Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku joka ei käytä d-vitamiinilisiä talvella?

Vierailija
28.11.2025 |

Miksi? Eikö niiden tarpeellisuutta ole vielä rummutettu tarpeeksi tyyliin kaikkialla? 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Lapin ukot ja eukot ovat pärjänneet tähän asti ilman?

Kuolleet 50-60 vuotiaina

Sehän on hyvä. Miksi pitäisi elää yhtään pidempään?

Vierailija
22/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö talvella enkä muunakaan aikana. Maidosta saan lisättyä d-vitamiinia sen määrän, mitä siinä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt, enkä mitään muitakaan lisiä. 51 vuotta jo elelty terveenä ilman, en usko tarpeellisuuteen.

Suomen talvi on niin pimeä.

Vierailija
24/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota d-vitamiinilisiä. Ruoasta tulee kaikki, mitä saan.

Vierailija
25/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mielummin ulkona silloin kun aurinko paistaa. Tarttuu tehokkaammin kuin mikään purkkikama. Ja mitä noita d-vitamiiniarvoja on mittailtu, niin pitkälle yli raja-arvojen ovat. D-vitamiini on liukenematon ja ylimääräinen varastoituu maksaan, et turhaan sitä ei kannata napostella. 

Vierailija
26/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ottanut. 

Tiedän kyllä, että terveyden kannalta olisi hyväksi.

Jotenkin se aina jää. 

61-vuotias nainen olen ja sellainen hentorakenteinen. Eli osteoporoosin välttämiseksi pitäisi ottaa. 

Ja kalsium.

Ja K-vitamiini tukemaan sitä kalsiumia.

Vierailija
27/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt, enkä mitään muitakaan lisiä. 51 vuotta jo elelty terveenä ilman, en usko tarpeellisuuteen.

Otan D- pillerin päivässä ,aloitin viitisen vuotta sitten ,syksystä kevääseen. Olen nyt vähän alle 70 v, ja hyvin pärjäisin siihen asti ilman mitään lisävitamiineja tai muita lisiä. Nyt myös kalsiumia pilleri päivässä. En tosin ole huomannut muutosta kun aloitin noiden ottamisen. Uskon myös että monipuolinen ruoka riittää hyvin.

Vierailija
28/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon mielummin ulkona silloin kun aurinko paistaa. Tarttuu tehokkaammin kuin mikään purkkikama. Ja mitä noita d-vitamiiniarvoja on mittailtu, niin pitkälle yli raja-arvojen ovat. D-vitamiini on liukenematon ja ylimääräinen varastoituu maksaan, et turhaan sitä ei kannata napostella. 

Moni saa liian vähän D-vitamiinia:

https://www.hs.fi/ruoka/art-2000010122076.html

Vierailija
29/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vuoden ympäri.

Vierailija
30/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia vastauksia täällä. En usko tarvitsevani, hyvin on pärjäilty ilman jne. Sitä kun ei Suomessa mitenkään saa tarpeeksi talvisin ilman lisiä. 

Vierailija
31/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D- vitamiini tarvitsee rasvaa ollakseen hyödyksi elimistölle . Siksi se tulisi ottaa aterian yhteydessä.

Vierailija
32/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ympäri vuoden 50 mikrogr/vrk. Tämä on ihan gynekologin suositus, koska olen 45-vuotias nainen. Lapselleni annan sen suositellun 10 mikrogr ja kerran viikossa talviaikaan ylimääräisen 50. Pysyy flunssat poissa.

Vierailija
33/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on vaikea saada liikaa. Pitäisi syödä päivittäin satoja mikrogrammoja. Me apteekkilaiset syödään talvella 100

Vierailija
34/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällähän sitä ei tarvitse kun tarvittavan määrän saa oleilemalla auringossa muutaman minuutin. Mutta silti otetaan turhaan koska jotain jotain. Ei ole kyllä järjellä pilattu monia ihmisiä. 

Vierailija
35/35 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huono muistamaan päivittäin otettavia pillereitä, joten nappaan D-vitamiinia aina kourallisen kun muistan. Tyyliin 10-15 50 mikrogramman kapselia kerralla pari kertaa kuussa ehkä. Edelliset arvot oli tosi hyvät, lääkäri totesi että hän ei tiedä paljonko otan mutta jatka samalla linjalla. En uskaltanut kertoa miten leväperäisesti asiaan suhtaudun, mutta ilmeisesti toimii :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan