Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkylmät kädet nuorella naisella

Vierailija
26.11.2025 |

Onkos muita? Ja onko se hyvä vai huono asia? aina ollut näin. Olen kyllä hoikka

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut aina kylmät jalat ja kädet, kunnes kävin hoidattamassa kivuliaita kuukautisia akupunktiolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta helpottui ääreisverenkierto-ongelmat samalla. 

Jos huolettaa käy lääkärissä. Ehkä itse huolestuisin, jos kädet olis jääkylmät myös esim. Kun käyt reippaalla lenkillä, vaikka olisit asianmukaisesti pukeutunut. 

Vierailija
22/24 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella on ääreisverenkierto vähän heikko. Mulla on aina ollut, välillä varsinkin nuorena välillä meni joku sormi ihan valkoiseksikin (Raynaydin oire). Nyt keski-iässä ei enää ihan niin kylmät kädet ja jalat ole, eikä 10 vuoteen ole sormia mennyt valkoiseksi ja tunnottomaksi.

Meillä oli töissä yksi kesätyttö, joka kertoi käsistään samaa, oli sitä siis sairaalassa tutkittu. En nyt muista, mikä oli hänen diagnoosinsa. Kannattaa tutkituttaa.

Ei tuota yleensä mitään tutkia tarvi, eikä hoitaa, valkosormisuusoiretta on jopa 20%:lla nuorista naisista. Voi liittyä myös kyllä esim. reumasairauksiin, mutta jos muita sellaisiin viittaavia oireita ei ole, ei tarvetta tutkia. Oire on vaaraton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella on ääreisverenkierto vähän heikko. Mulla on aina ollut, välillä varsinkin nuorena välillä meni joku sormi ihan valkoiseksikin (Raynaydin oire). Nyt keski-iässä ei enää ihan niin kylmät kädet ja jalat ole, eikä 10 vuoteen ole sormia mennyt valkoiseksi ja tunnottomaksi.

Raudanpuutetteen oireet

Ei ainakaan mulla ollut, hemoglobiini yleensä ollut vähän turhankin korkea luonnostaan. 

Vierailija
24/24 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian laiha.  Tämä taitaa olla ainakin kaikkien nuorten ja hoikkien sairaanhoitajien ammattitauti, varsinkin, kun joutuu vielä pitämään lyhythihaista työasua.  Ei kovinkaa n mukavaa potilaille.  Syö kunnolla ja liiku reippaasti.  Pidä käsineitä ja liikuttele sormiasi kävellessä, niin verenkierto paranee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän