Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mtv: Petteri Orpo vihdoin kommentoi Suomen joutumista tarkkailuluokalle: "Ei dramatiikkaa"

Vierailija
27.11.2025 |

Orpon mielestä tämä käänne oli odotettavissa, joskin harmittava, mutta asiaan ei liity mitään dramatiikkaa. Hallitus jatkaa sopeuttamista ja toimiaan hallitusohjelman mukaisesti. 

Viikolla kävi ilmi, että Suomi joutuu peräti kahdelle tarkkailuluokalle. Ensimmäiselle joutuminen johtuu velan suhteesta BKT:hen ja toinen tarkkis on sitä varten, kun EU huolestui eriarvoisuuden kasvusta Suomessa.

Sosiaalinen kehitys ei Suomessa kulje sivistysvaltion suuntaan tällä hetkellä, kun eriarvoisuus kasvaa, työttömyys kasvaa, asunnottomuus lisääntyy ensimmäistä kertaa yli vuosikymmeneen, koulutuksen kesken jättävien nuorten osuus on suuri ja yli 30 000 lasta Suomessa on vajonnut alle köyhyysrajan Orpon hallituksen kaudella. Sosiaaliset ongelmat ovat pahentumassa Suomessa. 

Kuluneella viikolla hallitusta on kurmotettu mediassa sekä katastrofaalisista työttömyysluvuista, näille tarkkailuluokille joutumisesta, petetyistä vaalilupauksista, kuten siitä, miten velkaantumisen piti päättyä, tulla 100 000 uutta työpaikkaa ja talouskasvua. Ajauduttiin täysin päinvastaiseen tilanteeseen. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/orpo-eu-n-tarkkailuluokalle-joutumi…

Kommentit (7)

Vierailija
2/7 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo on tällä hetkellä Business Finlandin koalition kanssa Afrikassa vienninedistämismatkalla ja on postannut Facebookiin videotervehdyksen Afrikasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tässä syön nyt sanani ei se tarkkailuluokka tarkoita mitään. En minä ole koskaan puhunut mistään tarkkailuluokasta yhtään mitään. Ei tässä nyt kannata joka sanaan takertua tämä on demareiden ja vasemmiston syytä kaikki. En minä ole vastuussa mistään mitä olen ehkä joskus sanonut. Hööö.. 

T. Orpo

Vierailija
4/7 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa Korruptio-Lapanen!

Vierailija
5/7 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten misogyyninen maa Suomi on. 

Orpo voi vaan todeta medialle siihen, että Suomi laitetaan peräti kahdelle tarkkailuluokalle, osittain hallituksen aiheuttamien ongelmien takia ja työttömyydessä tehdään ennätyksiä, että "ei mitään dramatiikkaa" ja asia on sillä käsitelty, ketään ei kiinnosta. 

Marinin piti pitää lehdistölle tiedotustilaisuuksia aamupaloistaan, jotka maksoi takaisin ja tanssimisestaan antaa hiusnäyte, eikä silti uskottu. 

Miehen sana painaa, naisen ei. 

Vierailija
6/7 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa Korruptio-Lapanen!

Eilen vaadittiin eduskunnassa myös kuulemma pääministerin eroa. Sopivasti pääministeri itse on Afrikassa tällä hetkellä eikä ole Suomessa ottamassa tätä palautetta vastaan. 

Vierailija
7/7 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä