En käsitä miksi vuokranantajat karsastavat työttömiä
Meillähän on enemmän aikaa siivota ja pitää asunnosta huolta. Mulla ainakin on kämppä aina viimeisen päälle siisti, huollan kodinkoneita ja ikkunatkin pesen vähintään 2 kertaa vuodessa. Suurin osa tuntemistani työssäkäyvistä ja opiskelijoista ei todellakaan jaksa päivän päätteeksi tehdä muuta kuin kaatua sänkyyn.
T. Työtön
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Moni vuokranantaja on vanhempi ihminen eikä ymmärrä että Kela maksaa vuokran.
Kyllä ymmärtää. Ymmärtää myös, että jos ihminen ei itse pysty maksamaan edes vuokraansa, on muidenkin elämänhallinnan haasteiden todennäköisyys suurempi kuin toisella ehdokkaalla, joka sentään käy töissä.
Läheiseni naapuriasunnon omistaja tykkäsi ottaa vuokralaiset sossun maksamana, koska "varma vuokra", eikä itse tarvitse asua talossa sietämässä näiden elämänkallujen hillumista. Siinä oli ainakin 8 eri vuokralaista peräkkäin, jotka aiheuttivat eritasoisia ongelmia, mm. rahoittivat huumeidenkäyttöä varastamalla kaiken, mitä taloyhtiöstä irti sai ja tappelivat verissäpäin pitkin rappukäytäviä. Asunnon omistaja oppi vasta sitten, kun yksi ihminen tapettiin sinne asuntoon. Nyt on työssäkäyvä, kunnollinen vuokralainen, josta ei ole ollut vuoteen minkäänlaista häiriötä.
(ja samalla kun olet 24/7 työtön, niin olet kuluttamassa kotia ja sen pintoja enemmän kuin työssäkäyvä)
vuokranantajat karsastaa työttömiä samasta syystä kuin ihmiset ylipäätäänkin karsastaa tiettyjä ihmisryhmiä: ennakkoluuloista käsin. Hyvin moni ajattelee työttömien olevan syrjäytyneitä päihderiippuvaisia, joten jos joku työtön on jotain muuta kuin yleinen ennakkoluulo, niin hän on fiksu, jos esittää todisteet siitä vuokranatajalle. Näin vuokranantaja voi nähdä, että tämä ei olekaan kuin työttömät yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ymmärtää. Ymmärtää myös, että jos ihminen ei itse pysty maksamaan edes vuokraansa, on muidenkin elämänhallinnan haasteiden todennäköisyys suurempi kuin toisella ehdokkaalla, joka sentään käy töissä.
Läheiseni naapuriasunnon omistaja tykkäsi ottaa vuokralaiset sossun maksamana, koska "varma vuokra", eikä itse tarvitse asua talossa sietämässä näiden elämänkallujen hillumista. Siinä oli ainakin 8 eri vuokralaista peräkkäin, jotka aiheuttivat eritasoisia ongelmia, mm. rahoittivat huumeidenkäyttöä varastamalla kaiken, mitä taloyhtiöstä irti sai ja tappelivat verissäpäin pitkin rappukäytäviä. Asunnon omistaja oppi vasta sitten, kun yksi ihminen tapettiin sinne asuntoon. Nyt on työssäkäyvä, kunnollinen vuokralainen, josta ei ole ollut vuoteen minkäänlaista häiriötä.&nb
Myös eläkeläisen ja opiskelijan vuokran maksaa yleensä Kela.
Vierailija kirjoitti:
Tai ymmärtää liiankin hyvin, että kukaan ei korvaa mitään, jos asukas tuhoaa asunnon. Kun vuokran maksaa Kela ja asukas on tuloton, saa vuokranantaja itse maksaa 20 000 e, jotta saa asukkaan tekemät tuhot korvattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossulta ei ole helppo periä vakuutta, mitä teet jos ne ei maksa, haastat kunnan oikeuteen?
Vakuus kattaa todella vähän vaikka sen saisikin perittyä.
Ei ole olemassa vakuutusta jonka asunnon omistaja voisi ottaa vuokralaisen tahallaan tekemille vahingoille.
Työssäkäyvältä sentään on jonkinlainen mahdollisuus periä saatavia ulosoton kautta, tulottomalta jää käytännössä omistajan tappioksi.
Sossu ei myönnä mitään vakuutta vaan Kela, ja sieltä on helppo saada vakuus jos sille on pätevä syy.
Eli menee kelaan ja sanoo että haluan 50 000 euron vakuuden sille, kun saatan vähän aiheuttaa vahinkoa vuokrakämpässäni. Ja sitten täti leimaa paperin? Joo-o.
Miksi et AP menisi töihin tai alkaisi opiskelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei ole ja opiskelemaan ei noin vaan aleta vaa paikoista kilpaillaan satojen tuhansien muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuokrannut vain sellaisille jotka itse maksavat vuokransa ja opiskelijoille, joiden voi olettaa tekevän itse jotain elämänsä eteen.
Kuka vaan voi valehdella olevansa opiskelija, ja se on laitonta jos vuokranantaja pyytää jotain todistetta siitä.
Sanoin edellisessä asuntonäytössä, että opiskelen, mutta en tarkentanut, että kyse on avoimen yliopiston opinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ole ollut ongelmaa saada asuntoa, mutta olen huomannut useammankin ilmoituksen, joissa lukee, ettei vuokranantaja hyväksy esim. Kelan vuokravakuuksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei ole ja opiskelemaan ei noin vaan aleta vaa paikoista kilpaillaan satojen tuhansien muiden kanssa.
Yrittäisit edes.
Vierailija kirjoitti:
Minä yksityisenä usean asunnon vuokranantajana en vuokraa asuntojani työttömille. Toki tiedän että ihminen voi joutua työttömäksi myöhemmin.
Minulle vuokra-asuntoni ovat sijoitettua pääomaa ja haluan niille varman tuoton (eli vuokralainen maksaa vuokran joka kuukausi ajallaan). Hyväksyn myös vain rahavakuuden, en kelan valuutta, koska silloin kun vuokralaisen omat rahat on vakuutena, on motivaatio pitää asunto kunnossa korkeampi. Eli kaikki perustuu riskien minimointiin. Asuntosijoittaminen on tulonlähde, ei hyväntekeväisyyttä.
Sinä saat aivan rauhassa pitää lääväsi ! Työttömyys ei välttämättä tarkoita maksukyvyttömyyttä tai että pistää kämpän paskaksi Sinunkaltaiset kierrän kaukaa kun Kaupungilta saa varman asunnon ilman päästä keksittyjä ehtoja sekä asuntoa ei myydä 1kk päästä jolloin vuorasopimus irtisanotaan Nähty on !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäisit edes.
Olen hakenut tuhansiin työpaikkoihin ja pariinkymmeneen kouluun enkä ole päässyt mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheiseni naapuriasunnon omistaja tykkäsi ottaa vuokralaiset sossun maksamana, koska "varma vuokra", eikä itse tarvitse asua talossa sietämässä näiden elämänkallujen hillumista. Siinä oli ainakin 8 eri vuokralaista peräkkäin, jotka aiheuttivat eritasoisia ongelmia, mm. rahoittivat huumeidenkäyttöä varastamalla kaiken, mitä taloyhtiöstä irti sai ja tappelivat verissäpäin pitkin rappukäytäviä. Asunnon omistaja oppi vasta sitten, kun yksi ihminen tapettiin sinne asuntoon. Nyt on työssäkäyvä, kunnollinen vuokralainen, josta
"Yleensä" Voi elämä! 😆
ei työttömät jaksa asuntoa siivota. ne elävät siellä kissanpaskan, pitsalaatikoiden ja siideritölkkien keskellä piereskelemässä
ei vuokranantajat työttömiä karsasta. 94% vuokralaisista on sossunpummeja
Loisijoille pitäisi vuokrata asunto?...en todellakaan ala sille linjalle,hankkimaan ongelmia tieten tahtoen..pysykööt vaan yhteiskunnan asuntolamajoituksessa sitä kaljaa ottamassa..
Vierailija kirjoitti:
ei työttömät jaksa asuntoa siivota. ne elävät siellä kissanpaskan, pitsalaatikoiden ja siideritölkkien keskellä piereskelemässä
Sinä sensijaan jaksat joka ainoaan työttömiä koskevaan aiheeseen olla aukomassa päätäsi ! Hei huomasitko tuon toisen ketjun ettei mitään jää väliin ? Sinulla on varmasti kahvinkeitin ja mikro sohvan vieressä ettei varmasti jää mitään väliin kun päivystät näitä 23:00 asti Ps teetkö tarpeesikin ämpäriin ?
Onnee vaan yrittäessäsi todistaa tuota jotenkin. Ihan kuollut kirjain 😆 Paitsi siinä tapauksessa jos va on niin tyhmä että sanoo sen ääneen.