Mustafe Muusen juoksukunnon kehitys
Muuse kehittyi rapakuntoisesta 16-vuotiaasta Suomen ennätyksiä jahtaavaksi urheilijaksi neljässä vuodessa. Mitenkähän tämä on mahdollista vaikka olisi kuinka priimaluokan geenit. Selitys lienee harjoittelu Etiopiassa ja Keniassa ja paikallinen juoksukuntoa kehittävä ympäristö ja huippuravinto.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Iso käsi täältä ja hattu ilmaan. Arvostan kaveria todellakin !
Sama. Verrattuna palstan pöljiin ja sivistymättömiin rasisteihin sivistynyt, lahjakas ja rohkea mies. Olen hänestä suomalaisena ylpeä.
Hän puhuu kaikkien ihmisten samasta arvosta. Sen vuoksi myös palstan rasistit voivat olla ja elää, vaikka eivät sitä itse tajuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tehdä Suomen ennätyksen olematta suomalainen?
Et itsekään ole suomalainen, geenikartta sen paljastaa että sukusi tullut muualta.
Jep jep. No ainakin mulla on suomalaiset vanhemmat ja näytänkin suomalaiselta. ;-)
Määrittele vähän: miltä suomalainen näyttää?
On nää kyllä vaikeita nykysin monille. Vaikkapa vaaleaihoinen. :D
Pitääkö olla myös vaalea tukka? Siniset silmät? Miten n...i olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä Musta Femuuse minkä tasoinen juoksia verrattuna Etiopian esim. kuuteen parhaaseen ??
Tämä eli onko hyvä juoksija ainoastaan siksi että on tullut Suomeen jossa nyt yleensäkkin jouksijat ovat ihan pskja vai pärjäisiko myös oikeassa kotimaassaan ?
Suomi on hänen kotimaansa. Ei ole tullut muualta.
Suomessa voi työttömänä kehittyä tosi hyväksi juoksijaksi. Paremmaksi kuin mitä Suomen huiput juoksee kisossa. Eriasia on siten maksaa kisamaksut, lisenssit ja kansainväliset kisat.
Kuntoon pääseminen on itseasiassa tosi helppoa ja vaatii vain treeniä , lepoa ja hyvät syömiset.
Olen ollut paras juoksija Suomessa, mutta koska rahaa ei ollut, niin minusta ei tiedä kukaan. Mutta paras olen ollut tuloksissa ja se riittää mulle.
Enemmän rahaa, niin alkaa tapahtua asioita.
Nyt olen jo vanha, mutta nuorena olin paras.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa voi työttömänä kehittyä tosi hyväksi juoksijaksi. Paremmaksi kuin mitä Suomen huiput juoksee kisossa. Eriasia on siten maksaa kisamaksut, lisenssit ja kansainväliset kisat.
Kuntoon pääseminen on itseasiassa tosi helppoa ja vaatii vain treeniä , lepoa ja hyvät syömiset.
Olen ollut paras juoksija Suomessa, mutta koska rahaa ei ollut, niin minusta ei tiedä kukaan. Mutta paras olen ollut tuloksissa ja se riittää mulle.
Jos olisit ollut noin hyvä niin sinulle olisi löytynyt sponsoreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on syntynyt Suomessa, eikö muka ole suomalainen? Vai eikö Turku olekaan enää Suomea?
Minulle hän ei ole suomalainen. Ihan sama, vaikka olisi pala paperia taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmasti olisikin, mutta en hae almuja ja tykkään juosta enemmän etänä. Olisin juossut samalla tavoin kuin KISS soitti rokkia. Naamari päässä anonyymisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et itsekään ole suomalainen, geenikartta sen paljastaa että sukusi tullut muualta.
Jep jep. No ainakin mulla on suomalaiset vanhemmat ja näytänkin suomalaiselta. ;-)
Näytät kyllä idiootilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele vähän: miltä suomalainen näyttää?
Googlaa Urho Kekkonen .
Kiiltävä kalju ja saloralasit päässä? Oho, mäkään en nähtävästi ole sitten suomalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi pitäisi mennä sinne kisoihin ja kuulua johonkin seuraan yms.
Eipä ole niin helppoa. Saat sen kuulostamaan tosi helpolta, mutta ei se niin mene. Juoksija juoksee. Jonkun muun pitää hoitaa noi asiat, kun tässä kertomuksessa juoksija toimi myös itsensä valmentajana. Siinä on aika paljon puuhaa yhteen työhön.
Sun esimerkillä juoksijan pitäisi pian olla oma fyösioterapeutti ja lääkärikin ja kaikkea muuta.
Suomessa voi kehittyä hyväksi juoksijaksi ja Euroopan parhaimmaksi, mutta mistä löytyy rahat ja helppo väylä käydä vain voittamassa kisat ja lähteä kotiin?
Palstapersujen kannattaa katsoa Mustafen eilinen puhe Finlandia-juhlassa. Todella fiksu ja sympaattinen nuorimies!
mikä ihmeen yle-lehden ja hs-lehden lemmikki tästä on tehty
afrikkalainen suomalainen afrikassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Ensiksi pitäisi mennä sinne kisoihin ja kuulua johonkin seuraan yms.
Eipä ole niin helppoa. Saat sen kuulostamaan tosi helpolta, mutta ei se niin mene. Juok
Paljonko kynnysrahaa noihin oikein maksetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on syntynyt Suomessa, eikö muka ole suomalainen? Vai eikö Turku olekaan enää Suomea?
Minulle hän ei ole suomalainen. Ihan sama, vaikka olisi pala paperia taskussa.
Olet ääliö. Ja koska mielestäni suomalaiseksi voi kutsua vain henkilöä, jonka ÄO on yli 100, niin et ole suomalainen.
Tämä näin.