Miksi nämä Friillä näkyvät jouluelokuvat ovat niin ällöttävän naiiveja?
Nytkin tulee joku "mestariteos", jossa on jotkut ihmeen piparkakkukilpailut, jossa tietenkin koko kaupunki ja naapurusto mukana...
Kommentit (22)
En voi katsella niitä. Niin lapsellisia. 🤮
Onko jokaisessa samat tekijät taustalla? Hyvin monelta osa-alueelta identtisiä elokuvia.
Aina juodaan jotain kaakaota ja syödään pikkuleipiä. Kaikki asuu jossain isoissa kartanoissa.
Tietääkö joku, ketkä niitä Amerikassa katsoo? Tuskinpa ketkään työssäkäyvät ihmiset kuitenkaan?
Onko nämä niitä liukuhihnalta tulevia Hallmark-elokuvia? Ihan hirveitä.
Eikös yhdessä Simpsoneitten jaksossa tehty pilaa juuri noista jouluelokuvista?
No mieluummin tuollainen maailma, yhteiskunta ja naapurusto kuin nämä todelliset. Enemmän mua tämä todellisuus ällöttää.
Kaikki näitä katsoo ihan mielellään, rakkaus on ihanaa.
Musta nuo on sympaattisia ja postikorttimaisia. Joissain noista on ihan hyvä juonikin. Itse jaksan paljon vähemmän niitä miljoonia viihdepelailuohjelmia joissa on samat suomalaiset tusinanaamajulkkikset.
Vierailija kirjoitti:
Musta nuo on sympaattisia ja postikorttimaisia. Joissain noista on ihan hyvä juonikin. Itse jaksan paljon vähemmän niitä miljoonia viihdepelailuohjelmia joissa on samat suomalaiset tusinanaamajulkkikset.
Mua ärsyttää, että kaikki on niin täydellisen kauniita ja mukavia ja ihania noissa elokuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää, että kaikki on niin täydellisen kauniita ja mukavia ja ihania noissa elokuvissa.
Juuri näin. Joku realismi kuitenkin olisi hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin se pääpari, joka rakastuu noissa leffoissa, on aina liian täydellinen. Oletteko muuten nähneet yhtään tuollaista leffaa ilman rakkaustarinaa?
Katso jotain muita jouluelokuvia. Vaikka aluksi "Yksin kotona". Ja pikku hiljaa häijympiä joululeffoja.
Hollowood-elokuvatkin olivat hyvin pitkään todellisuuspakoisia: lama-ajat, sotien kauhut yms. taustalla ja ihmiset halusivat unohtaa arjen, edes hetkeksi. Nykyaika eii ole tuonut tähän muutosta, nyt meillä tositv-sarjoja, joissa ihmiset pääsevät kurkistamaan huono-osaisten oloja, lihomisia, tatuointeja yms. vulgäärejä ajann ilmiöitä. Tällaisten negatiivisten asioiden näkeminen ei kuitenkaan lisää ihmisen jaksamista saati sitten hyvinvointia. Romanttiset elokuvat tarjoavat edes hetken paon arkipäivän ongelmista aivan kuten enne vanhaan Hollywoodin kultavuosina.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaista höttöä. Todellisuuspakoa, kun oma yhteiskuntansa on niin pilalla. No nyt sellaiselle on kysyntää Suomessakin, samoista syistä.
Miten hel vetissä todellisuushakuisuus on jollekin hyvän jouluelokuvan kriteeri? Ei kukaan kestä katsella suomalaista tiedostavaa taide-elokuvan muotoista joulufilmiä.
Yle areenan elokuvistakin on leikattu kohtauksia pois, vaatteet on päällä tai osittain, mutta jos jos katsoo samaa elokuvaa netissä, jossain samoissa kohtauksissa ollaan vähemmillä vaatteilla.
Vierailija kirjoitti:
En voi katsella niitä. Niin lapsellisia. 🤮
No ehkä lapset voivat katsoa sitä. Katso sinä vaikka rimakauhua ja rakkautta tv sarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Hallmark muuten alunperin teki postikortteja. Itse tykkään myös näistä paljon enemmän kuin juuri tuollaisista pelailuohjelmista.
Amerikkalaista höttöä. Todellisuuspakoa, kun oma yhteiskuntansa on niin pilalla. No nyt sellaiselle on kysyntää Suomessakin, samoista syistä.