sellaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertona saa kakun juuren (desi, pari), jota sinun pitää sekoittaa joka päivä ja lisätä tavaraa yli viikon ajan. Minua jotenkin kuvotti ajatus viikon seisoneesta taikinasta...

Samasta juuresta jaetaan sitten kavereille omansa kun se vähän turpoaa.

T.2

Vierailija
4/11 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut ja tehnyt. Hyvää oli. Itse en jakanut juurta, vaan pakastin. Seisotetaanhan ruisleipätaikinanjuurtakin. Joten tuskin sen " vaarallisempaa" .

Vierailija
5/11 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta annetaan sen taikinan juuri ystävälle ohjeiden kera. Kakun teko kestää sitten kymmenen päivää.

Jatkatko kolmonen aina ketjukirjeitä tuolla periaatteellasi?

Vierailija
6/11 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en huolinut sitä itselleni.

Yksi toi sitä kahvipöytään. En maistanut.

Mutta olihan se tutkitettu jossain laboratosiossa, jossain lehdessä oli juttua. Ja syömäkelpoiseksi todettiin.

Vierailija
7/11 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun äidilläni oli tämä joskus lapsuudessani ja olin onnessani kun sain sen. Oli tosin vuosien saatossa vaihtunut eli nyt sain sellaisen suklaa-pähkinäversion. Kakku oli niin namia että laitoin pakkaseen yhden satsin myöhempää käyttöä varten.

Vierailija
8/11 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten roskiin meni.

Se oli jotenkin niin kuvottava. Siinähän on lisäksi maitotuotetta joten sekin oudoksutti että viikkotolkulla hapatetaan. Mielestäni prosessia voisi lyhentää.

Ilmeisesti tarkoitus on että se on pieni kuvaus ystävyyden hoidosta jota vaalitaan ja hoivataan.

Hapanleivän juurta ei hapateta viikkotolkulla.

Vierailija
9/11 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistan edelleen miten pahalta se juuri haisi... Mutta tein kakun kuitenkin loppuun ja vitsi se oli hyvää.

Vierailija
10/11 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pitänyt siitä, se oli mielestäni hirmu hiivaisen makuinen ja siinä oli jokin hyvin vahva maku jota en oikein tunnistanut, kai se happamuus sitten...

Juuren hapattaminen sinänsä ei minua epäilytä, se hiivahan käyttää koko ajan sitä maitoa ravintonaan joten ei siinä mitään hapantunutta maitoa seiso.

Vierailija
11/11 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse kakkua ei koskaan leiponut.

Nyt saimme toisen ja ajattelimme tehdä toisinpäin: leivomme ko ekasta juuresta -eli harppaamme 10 päivän sekoittelut yli kohtaan, jossa edellinenkin leipuri on alkanut väsätä omaan kakkuunsa aineksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän