Työttömyysluvut ovat katastrofaaliset!
Työttömyys | Suomen työttömyys säikäytti ekonomistit Luvut ovat aika katastrofaaliset
https://www.hs.fi/talous/art-2000011649033.html
Mutta ei nuo luvut hetkauta Orpoa eikä Purraa et comp.! Ne elää omassa kuplassaan irti tästä todellisuudesta!!
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Touokuussa 1994 virallinen työttömyyaste oli 19,9% Hesarin graafista näkyy. Kaksinkertainen mitä nyt.
Tammikuussa 1990 se oli 2.1%
Neljässä vuodessa 2,1 prosentista 19,9 prosenttiin.
No 90-luvun lama oli totaalinen mutta siitä olisi selvitty mutta tehtiin se iso virhe ja liityttiin EU:n ja sen jälkeen onkin menty velkarallia eteenpäin ja nyt suomi on täysin velkaantunut raato.
Työttömyys ei juuri uhkaa vakityössä olevia. Vastavalmistuneita ei palkata ja määräaikaisia ei jatketa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle nuo suuret työttömyysluvut eivät näy. Olen siitä jopa vähän hämmentynyt. Omassa tuttavapiirissäni (ystävät, sukulaiset, tuttavat) on arviolta jopa satoja ihmisiä. En todellakaan tunne hyvin heitä kaikkia, mutta tiedän lähes kaikkien statuksen mitä tulee ns ammattiin. Suurin osa heistä on töissä käyviä ihmisiä. On paljon eläkeläisiä myös. Jonkin verran koululaisia ja opiskelijoita. Yrittäjiä ehkä kymmenkunta. Työttömiä, siis sellaisia työttömiä jotka eivät virallisesti ole opiskelijoita tai jotain muuta, on hyvin vähän eikä itseasiassa tule mieleen kuin kolme tai neljä.
En missään nimessä sano että suuret työttömyysluvut eivät ainakin suurilta osin olisi ihan faktaa mutta jostain syystä omassa elämässäni se ei näy melkein yhtään. Tuttavapiirini ovat pääsääntöisesti Helsingin seudulla ja Etelä-Pohjanmaalla, jonkin verran Tampereen seudulla ja yksittäisiä
Entä tiedä mikä oikeuttaa sinua sanomaan minua mulkuksi mutta ehkä se kertoo sitten enemmän sinusta kuin minusta.
En voi sanoa että kaikista tuttavistani että absoluuttisella varmuudella että missä he ovat töissä juuri tällä hetkellä, mutta suurella todennäköisyydellä osaan lähes kaikki heistä sijoittaa kenet mihinkin. Kotiseudullani Etelä-Pohjanmaalla melko hyvin on ihmisillä tiedossa missä kukakin on ja työttömyyttä siellä lienee vaikeampi piilotella vaikka yrittäisikin. Piirit ovat melko pienet kuitenkin. Pääkaupunkiseudulla olen täällä olevien tuttavieni kanssa jokseenkin enemmän tekemisissä ja uskon myös tietäväni melko hyvin missä menevät. En usko että heissä on montaakaan ihmistä jotka mahdollisesti voisivat olla minun tietämättäni työttöminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakituiset työpaikat ovat lisääntyneet ja määräaikaiset vähentyneet.
Hallituksen päätökset ovat kerrankin avittanut keskituloista palkansaajaa. Työpaikat ovat pysyneet ja lisääntyneet ja meidän ostovoimamme on kasvanut. En muista, koska me olisimme saaneet jotain hyvää. Aina vaan rikkaat ja köyhät.
Ja tämä "Vakituiset työpaikat ovat lisääntyneet ja määräaikaiset vähentyneet", siis tämän päivän uutisista poimittua. Tuossa joku kertoi, ettei tiedä tuttavapiirissään työttömiä. Voin sanoa aivan samoin. Meillä on iso suku ja laaja tuttavapiiri. En tunne ainuttakaan työtöntä. Olen 59 vuotias. Olen itsekin saanut kaksi kertaa vakituisen työpaikan 49 ikävuoden jälkeen. Omat lapseni ja heidän serkkunsa ja ystävänsä ovat kaikki joko opintojen loppusuoralla tai työelämässä. Osa jo mennyt naimisiin ja vauvoja syntyy kuin sieniä sateella. Olemme ihan tavalli
Onkohan niin että ne työttömät on maahanmuuttajia joita on suomeen tuotu jo aivan liikaa.
He kuluttavat enemmän tukia kuin suomalaiset työttömät. Lapsilisät, lssten kotihoidontuki, työttömyystuet, asumistuet. Toimeentulotuet isolle katraalle kun keskimäärin10 henkeä per talous. Kalliiksi tulee suomalsisille.
Työttömyyden kasvu tulee pitkälti ukrainalaisista. Heidän työllisyysaste on vain jotain 20 %, tämä on tutkittu. Ja heitä on tullut Suomeen kymmeniätuhansia. Että näin.
Mikä noita työttömiä oikein vaivaa kun eivät kehtaa työllistää itseään.
Lämmin kiitos Marin ja Orpo. Toki myös monet muut.
Vierailija kirjoitti:
Minulle nuo suuret työttömyysluvut eivät näy. Olen siitä jopa vähän hämmentynyt. Omassa tuttavapiirissäni (ystävät, sukulaiset, tuttavat) on arviolta jopa satoja ihmisiä. En todellakaan tunne hyvin heitä kaikkia, mutta tiedän lähes kaikkien statuksen mitä tulee ns ammattiin. Suurin osa heistä on töissä käyviä ihmisiä. On paljon eläkeläisiä myös. Jonkin verran koululaisia ja opiskelijoita. Yrittäjiä ehkä kymmenkunta. Työttömiä, siis sellaisia työttömiä jotka eivät virallisesti ole opiskelijoita tai jotain muuta, on hyvin vähän eikä itseasiassa tule mieleen kuin kolme tai neljä.
En missään nimessä sano että suuret työttömyysluvut eivät ainakin suurilta osin olisi ihan faktaa mutta jostain syystä omassa elämässäni se ei näy melkein yhtään. Tuttavapiirini ovat pääsääntöisesti Helsingin seudulla ja Etelä-Pohjanmaalla, jonkin verran Tampereen seudulla ja yksittäisiä ihmisiä ympäri Suomen. Ainakin 95 prosenttia (luul
Halveksuntasi itäsuomalaisia ja lähiössä asuvia kohtaan on suunnaton. Mikä on vielä perin typerää, koska kaikkien tutkimuksien mukaan ihminen voi parhaiten luonnon ympäröimänä eikä kaupungin keskustassa.
Kaikki lähiöt eivät ole täynnä maahanmuuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Lämmin kiitos Marin ja Orpo. Toki myös monet muut.
Suurinkiito menee kaikkien katastrofien äidille Riikka Purralle.
Mitä väliä. Ei oikeastaan huvita mennä enää töihin.
Vierailija kirjoitti:
On aika leikata tukia jotta työttömät aktivoituva. Rahan jakaminen ilman vastiketta on älyttömin asia mitä voi tehdä. Tukien nostaja jää kotiinsa makaamaan ja muuttuu työkyvyttömäksi saastaksi työnantajan silmissä. Ihmetyttää miksi työttömät eivät hakeudu työmarkkinoille vaikka yrittämällä tai hae töitä ulkomailta jos kerran kotimaasta ei löydy. Onko se hyvä olla loppuelämänsä hylkiö ja työkyvytön jäte.
Työtön ei saa aktivoitua, silloin Kela katsoo tämän olevan yrittäjä ja loputkin rahat häviävät.
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä sano että suuret työttömyysluvut eivät ainakin suurilta osin olisi ihan faktaa mutta jostain syystä omassa elämässäni se ei näy melkein yhtään. Tuttavapiirini ovat pääsääntöisesti Helsingin seudulla ja Etelä-Pohjanmaalla, jonkin verran Tampereen seudulla ja yksittäisiä ihmisiä ympäri Suomen. Ainakin 95 prosenttia (luul
Ihmiset häpeävät tilannetta ja keksivät vähänkin oudommille ihmisille peitetarinoita. Serkkuni on ollut työtön viisi vuotta ja vasta hiljattain eräs tuttava lipsautti vahingossa, että tilanne on tuo. Työttömiin suhtaudutaan niin kielteisesti, että itsesuojeluun on pakko ryhtyä.
Niin hellyttävä tuo DumboMiko kun heiluu.Hyvää harjoitusta maalarin hommiin.