Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkistetaanko kaupassa tavallisen pankkikortin saldo?

Vierailija
19.04.2007 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jotain 200 euroa?

Vierailija
2/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisiko jotain 200 euroa?

Ostin vähän päälle satasella ja tarkisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAVALLISELLA PANKKIKORTILLA VAIKKA TILI TULISI MAANANTAINA???

Vierailija
4/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauroin kun kyseinen huoltamo laitto 6.5e oston katevarauksena. mitä se kertoo yrityksestä

Vierailija
5/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis isommissa ostoksissa kone tarkistaa onko rahaa. Ostele pikkuostoksia useammasta paikasta jos noin tiukkaa tekee. Äläkä päästä enää yhtä tiukille tilannetta uudestaan.

Vierailija
6/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

TAVALLISELLA PANKKIKORTILLA VAIKKA TILI TULISI MAANANTAINA???

Vierailija
7/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vilkaisen tilitietoni aina laskuja maksaessani ja usein siellä eivät näy äskettäin tehdyt ruoka yms. ostokset sen enempää maksettuina kuin katevarauksinakaan, vaikka summat ovat useinkin 100 euron tietämissä. Ja joskus tosiaan on sitten jotain parin euron katevarauksia jostain pikkukaupoista.

Vierailija
8/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että kortista riippuen 100 eurosta ylöspäin kone itse tarkastaa onko katetta. Ei siis mitään saldoja nähdä.

Ja että S-marketissa 20 ¿ raja tuohon? Enpä usko.

Vierailija
9/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menny usein tili nollille,kun olen joutunut maksamaan kortilla vaikka miten isot ostokset.

Vierailija
10/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin ostellut tilini yli acbc:llä, prismoissa, s-marketeissa ja koskaan ei oo jääny ostokset saamatta, ja on ollut yli sen 20. Bullshittiä. Visaelectronillahan ei saa mitään, mutta mulla on tavallinen kultakortti.

Vierailija
11/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulen Prismasta, maksoin 110 euron ostokset Sammon pankkikortilla. Eipä näy katevarausta.

Vierailija
12/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

saldon tarkistusraja on yleensä 150 visa electronilla kate varataan summasta riippumatta aina, siis tarkistetaan vaan kate, ei nähdä paljon tilillä on

Vierailija
13/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ostat miten pienellä summalla. Suurimmassa osassa paikoista voi ostaa katteettomalla. Yleinen automaattinen tarkistus on n 168 e eli markka-aikaan oli 1000 mk. 50 e on raja jolloin henk tod kysytään.

Vierailija
14/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut kaupat tarkistavat, esim. itse en kerran saanut 5 euron ostosta, kun tilillä ei ollut rahaa ja jossakin kaupassa voi ostaa vaikka 150 euroa ilman että tilillä olisi yhtään mitään. AIka vähän niitä kauppoja on, joissa tarkistetaan. Jollakin huoltoasemalla ja R-kioskilla olen tainnut itse törmätä asiaan.

Vierailija
15/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lähikiskalla tarkistavan että tilillä on katetta

Vierailija
16/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran tuli nolo tilanne, kun kate ei riittänytkään. Nyt olen sitten olosuhteiden pakosta joutunut käyttämään Visa Electronia, ei ole ainakaan tilinylitysongelmia. Käyn joka päivä tarkistamassa saldon.

Itsekin tulin harrastaneeksi vähän turhan usein tuota, no ostetaan jo tänään, vaikka rahaa tulee vasta parin päivän päästä. Ei ollut oikein kestävää politiikkaa.

Vierailija
17/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nykyiset kassajärjestelmät mahdollistavat JOKAISEN pankkikorttiostoksen yhteydessä katevarauksen! Eli on kaupan omista sovituista säännöistä kiinni milloin se tehdään.

Kuitenkin yli 150 euron ostoksista kone tekee sen automaattisesti.

Mennyttä aikaa on vuoden 2008 alusta se, että voisi missään ostaa ilman katevarausta!

Eli alkakaa vaan opettelmaan elämään varojenne mukaan, kohta ei enään onnistu tehdä tyhjältä tililtä ostoksia!

Vierailija
18/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että s-marketissa tarkastetaan 20eurosta tilin kate. Varmaa tietoa koska olen itse s-marketissa töissä.

Vierailija
19/19 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhat järjestelmät eivät lue pankkia mutta uudemmat kylläkin, esim. Ikea tarkistaa aina, eikä sille kassamyyjä mitään voi, se on automaatio.

Ennenhän sitä saattoi höyläillä vaikka kuinka yli tilinsä, mutta ei se enää ole niin.

Nyt kun kortit siirtyvät siruaikaan, niin automaatiotkin lisääntyvät.