Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjaksi 20-25 vuotiaille lapsille?

Vierailija
28.11.2025 |

Mitä olette hankkineet tuon ikäisille lapsillenne? Itse olen ostanut kosmetiikkaa ja vaatetta. Vaikea keksiä, kun ei taida puutetta olla mistään, joten lahjakortit tai rahaa lisäksi. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille nuorille ostin partakoneen trimmeripäillä, keittiövaakan, sauvasekoittimen, lempikirjailijoiden kirjoja, mielisuklaatryffeleitä, laadukkaita keittiöveitsiä ja lisäksi teen jokaiselle herkkupussin, johon ostan heille mieleisiä napostelemisia.

Vierailija
22/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kossupullo on aina mieleinen.

Hyiiii kuka sietää Kossun makua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ja suklaata.

Vierailija
24/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolalahjakortti

Museokortti

Pyjama 

Lahjakortti, jolla voi ostaa lipun konserttiin, urheilutapahtumaan, teatteriin

Jos tykkää kokkailla niin jotain siihen liittyvää kunhan on etukäteen kysynyt

Luonnossa viihtyvälle ulkoilijalle lahjakortti Partioaittaan

Uusin Finlandia-palkittu kirja

Vierailija
25/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tunne aikuisia lapsiasi?

No tunnen siten, että osaan tiettyjä vaatteita ostaa. He kuitenkin käyvät töissä ja ostavat itse mieluisat ja tarpeelliset juttunsa. Siksi täällä kyselen mitä muut ostavat. 

Kysyt siis vierailta ihmisiltä mitä ostaisit lapsillesi lahjaksi sen sijaan, että kysyisit lapsiltasi toiveita?

On älytöntä ostaa lahjaa kysymättä mitä lahjan saaja haluaa. Äitini osti vuosikausia meille aikuisille lapsille lahjoja kysymättä ikinä mitä oikeasti tarvittaisiin ja haluttaisiin. Saatiin aina kaikkea täysin turhaa, mille ei ollut mitään käyttöä ja myin ne aina kirppiksellä pois. Sanoin joka vuosi, että älä osta mitään, jos et kysy edes toiveita ja aina antoi niitä turhia pussilakanoita ja pyyhkeitä yms. Olisi ollut iha

Asun yksin, minulle riittää kahdet pussilakanat ja tyynyliinat sekä pari pyyhettä. Ne on hyvälaatuiset ja olen pärjännyt niillä vuosia. Kaappitilaa yksiössä on todella vähän, en tee mitään kymmenillä pussilakanoilla ja pyyhkeillä. 

Vierailija
26/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tunnen siten, että osaan tiettyjä vaatteita ostaa. He kuitenkin käyvät töissä ja ostavat itse mieluisat ja tarpeelliset juttunsa. Siksi täällä kyselen mitä muut ostavat. 

Olet kyllä ihan käsittämättömän yksinkertainen. Saman tien voisit kysyä mitä me muut ostamme 38-vuotiaille poikalapsillemme.

Vierailija
27/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin 2 tyynyä ja tyynyliinat niille.

Vierailija
28/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton ikäset tykkää monesti reissata tosin aika kallista jotain matkalahjakorttia tietysti ruveta hommaamaan. Oisko joku kylpylä tai risteily mieleisiä? Tai sit lahjakortti hierojalle tai johonki hoitoon. Tai johonki kesän festareille liput.

Mikään ei ole sen ankeampi lahja kuin lahjakortti. 

Vierailija
29/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä ihan käsittämättömän yksinkertainen. Saman tien voisit kysyä mitä me muut ostamme 38-vuotiaille poikalapsillemme.

No mitä ostat? Tässä vinkkejä kysyn. Jouluna tämäkin palsta on täynnä lahjoihin tyytymättömiä. Itse haluan vinkkejä hyviin lahjoihin. Taidan antaa rahaa. 

Vierailija
30/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta kosmetiikkaa, menee pieleen 100% varmasti. 

Terveisin vanhemman henkilön ostamia käyttämättömiä kosmetiikkapakkauksia komero väärällään.

Tämä. Itse meikkaan ja puleeraan itteäni. Käyn säännöllisesti kampaajalla jne.

Mulla on yksi kaveri, joka ei samalla tavalla pidä itsestään huolta. Eli hänelle sopii peruspesut saippua ja shampoo, ehkä dödö.

Hän sitten ostelee muille lahjaksi meikkejä, eikä mitään alelaarijuttuja. Marketti sälää kuitenkin, jos puhdistustuotteita on saanut kolme kahden hinnalla, hän tuo kyllä. Ostelee puutereita, fluideja, huulipunia, ripsareita ja aivan random hiusvärejä. Eikä värejä ja sävyjä ole nähtävästi miettinyt ollenkaan. Hän laittaa siis kymppejä lahjaan, jonka kuvttelee auttavan ja ilostuttavan,

Mä olen hänelle sanonut monesti, että mä olen niin allerginenkin, etten voi käyttää mitä tahansa. Ei mitään tuoksuvia tms. juttuja. Paljon ostan kosmetiikkaani apteekeista. Ei tää käsitä. Sain viimeksi synttärilahjaksi kaikenlaista meikkisälää.. jouluksi on varmasti taas tulossa joku tuotepaketti. Me ollaan kuitenkin jo 40+. Tätä on jatkunut kymmenisen vuotta, mitä ollaan tunnettu.

Muutaman kaverin kanssa ihmetelty asiaa monesti ja tosiaan puhuttu hänellekin, että säästää rahat. Tekee vaikka kukkakimpun, jos ilahduttaa halua. Niitä hän osaa tehdä ja ymmärtää kukkien päälle. Ehkä saan pikkujoululahjaksi taas Nivean roll onin, kun niitä taisi saada Tokmanilla 5 kympillä.

Vierailija
31/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt siis vierailta ihmisiltä mitä ostaisit lapsillesi lahjaksi sen sijaan, että kysyisit lapsiltasi toiveita?

On älytöntä ostaa lahjaa kysymättä mitä lahjan saaja haluaa. Äitini osti vuosikausia meille aikuisille lapsille lahjoja kysymättä ikinä mitä oikeasti tarvittaisiin ja haluttaisiin. Saatiin aina kaikkea täysin turhaa, mille ei ollut mitään käyttöä ja myin ne aina kirppiksellä pois. Sanoin joka vuosi, että älä osta mitään, jos et kysy edes toiveita ja aina antoi niitä turh

Kymmenillä? Nyt on liiottelua ilmassa. :D Laitat tietenkin kiertoon, jos ei puhetta ymmärrä. Lahjoitat takas. :) Tai tosiaan myyt kirpparilla. Hyödythän sä siitä rahallisesti edes muutaman lantin verran.

Vierailija
32/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On älytöntä ostaa lahjaa kysymättä mitä lahjan saaja haluaa. Äitini osti vuosikausia meille aikuisille lapsille lahjoja kysymättä ikinä mitä oikeasti tarvittaisiin ja haluttaisiin. Saatiin aina kaikkea täysin turhaa, mille ei ollut mitään käyttöä ja myin ne aina kirppiksellä pois. Sanoin joka vuosi, että älä osta mitään, jos et kysy edes toiveita ja aina antoi niitä turhia pussilakanoita ja pyyhkeitä yms. Olisi ollut ihana saada jotain, mille olisi oikeasti ollut käyttö

Älä viitti olla tuommoinen! Jos sun äitis on krääsää haaliva ummikko, ei se tarkoita sitä, että kaikki muutkin on.

Musta on kiva lukea näitä ketjuja, jos saisi vaikka ideoita. Sitten kuulostelee lapsilta, että olisko semmoiselle tarvetta... vaihvihkaa, koska luulen olevani ovela. Mä haluan, että lahjoissa on jotakin yllätystäkin tarpeellisuutensa lisäksi.

Toistaiseksi olen onnistunut. En ole turhuuksia ostanut.

PS minkälaisessa taloudessa lakanoille ja pyyhkeille ei ole oikeaa käyttöä

Edellinen on nirso ja kiittämätön. Onneksi meillä ei oo noin nirsoja kakaroita. ERI

Vierailija
33/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan 20-vuotiaalle ainokaiselleni lempiherkkuja ja teippaan sopivan setelin kunkin herkkupaketin kylkeen. Paketoin nätisti. 

Tiedän kyllä että raha on tylsä lahja mutta tunnen lapseni joten lahjakortit jäisi käyttämättä koska "ai niin mä unohdin". Hän ei käytä kosmetiikkaa, ei tykkää mistään vaatteista vaan tekee kaikki hankinnat second handina. Mitään krääsää ei halua. Tarvittavat kodin tavarat on juuri hankittu hänelle kun muutti omilleen.

Hän on yliopisto-opiskelija joten raha tulee tarpeeseen. 

Vierailija
34/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän me tiedetään täällä paremmin kuin nuo aikuiset lapset ? Kysyn aina mitä ovat miettineet lahjaksi 

Vierailija
35/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan tyttärelleni epillaattorin (toive) pussilakanasetin, laadukkaita hiustenhoitotuotteita, lahjakortin s-ryhmään (saa sillä ostaa niitä meikkejä Emotionista 😊), suklaata ja pörrösukat. Kaikki nämä toivottuja, joten vink'vink 😄

Vierailija
36/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin olisi varmaan jokin elämyslahja. Nyky yhteiskunta on kovasti kokemuksien perässä. Monet tuollaiset elämykset menevät myös kategoriaan tosi kivaa mutta en itse raaski ostaa. 

Vierailija
37/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ton ikäset tykkää monesti reissata tosin aika kallista jotain matkalahjakorttia tietysti ruveta hommaamaan. Oisko joku kylpylä tai risteily mieleisiä? Tai sit lahjakortti hierojalle tai johonki hoitoon. Tai johonki kesän festareille liput.

Mikään ei ole sen ankeampi lahja kuin lahjakortti. 

Mikään ei ole sen tarpeellisempi lahja kuin lahjakortti. Etenkin pienituloisena sitä arvostaa ehdottomasti eniten. Toki jos ostaa jotain turhaa fyysistä, niin sen voi sitten myydä. 

Vierailija
38/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On älytöntä ostaa lahjaa kysymättä mitä lahjan saaja haluaa. Äitini osti vuosikausia meille aikuisille lapsille lahjoja kysymättä ikinä mitä oikeasti tarvittaisiin ja haluttaisiin. Saatiin aina kaikkea täysin turhaa, mille ei ollut mitään käyttöä ja myin ne aina kirppiksellä pois. Sanoin joka vuosi, että älä osta mitään, jos et kysy edes toiveita ja aina antoi niitä turh

Mitä nirsoa on siinä, ettei haali itselleen täysin turhaa tavaraa? Sama kuin antaisi tyttärelle lahjaksi vaikka miesten hajuveden, aivan yhtä tarpeellista on lakanat minulle. Olen siis nirso, jos en naisena halua miesten 3in1-deodoranttia. 

Vierailija
39/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On älytöntä ostaa lahjaa kysymättä mitä lahjan saaja haluaa. Äitini osti vuosikausia meille aikuisille lapsille lahjoja kysymättä ikinä mitä oikeasti tarvittaisiin ja haluttaisiin. Saatiin aina kaikkea täysin turhaa, mille ei ollut mitään käyttöä ja myin ne aina kirppiksellä pois. Sanoin joka vuosi, että älä osta mitään,

Kiukkupylly sä ainakin olet. <3

Vierailija
40/46 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää tätä stressiä näistä joululahjoista. Kysy mitä haluaa, jos ei halua mitään ni älä osta mitään. Niin yksinkertaista! Minun ei ainakaan tarvitse tuntea syyllisyyttä moisen asian vuoksi, välit ovat muutenkin läheiset ja lapseni tietävät kuinka tärkeitä ovat minulle, ilman lahjojakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä