Hernekeitto
Sitten kun kaikki tarpeet on laitettu kattilaan ja vesi on kunnolla kehunut, niin virta pitäisi laittaa kolmoselle. Sehän välillä veden poreilu loppuu ja eihän ne herneet silloin pääse kypsymään. Minä olen pitänyt nelosella virtaa ja vesi kiehuu koko ajan
Kommentit (13)
Vaikka virta oli nelosella, niin ei palanut pohjaan keitto. Oli pakko pitää virtaa nelosella, kun ei pieni tänään poreilu käynyt keitossa, kun vähennin virran kolmoselle. Aloittaja
Ja millainen numeraalinen asteikko sinun liedessäsi mahtaa olla käytössä, ap?
Miksi teet hernekeittoa, tänään on keskiviikko?
Muista kumminkin vähintään neljä tuntia keittää. Itse teen aina uunissa yön yli.
Niin. Sehän riippuu ihan lieden tyypistä, kattilan koosta ja kiehuvan nesteen määrästä millä teholla se kiehuu optimaalisesti.
Sanat tulee jostain syystä outoon muotoon ja miksihän. Aloittaja
Minulla alkaa vatsassa vääntämään vihreistä herneistä tehty keitto. Tällä kertaa tehtiin keitto keltaisista herneistä, niin eipä ole ollut vatsassa vääntämistä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkaa vatsassa vääntämään vihreistä herneistä tehty keitto. Tällä kertaa tehtiin keitto keltaisista herneistä, niin eipä ole ollut vatsassa vääntämistä.
Tämä on uusi tieto minulle, että on keltaisia herneitä. Mistä ostit?
Vierailija kirjoitti:
Ja millainen numeraalinen asteikko sinun liedessäsi mahtaa olla käytössä, ap?
-eri
Meillä on asteikolla 1-6 . Ensimmäinen tunti keitän nrolla 4 ja kun keitto sakenee niin nrolla 3. Viimeinen tunti menee kakkosella ja lopuksi ykkösellä.
Mitä mausteita laitat kuivatuista herneistä keittämääsi hernekeittoon?
On ruotsalainen perinneruoka.