Talvikengät ja -saappaat ovat naurettava keinotekoinen tarve joka on teille vanhoille ihmisille luotu
Olen 60-v ja käytän tennareita kesät talvet. Eivät minun nilkkani jäädy eikä joku nahka tai muovinpala sitä estäisi jäätymästä muutenkaan.
Joko olen ihan yli-inhimillisen taitava kävelijä tai sitten te mummot ja ukot ette vaan osaa olla talvella kastelematta ja palelluttamatta itseänne.
Kommentit (114)
Mikä tää ap on? Joku työtön palstatroIIiko? En ole vakkari niin en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla stadilainen, joka kävelee talvellakin sulatetuilla kaduilla!
Ei täälläkään kukaan kesäkengissä kävele talvella. Aloittaja on trolli. Ei se oikeasti kävele hangessa tennareissa.
Stadilainen
Vierailija kirjoitti:
Hei farkkuämmä. kysyin miksi. Miksi et voi käyttää muita kuin farkkuja. Selitä!
Farkut on hyvät päällä, niissä on sopivat taskut ja soveltuvat kerrospukeutumiseen eli alle voi lisätä kerroksia lämpötilan mukaan. Farkkukangas on vahvaa, eli pienet naarmut ja kolhut eivät riko kangasta. Farkkuja löytyy erilaisia, moottoripyöräillä ajaessa käytän kevlarilla vahvistettuja farkkuja missä on sisällä paikat lonkka- ja polvisuojuksille.
Farkut on alunperin kehitetty työhousuiksi maatilallisille "farmarihousut", ja ei, en nyt puhu sellaisista ohuista liruista strech-farkuista vaan ihan oikeista puuvillafarkuista. Käsittelen myös paljon tulta ja modernit ulkoiluhousut ovat todella herkkiä syttymään tuleen pelkästä kipinästä.
-farkkuämmä
Käytän kumisaappaita päivittäin ympäri vuoden. Pystyssä pysyy, kun pistaa nastaremmit liukkaalla kelilla. Ja ne remmit voi riitua helposti pois kaupan eteisessä ja laittaa takaisin kun tulee ulos kaupasta
Käsittämätöntä, kuinka toisten ihmisten pukeutuminen saa jotkut melkein kiehumaan raivosta. Elä ja anna toisten elää, jos joku tykkää tennareista ja toinen farkuista niin ei sen pitäisi muille kuulua pätkääkään. Ap:n elinolosuhteet on varmasti sellaiset että aidosti pärjää tennareissa ympäri vuoden, eli on kaupunkilainen joka ei juurikaan liiku ulkona. Haluaa provota ja tyhmät tarttuu provoon.
Mä en käytä tennareita edes kesällä, kunnon kengät voi vetää jalkaan siihen asti että alkaa olla helleraja, sitten voi laittaa sandaalit.
Vierailija kirjoitti:
Samoin vyöruusurokotus.
Kun sen sairastat, naurusi hyytyy, siihen sairastuu nuoremmatkin.
Rohkenen olettaa, että ap kulkee kesät talvet pukeutuneena vihtaan.
Olkoon sitten niin, minä ne kyllä tarvitsen ja haluan. t. nainen 50+
Onpa tulinen aihe. Sormet palelee paljon herkemmin kuin varpaat, ainakin minulla.
Olen 54 vuotias ja ei täällä Oulussa tennareilla talvella kulje muut kuin nuoret. Helsinkiläiset ei pidä välihousujakaan pakkasella ja sitten hehkuu varoitus kartat punaisena kun pakkasta on luvassa -10.
Ha ha. 60 v ja vanhuksista puhuu. Katso peiliin ryttynaama.
Vierailija kirjoitti:
"teille vanhoille ihmisille" sanoo 60 v? Paljonko kuvittelet tällä palstalla olevan eläkeikäisiä?
On meitä aika paljon. Ne jotka aloittivat palstailun ennen 2000 vuotta on täällä edelleen ja ovat jo 6-kymppisiä.
Totta turiset. Ku on jalassa oikhein paksut pitkävartiset hyästä lamphanvillasta kuotut sukat, niin jo vain mieki pärjää lipposilla täälä puolimetrisessä lumessa ja 35 asthen pakkasessa.
T. Lapinmummo.
Onko ap se sama "entinen kaunotar 59" joka kehuskeli ihanuuttaan aiemmin syksyllä?
Ikäihmisellä voi olla palelua enemmän kuin nuoremmilla, yhdet karvavuorilliset kengät on jotka eivät ole vedenpitävät, näitä kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä, kuinka toisten ihmisten pukeutuminen saa jotkut melkein kiehumaan raivosta. Elä ja anna toisten elää, jos joku tykkää tennareista ja toinen farkuista niin ei sen pitäisi muille kuulua pätkääkään. Ap:n elinolosuhteet on varmasti sellaiset että aidosti pärjää tennareissa ympäri vuoden, eli on kaupunkilainen joka ei juurikaan liiku ulkona. Haluaa provota ja tyhmät tarttuu provoon.
En ole tyhmä vaikaka pidän aloitusta tyhmänä. Olen sinua fiksumpi. Provoituminen ei liity älykkyyteen mitenkään. Haluan provosoitua, enhän muuten kävisi tällaisilla palstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ha ha. 60 v ja vanhuksista puhuu. Katso peiliin ryttynaama.
Ap on joku nuori kolli, joka kuvittelee tietävänsä ja osaavansa kaiken. No, vittuilu on kyllä hallinnassa.
Suomi on pitkä maa. Kallion peukkuporukoissa riittää paljon kevyempi vaatetus kuin Kainuussa tai Savossa.
Olen päälle 50 ja käyttänyt erilaisia talvikenkiä koko ikäni. Tennarit on ok ja niitä käytän paljon, mutta ei ne sovi talvipakkasiin, liukkaille eikä kesähelteisiin. Muuten menisi aina. Suomessa on 4 vuodenaikaa ja hyvä niin