Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lisätuloja ensi vuonna, kun toimeentulotuen suojaosa poistuu?

Vierailija
28.11.2025 |

Olen työssäkäyvä perheenäiti, mutta tuloni ovat sen verran pienet, että olemme saaneet toimeentulotukea. Ensi vuonna tulomme kuitenkin romahtavat, koska toimeentulotuen 150 euron omavastuu jää pois. Eli vaikka teen työtä, se ei hyödytä perhettämme ollenkaan. Tuo 150 euroa on ollut todella tärkeä summa, mutta jatkossa tipumme siis minimituloille - työssäkäynti ei siis enää hyödytä. Elämä myös niukentuu huomattavasti. Vaikka minulla on jo työ, olen kuitenkin yrittänyt löytää kokopäiväistä työtä, josta saisi kunnollisen palkan. Tällaista ei nyt ole näköpiirissä - asiaan saattaa vaikuttaa se, että minulla on sairaskohtauksen seurauksena lievä (fyysinen) vamma, ja työnantajat kai palkkaavat mieluummin vammattoman.

Onko minulla ensi vuonna enää mitään laillista keinoa saada lisätuloja?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko vi..... tukihimmeli järjestelmä pitäisi räjäyttää ja perustulo tilalle. 

Perustulo ei riitä alkuunkaan. Nelihenkiselle perheelle pitää jäädä tällä hetkellä 1800 KÄTEEN vuokran, vastikkeen, ulosoton, julkisen terveydenhuollon, lääkkeiden, lämmityksen, veden, kotivakuutuksen, passin, silmälasien jne jälkeen. Perustulo olisi erittäin epäreilu.

Tai ehkä vanhemmat voivat ottaa vastuuta kuten oikeat ihmiset, mennä töihin ja hankkia elantonsa. 

Vierailija
42/44 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mene töihin

Eli persun omistamaan kotipalveluyritykseen töihin niinkö? 

Voi perustaa itsekin sellaisen jos taidot riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kelarotalle kelpaakaan enää ilmainen raha, vaan lisää pitäisi saada?

Tervetuloa oikeiden ihmisten elämään. Me hankimme rahat itse, sijoittamalla, perustamalla yrityksiä ja käymällä töissä. 

Eli kuka maksaa työttömälle oman auton ja ajokortin? Persuyrittäjä vai? Miten noilla työttömyystuilla on mahdollista a) ostaa monen sadan tonnin auto ja b) ylläpitää sitä autoa?

Vierailija
44/44 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee käsitöitä, opettele neulomaan ja myy villasukkia? niillä voi saada silloin tällöin parikymppiä.

Aha no kuka kustantaa tarvikkeet koska neulominen on kallista?

Alkaa tekemään KÄSITÖITÄ, mikä helvetti tuossa on epäselvää? Ne ei vaadi mitään tarvikkeita. Noh, ehkä luikkari tai vassutörpön, mutta ne nyt ei ole kalliita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme