Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettamisen jälkeinen painonnousu

Vierailija
28.11.2025 |

Lopetin puoli vuotta sitten 10 vuotta jatkuneen savuttelun ja painoa on tullut 25kg lisää.. eli ihan tosi reilusti. Miten tämän syömishimon saa suitsettua? En ole ikinä ennen ollut ylipainoinen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 5 v. sitten 40 vuotta kestäneen tupakoinnin (apuna vieroituslääke) ja samaan aikaan aloin pudottamaan ylimääräisiä kiloja elintapoja pysyvästi muuttamalla. Onnistuin molemmissa projekteissa ja tupakkaa en ole enää 5 vuoteen polttanut ja ylimääräisiä kiloja lähti 20 ja olen pysynyt vaivatta tavoitepainossani näihin päiviin asti ja aion pysyä vastakin. Minua varoitettiin siitä ettei kahta näin isoa muutosta pystyisi tekemään saman aikaisesti, mutta itse olen kokemukseni jälkeen toista mieltä.

Vierailija
22/28 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nikotiini kuluttaa kaloreita, sillä se on stimulantti, joka kiihdyttää aineenvaihduntaa ja lisää levossa kulutettavien kalorien määrää noin 715 prosenttia

. Samalla nikotiini vähentää ruokahalua. Tämä on yksi syy, miksi paino voi nousta, kun tupakoinnin tai nikotiinin käyttö lopetetaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi ette haise enää pahalle. Tupakoitsijat eivät tajua, että vaikka he tupakoivat ulkona, he sisään tullessaan tuovat sen sisäilman pilaavan paskan hajun mukanaan.

Lihavat haisee paljon pahemmalle.

Ilmeisesti olet tupakoitsija?

Itse en pystyisi seurustellaan tupakoitsijan kanssa. Koko kehonsa ja hengityksensä huokuu sellaista kamalaa ummehtunutta etovaa hajua.

Ihan tarpeeksi on ollut halukkaita kumppaneita ilman sinuakin.  

Itse en pystyisi "seurustellaan" kirjoitustaidottoman läskin kanssa.

Vierailija
24/28 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousi 15kg, mut siitäpä ne sitten parissa vuodessa putosi pois vähän kuin itsestään. Mieluummin pikkuisen paksu kuin tervakeuhko.

Sata kertaa mieluummin hoikka kuin paksu.  Tupakoi tai ei. 

Vierailija
25/28 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta parasta on juuri se, että voi vetää vuodesta toiseen sillä energialla, että Ne sanoivat että tuohon ei pysty, mutta katso tätä :D Itse lopetin tupakoinnin sellaisessa elämäntilanteessa, että olin ollut ensimmäistä kertaa elämässäni niin masentunut että olin tekemässä its emurhan, ei ollut enää mitään ulospääsyä. Koko aikuisikä oli opetettu, että älä ainakaan lopeta jos on pahoja mielenterveyden ongelmia ja sen takia olin sitä lykännytkin, kun ajattelin että lopettaminen pahentaisi tilannetta. Mutta siinä ei ollut enää mitään pahempaa mitä olisi voinut tapahtua. No, lopetin ja sillä jääräpäisellä energialla alkoi vähitellen muutkin elämän asiat järjestymään, vaikka sen ei pitänyt olla mahdollista.

Vierailija
26/28 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi ette haise enää pahalle. Tupakoitsijat eivät tajua, että vaikka he tupakoivat ulkona, he sisään tullessaan tuovat sen sisäilman pilaavan paskan hajun mukanaan.

Minun opiskelujen aikainen kämppäkaveri kertoi miten lopettuaan tupakoinnin hänen maku- ja hajuaistinsa "palautuivat entiselleen" eli hän maustoi ruuan paremmin. Sen takia kai jotkut ovat käyttäneet tupakointia eräänlaisena epäterveellisenä laihdutusmenetelmä, joka tukahduttaa nälän tunteen. Se kämppäkaveri ei ollut edes erityisen kova tupakkamies, joka olisi ollut jatkuvasti nortti suussa vaan poltteli vain satunnaisesti. Tupakoitsijoiden omat aistit vain turtuvat maun ja hajun suhteen.

Vierailija
27/28 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet vaihtanut yhden addiktion toiseen - röökistä ruokaan?

Mitä nykyään syöt?

Vierailija
28/28 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tupakoi itse, mutta kuulun siihen joukkoon, että minua ei haittaa piirun vertaa kenenkään polttaminen. 

Mutta kyllä ottaisin tupakat takaisin käyttöön jos lihominen olisi tuota tahtia. Painajaismaista tuollainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi