Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä tehdään kanapasta?

Vierailija
25.11.2025 |

Miten tulee paras? 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, koska kanaa ei kaupasta löydä. Kananpojan eli broilerin lihoista voi tehdä ties minkälaisia kastikkeita. Itse en viitsi keittää pastaa erikseen, palasteltu leipä sopii tarkoitukseen oikein hyvin. Leipä siksi, että siippa leipäfanina ostaa sitä aina liikaa, vaikka mulla sitä menee vain vähän voileipinä. Jos en käyttäisi sitä pastan sijasta, pitäisi se kuiva leipä laittaa bioon eli on täyttä rahantuhlausta.

Kananpoikakin on totta puhuen eri asia kuin broileri.

Vierailija
22/24 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä kanapastaa tekee. Ei tuohon ole yhtä vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keotellään kanapalat ylikypsiksi, sitten surautellaan ne pastaksi (tahnaksi) blenderillä.

Vierailija
24/24 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, koska kanaa ei kaupasta löydä. Kananpojan eli broilerin lihoista voi tehdä ties minkälaisia kastikkeita. Itse en viitsi keittää pastaa erikseen, palasteltu leipä sopii tarkoitukseen oikein hyvin. Leipä siksi, että siippa leipäfanina ostaa sitä aina liikaa, vaikka mulla sitä menee vain vähän voileipinä. Jos en käyttäisi sitä pastan sijasta, pitäisi se kuiva leipä laittaa bioon eli on täyttä rahantuhlausta.

Kananpoikakin on totta puhuen eri asia kuin broileri.

Kerropa millä tavalla eri? Ruokakäyttöön tarkoitetut kanat ovat niin vanhoja, että ne ovat lopettaneet jo munimisensa. Sen vanhuuden takia niitä pitääkin keittää kauan, että saa mehevän lopputuloksen. Broileri tai kananpoika kypsyy paljon nopeammin, eli pitkällä keittämisellä siitä tulee liian ylikypsää ja oikeassa kypsyydessä se ei ole ennättänyt ottaa tarpeeksi makua liemestä. Sama asia riistalintujen kanssa, niistä pitää osata arvioida ikä koon mukaan ja valita sitä myöten keittoaika. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme