Onko atk-neroja paikalla?
Maksan danskeen laskuja verkkopankissa.
Vanha älykännykkäni katkaisi yhteyden ( vaiko pankki) niin että enintään yhden sain maksettua, sivustolla siirtymistä ei suvainnut.
No, ostin tabletin ja ajattelin että nyt....ostin siihen virussuojankin. Mutta ihan sama. Äsken sain kolme laskua maksettua ja siittettyä hyväksyttäviin. Mutta taas katkesi yhteys ja piti kirjautua uudestaan jotta sain hyväksyttyä.
Kommentit (34)
Käytätkö pankin omaa sovellusta vai käytätkö selainta asioimiseen pankissa? Käytä pankin omaa sovellusta. Se on turvallisin tapa käyttää verkkopankkia. Jos käytät sovellusta ja yhteys katkeaa, on epätodennäköistä että kyseessä olisi mikään virus vaan vika on todennäköisesti jossain muualla.
Joko pankissa tai wlanissa aikakatkaisu, pankkia veikkaan. Olet kenties liian hidas maksamaan laskuja?
Trollollolloooo. Tai sitten joku tosissaan ajan kelkasta pudonnut, jolla 10+ vuotta vanha 3g-liittymä.
Vierailija kirjoitti:
Jatka siittämistä...
Jäi taas oikolukematta. Tietysti siirrettyä.
Toki aion ottaa yhteyden pankkiin kun menen kirjaston koneelle jossa yhteys pysyy.
Kaipaan pöytäkonettani. Tuossa se kyllä nököttää mutta päivitykset on niin vanhoja ettei se toimi. Tai vanhoja versioita, päivittäminen ei auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö pankin omaa sovellusta vai käytätkö selainta asioimiseen pankissa? Käytä pankin omaa sovellusta. Se on turvallisin tapa käyttää verkkopankkia. Jos käytät sovellusta ja yhteys katkeaa, on epätodennäköistä että kyseessä olisi mikään virus vaan vika on todennäköisesti jossain muualla.
Selaimen kautta menen.
Vierailija kirjoitti:
Trollollolloooo. Tai sitten joku tosissaan ajan kelkasta pudonnut, jolla 10+ vuotta vanha 3g-liittymä.
Kyllä sekä kännykkä että tabletti on 4 g. Käytän wifin kautta taloyhtiön verkolla.
Vierailija kirjoitti:
Joko pankissa tai wlanissa aikakatkaisu, pankkia veikkaan. Olet kenties liian hidas maksamaan laskuja?
No kyllä mielestäni ihan samalla nopeudella teen kuin pöytäkoneella esim. Kirjastossa.
Mutta voihan olla että pitäis olla säpäkämpi vauhti.
Yleensä olen saanut sen 3 laskua maksettua yhdellä kirjautumisella, mutta ulostaa kyllä jos aion maksuista siirtyä esim tilin tarkkailuun.
Tai toisinpäin: jos ensin tsekkaan tiliä, en pääse sieltä suoraan maksamaan, vaan uudelleen kirjauduttava.
Muuttunut ihan järjettömäksi - tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä olen saanut sen 3 laskua maksettua yhdellä kirjautumisella, mutta ulostaa kyllä jos aion maksuista siirtyä esim tilin tarkkailuun.
Tai toisinpäin: jos ensin tsekkaan tiliä, en pääse sieltä suoraan maksamaan, vaan uudelleen kirjauduttava.
Danskessa? Ongelma ei siis olekaan yksin minun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatka siittämistä...
Toki aion ottaa yhteyden pankkiin kun menen kirjaston koneelle jossa yhteys pysyy.Kaipaan pöytäkonettani. Tuossa se kyllä nököttää mutta päivitykset on niin vanhoja ettei se toimi. Tai vanhoja versioita, päivittäminen ei auttanut.
Aivan, jos haluaa löytää yhteiskäytössä olevan koneen, jossa tietoturva on idioottien käsissä ja mahdollisimamn syvällisesti kuralla käyttääkseen sitä pankkiasioiden hoitoon, niin kirjastosta minäkin lähtisin sitä etsimään. Nettikahvilat, kirjastot, aivan järjettömän hyviä paikkoja hoitaa pankkiaisoita, jotta voi sitten vauva.fi:ssä itkeä kurjaan kohtaloaan, kun joku nssi rahat ja paskoi kukkapenkkiin..
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla ihan päivitetty 4G. Suututti alkuun niin paljon että kävin sanoo pankissa siitä mut kohauttelivat olkiaan vain (~ 2-3v sitten).
Onhan korttimaksukin välillä nihkeää, ja joutuu useinkin tunnuksen näppäileen.
Vierailija kirjoitti:
viirus se vain on
Sama virus kännykässä ja tabletissa.
Tosin ne on samoilla googletunnuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatka siittämistä...
Toki aion ottaa yhteyden pankkiin kun menen kirjaston koneelle jossa yhteys pysyy.Kaipaan pöytäkonettani. Tuossa se kyllä nököttää mutta päivitykset on niin vanhoja ettei se toimi. Tai vanhoja versioita, päivittäminen ei auttanut.
Tietokoneitakin on edelleen myytävänä, tosin pöytäkoneet on nykyään yleensä hemmetin kalliita, tosin tehokkaita pelikoneita, mutta kannettavat läppärit se ehkäpä yleisin vaihtoehto tavalliselle käyttäjälle.
Itsellä 10v vanha läppäri Windows 10 ja on vielä päivitysten puolesta ajantasalla, mutta on mulla muutaman kk vanha älypuhelinkin. Pankki mulla tosin on S-pankki ja puhelimella verkkopankkisovellusta käytän, mutta toimiihan se tietokoneellakin selaimen kautta ilman mitään katkoja, käyttipä puhelimella 4g yhteydellä tai wifillä valokuituyhteyden kautta.
Onko sulla se taloyhtiön laajakaistan päätelaite, modeemi tms. kovin vanha? Saattaa rueta kovin iäkkäänä temppuilemaan, itsekin jouduin viime vuosina uusimaan sen kun entinen heitti pelaamasta kertakaikkiaan niin ettei saanut enää muodostettua yhteyttä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttunut ihan järjettömäksi - tai sitten ei.Siis mulla ihan päivitetty 4G. Suututti alkuun niin paljon että kävin sanoo pankissa siitä mut kohauttelivat olkiaan vain (~ 2-3v sitten).
Onhan korttimaksukin välillä nihkeää, ja joutuu useinkin tunnuksen näppäileen.
Joo, Danske on. Unohdin sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttunut ihan järjettömäksi - tai sitten ei.Siis mulla ihan päivitetty 4G. Suututti alkuun niin paljon että kävin sanoo pankissa siitä mut kohauttelivat olkiaan vain (~ 2-3v sitten).
Onhan korttimaksukin välillä nihkeää, ja joutuu useinkin tunnuksen näppäileen.Joo, Danske on. Unohdin sanoa.
Luulen että on pankkikohtainen "vika", koska ei kukaan tuttuni ole valittanut.He on Nordeassa ja s-pankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatka siittämistä...
Tietokoneitakin on edelleen myytävänä, tosin pöytäkoneet on nykyään yleensä hemmetin kalliita, tosin tehokkaita pelikoneita, mutta kannettavat läppärit se ehkäpä yleisin vaihtoehto tavalliselle käyttäjälle.
Itsellä 10v vanha läppäri Windows 10 ja on vielä päivitysten puolesta ajantasalla, mutta on mulla muutaman kk vanha älypuhelinkin. Pankki mulla tosin on S-pankki ja puhelimella verkkopankkisovellusta käytän, mutta toimiihan se tietokoneellakin selaimen kautta ilman mitään katkoja, käyttipä puhelimella 4g yhteydellä tai wifillä valokuituyhteyden kautta.
Onko sulla se taloyhtiön laajakaistan päätelaite, modeemi tms. kovin vanha? Saattaa rueta kovin iäkkäänä temppuilemaan, itsekin jouduin viime vuosina uusimaan sen kun entinen heitti pelaamasta kertakaikkiaan niin ettei saanut enää muodostettua yhteyttä ollenkaan.
Modeemi on puoltoista vuotta vanha.
Läppäriä harkitsin, toivon, jos joku nero sukulainen viitsisi katsoa tuota pöytäkonetta. Kun päivitin sen , tulostimen yhteys hävisi myös eikä tulostimessa toimi enää kopiointikaan. Äää, byääh.
Jatka siittämistä...