Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvikengät ja -saappaat ovat naurettava keinotekoinen tarve joka on teille vanhoille ihmisille luotu

Vierailija
28.11.2025 |

Olen 60-v ja käytän tennareita kesät talvet. Eivät minun nilkkani jäädy eikä joku nahka tai muovinpala sitä estäisi jäätymästä muutenkaan. 

Joko olen ihan yli-inhimillisen taitava kävelijä tai sitten te mummot ja ukot ette vaan osaa olla talvella kastelematta ja palelluttamatta itseänne. 

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut pk-seudulla ja mielestäsi talvikengät ovat liian kalliita?

Vierailija
42/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit käyttää tennareita, ei tuommoiset boomerit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla stadilainen, joka kävelee talvellakin sulatetuilla kaduilla!

Täällä on tasan 2 pidempää katua jotka sulatettu ja 1 lyhyempi pätkä  . 

Vierailija
44/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään tennarit eivät ole jalkojen kannalta optimaaliset jalkineet jatkuvasti pidettäväksi, edes kesällä. 

Toiseksi, tuskinpa olet tennareilla ollut ulkona yli kolmenkymmenen asteen pakkasessa kovinkaan kauan. Varpaasi olisivat jäätyneet aika äkkiä. Hyvät, lämminvuoriset, kosteutta kestävät talvikengät ovat parhaat kaikenikäisille, jotka viettävät aikaa ja liikkuvat talvella, oli pakkasta viidestä kolmeenkymmeneen asteeseen asti.  

Vierailija
45/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään ymmärrän ap:ta, itse kuljen ympäri vuoden sitkeästi pelkissä farkuissa. Talvella toki pidän pitkiä kalsareita alla, kovilla pakkasilla merinovillaisia. Mutta farkuissa käyn kaupungilla, töissä toimistolla, teen lumityöt, nostan perunat, lenkkeilen ja harvennan taimikkoa raivaussahalla. Takki ja kengät vaihtuu säätilan ja ympäristön mukaan, mutta farkuista en luovu. Farkkuja on tietysti useammat ja kaupunkiin ja työpaikalle laitan päälle "pyhäfarkut".

-n52v

Vierailija
46/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Olen sua nuorempi ja nilkkojani alkaa särkeä jos ne on ollut vedossa.

Ihmisiä on myös kuollut liukastumisiiin.

Nastat on tosi kivat ulkoilevalle ihmiselle.

Aloitus ei vaikuta täyspäisen tekeleeltä.

Vierailija
47/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Edes teinit eivät ole enää koko talvea tennareissa.

Vierailija
48/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopää 60v mummo, heh.

Vierailija
49/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. syyskengätkin on lumella ja jäällä tajuttoman liukkaat. Tennareilla ei ole mitään käyttöä talvella.

Vierailija
50/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän talvella SÄÄSTÄ RIIPPUEN tennareita, lenkkareita, Icebug kitkakenkiä ja nilkkureita (monenlaiset on kivoja esim. UGG tai yleensä sen tyyliset). Olen ajatellut testata Moon bootseja seuraavaksi. 

N58

Vierailija
51/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla myös räväkkä tukka, tunika ja legginsit? 😁

Vierailija
52/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap koskaan miettinyt miten tyylikkäältä näyttäisin hyvännäköisissä talvisaappaissa.

Sinä ikiteiniä esittävä vanhus näytät vaan huvittavalta niissä tennareissasi pakkasilla. Laita välillä joitan tyylikästä ja arvosta itseäsi.

Vierailija
53/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinällään ymmärrän ap:ta, itse kuljen ympäri vuoden sitkeästi pelkissä farkuissa. Talvella toki pidän pitkiä kalsareita alla, kovilla pakkasilla merinovillaisia. Mutta farkuissa käyn kaupungilla, töissä toimistolla, teen lumityöt, nostan perunat, lenkkeilen ja harvennan taimikkoa raivaussahalla. Takki ja kengät vaihtuu säätilan ja ympäristön mukaan, mutta farkuista en luovu. Farkkuja on tietysti useammat ja kaupunkiin ja työpaikalle laitan päälle "pyhäfarkut".

-n52v

Miksi? Koiran omistajan, joka tekee monta lenkkiä joka säässä ulkona, on vaikea ymmärtää teitä farkkuihin ja tennareihin jämähtäneitä keski-iän ylittäneitä rouvaihmisiä. Menkää urheilukauppaan ja ostakaa laadukkaita materiaaleja sään mukaiseen pukeutumiseen, menkää ulos ja hengittäkää raitista ilmaa. Noista 80-luvulle pinttyneistä tavoista kannattaa hankkitua irti jo tuossa iässä. Huomaa että teistä kumpikaan ei varsinaisesti ulkoile, et sinä eikä ap.

Vierailija
54/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän talvella SÄÄSTÄ RIIPPUEN tennareita, lenkkareita, Icebug kitkakenkiä ja nilkkureita (monenlaiset on kivoja esim. UGG tai yleensä sen tyyliset). Olen ajatellut testata Moon bootseja seuraavaksi. 

N58

Minulla vähän samanlaista kuin sinulla. Sään mukaan ja mielialan mukaan mennään. Vaihtelu virkistää eikä minun tarvitse yrittää olla ikääni nuorempi kuten tuon aloittajan. Voin laittaa nastat alle liukkaalla. En häpeä ikääni. N56

Vierailija
55/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N58ko

Itse tilasin juuri Luhdan valkoiset lyhytvartiset vedenkestävät nilkkurit karvavuorella. Tarvitsenko niitä kylmän tai liukkauden takia? En tiedä mutta ne näyttää ihan sairaan hyvältä. Sivusta 

Vierailija
56/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat olet. Olet ylilaudan ääliö, joka ajatteli nyt keksineensä tosi hyvän jutun. Kukaan 60v ei nimittäin kirjoita noin. Olet se sama, joka kirjoittaa valkoisista tennareista ja farkuista boomereilla. 

Vierailija
57/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-n52v

Miksi? Koiran omistajan, joka tekee monta lenkkiä joka säässä ulkona, on vaikea ymmärtää teitä farkkuihin ja tennareihin jämähtäneitä keski-iän ylittäneitä rouvaihmisiä. Menkää urheilukauppaan ja ostakaa laadukkaita materiaaleja sään mukaiseen pukeutumiseen, menkää ulos ja hengittäkää raitista ilmaa. Noista 80-luvulle pinttyneistä tavoista kannattaa hankkitua irti jo tuossa iässä. Huom

Löytyy myös kaksi koiraa, ne jäi tuosta lenkkeily -kohdasta pois. Minusta taas koirien lenkitys kolme kertaa päivässä on varsin pieni määrä liikuntaa ja ulkoilua. Taimikon harvennus ja muut metsätyöt on paljon kovempaa liikuntaa kuin koirakävely. 

T: maalainen farkuissa

Vierailija
58/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä en ole ikinä tarvinnut talvikenkiä, ympäri vuoden pärjää tennareilla.

Vierailija
59/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuuskymppinen voi olla noin nolo. Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin kirjoitella näitä typeriä aloituksia tänne.

Vierailija
60/114 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla stadilainen, joka kävelee talvellakin sulatetuilla kaduilla!

Kyllä tää on joku korsolainen alkkis joka kulkee vain reittiä lähin Alko - lähin ruokakauppa - räkälähiönsä roskakatos. :D