Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi "hengenhaukkomiset" kuuluu nykyään niin selvästi artistien levyillä?

Vierailija
26.11.2025 |

Jotenkin häiritsee ja huomio kiinnittyy aivan muuhun kuin itse esitykseen.

🙉

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kuka vaan voi tehdä millaista musiikkia vaan ja esittää lauluntapaista hönkäilyä ja ladata niitä nettiin, eikä edes maksa oikein mitään. Joten kuka vaan Peräkylän Meeri voi olla tänään tähti - ainakin hetken aikaa. Taidosta viis, kunhan tukka on hyvin ja täytetyt huulet tötteröllä.

Ennen levy-yhtiöt karsivat jyvät akanoista, jolloin syntyi oikeasti musikaalisesti, tulkinnallisesti ja äänellisesti lahjakkaita artisteja. Heidän suosionsa kesti ja kestää vuosikymmeniä. Nykyartistit väsyvät jo muutaman vuoden jälkeen ja jäävät keikkatauolle ja sitten vaipuvat unholaan.

Vierailija
22/26 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna Kurkelalla oli ainakin yksi musiikkikappale mikä alkoi sisäänhuokauksella! En koskaan kuullut kappaleesta yhtään sen enempää koska hyppäsin raidan yli sillä sekunnilla. Se genre ei ollut minulle muutenkaan mutta tuo huokausaloitus jäi mieleen. Jatkakaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuhuomiona mutta aiheeseen liittyen: ASMR-kuiskuttelut aikaansaavat minulla kouristumaisia yökkäilyrefleksejä. En varmasti ole ainoa.

Vierailija
24/26 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kuka vaan voi tehdä millaista musiikkia vaan ja esittää lauluntapaista hönkäilyä ja ladata niitä nettiin, eikä edes maksa oikein mitään. Joten kuka vaan Peräkylän Meeri voi olla tänään tähti - ainakin hetken aikaa. Taidosta viis, kunhan tukka on hyvin ja täytetyt huulet tötteröllä.

Ennen levy-yhtiöt karsivat jyvät akanoista, jolloin syntyi oikeasti musikaalisesti, tulkinnallisesti ja äänellisesti lahjakkaita artisteja. Heidän suosionsa kesti ja kestää vuosikymmeniä. Nykyartistit väsyvät jo muutaman vuoden jälkeen ja jäävät keikkatauolle ja sitten vaipuvat unholaan.

Niinpä. Katri Helenan aktiivinen ura kesti 62 vuotta. Vuosikymmeniä ovat myös enemmän tai vähemmän esiintyneet ja laulaneet esim. Danny, Markku Aro ja Pepe Villberg. Myös Lea Laven, Marion Rung ja Paula Koivuniemi tekivät pitkän uran. Vielä vanhempi on Pirkko Mannola. Unohtamatta Vickyä ja Einiä.

Tämän päivän bessit, behmit, abreut ja viivit eivät tule saavuttamaan tuollaista uraa. 

Vierailija
25/26 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johanna Kurkelalla oli ainakin yksi musiikkikappale mikä alkoi sisäänhuokauksella! En koskaan kuullut kappaleesta yhtään sen enempää koska hyppäsin raidan yli sillä sekunnilla. Se genre ei ollut minulle muutenkaan mutta tuo huokausaloitus jäi mieleen. Jatkakaa :)

Hänellä on heikko ja vikisevä ääni, en tykkää.

Vierailija
26/26 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes huomaa hengitystä, kun ne biisit on nykyään pelkkää äänenavausta. Lauletaan korkealta ja matalalta ja taas korkealta ja äkkiä matalalta ja aeeeiiiiiiiiooooooouuuuuuaaaaaaa on sanasto. Ihan KAMALAA kärsivän kiimakollin inkumista, tulen välittömästi vihaiseksi ja edes vastamelukuulokkeet ei kunnolla blokkaa tätä terävää ulinaa 🤬🤬🤬.