Talvikengät ja -saappaat ovat naurettava keinotekoinen tarve joka on teille vanhoille ihmisille luotu
Olen 60-v ja käytän tennareita kesät talvet. Eivät minun nilkkani jäädy eikä joku nahka tai muovinpala sitä estäisi jäätymästä muutenkaan.
Joko olen ihan yli-inhimillisen taitava kävelijä tai sitten te mummot ja ukot ette vaan osaa olla talvella kastelematta ja palelluttamatta itseänne.
Kommentit (114)
Aloittajalle voin ilmoittaa että kuljen kesät, talvet varvassandaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 54 vuotias ja ei täällä Oulussa tennareilla talvella kulje muut kuin nuoret. Helsinkiläiset ei pidä välihousujakaan pakkasella ja sitten hehkuu varoitus kartat punaisena kun pakkasta on luvassa -10.
Kyllä on talvella käytössä kerrastohousut ja toppahousut. Etelässä tuuli tekee pakkasen kylmemmäksi.
Kyllä Oulussa merituuli on kylmempää talvella kuin Helsingissä.
T: keskisuomalainen jolla käy usein sekä Helsingissä että Oulussa
Jaa. Pitää sitten varmaan kulkea paljain jaloin kun fysioterapeutti on plantaarifaskiitin vuoksi kieltänyt tasapohjaisten kenkien, esim. tennareiden, käyttämisen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Pitää sitten varmaan kulkea paljain jaloin kun fysioterapeutti on plantaarifaskiitin vuoksi kieltänyt tasapohjaisten kenkien, esim. tennareiden, käyttämisen kokonaan.
Fysiopuoskari vain huolehtii tulonlähdeestään. Muotoon muotoillut sisäpohjat aiheuttavat vasaravarpaisuutta. Tasapohjaiset sisäpohjat ovat kuin kulkisi paljain jaloin.
Minä kävelen juoksukengillä myös talvella ja lumesssa. Joskus kastuu jalat kyllä. Nastat tai kitkat käytössä.
Et ole 60 v. alle 30 v. olet. Vanhempana et viitsi enää liukastella jalat jäässä.
Eihän niitä tarvitse jos on sisällä ympäri vuoden ja kävelee ulkona korkeintaan autolle.
Minä tepastelen varvastossuissa, jos jäisellä kadulla liukuu huitasen tossut vesks. Paljain jaloin terveellistä liikuskella.
mummi 75v
Kuka juntti / fossiili käyttää tennis tossuja?
Pikku kengissä minä kuljen kesät talvet. Lämmitetyillä ja sulanapidettävillä kävely sujuu kelillä kuin kelillä.
Sulta loppui selvästi diapamit. Mars apteekkiin
Kun ne jalat sit kunnon pakkasilla kerran kunnolla paleltuvat, niitä palelee sen jälkeen aina. Ja vietäpä -15 pakkasessa pari tuntia jäällä paikallaan tennareilla. Alkaa mieli kummasti muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fysiopuoskari vain huolehtii tulonlähdeestään. Muotoon muotoillut sisäpohjat aiheuttavat vasaravarpaisuutta. Tasapohjaiset sisäpohjat ovat kuin kulkisi paljain jaloin.
Muotoilevat sisäpohjat työkengissä aiheuttavat jalkakipuja kun jalkapöydän lihakset surkastuvat.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä en ole ikinä tarvinnut talvikenkiä, ympäri vuoden pärjää tennareilla.
Kumpparit täällä olisi hyvät, ja ehkä tarpeen. Nyt on ainakin vuorokauden lotistanut vettä, ja luin juuri uhkauksen, ettei tuo ole talveksi muuttumassa. Harmi, harmi.
Kyllä on talvella käytössä kerrastohousut ja toppahousut. Etelässä tuuli tekee pakkasen kylmemmäksi.