En käsitä miksi vuokranantajat karsastavat työttömiä
Meillähän on enemmän aikaa siivota ja pitää asunnosta huolta. Mulla ainakin on kämppä aina viimeisen päälle siisti, huollan kodinkoneita ja ikkunatkin pesen vähintään 2 kertaa vuodessa. Suurin osa tuntemistani työssäkäyvistä ja opiskelijoista ei todellakaan jaksa päivän päätteeksi tehdä muuta kuin kaatua sänkyyn.
T. Työtön
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Työttömältä on huono saada korvauksia jos rikkoo huoneistoa, työssäkäyvältä saa rahat vaikka perinnän tai ulosoton kautta.
Tuo on se tärkein syy. Vuokranantaja ottaa aina melkoisen riskin. Todella iso omaisuus annetaan sellaisen henkilön käyttöön, joka on vuokranantajalle käytännössä tuntematon. Moni ihminen vaikuttaa päällisin puolin asialliselta, mutta onko? Kaikki pienetkin vihjeet halukkaan vuokralaisen persoonasta on hyödynnettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömältä on huono saada korvauksia jos rikkoo huoneistoa, työssäkäyvältä saa rahat vaikka perinnän tai ulosoton kautta.
Kela takaa työttömän vuokrasuhteen joten ei tämäkään ole mikään ongelma.
Niin jos saa toimeentulotukea ja vakuus myönnetään
Se vakuus on pieni verrattuna siihen tuhoon, jonka joku voi piripäissään tai psykoosissa aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep ja vuokrankin maksaa sossu, parhaimmillaan jopa suoraan sille vuokranantajalle.
Totta, meidän paras vuokralainen on ollut työtön nainen. Vuokra tuli suoraan sossusta. Naisella oli aikaa siivota yms. Asunto oli vimpanpäälle kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vakuus on pieni verrattuna siihen tuhoon, jonka joku voi piripäissään tai psykoosissa aiheuttaa.
Yleensä vuokranantajalla on myös omat vakuutukset asuntoonsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha syynä
Ja stereotypiä on et työtön=elämänhallinta hukassa
Työttömällähän on varma toimeentulo.
Tämän vuoden poliittiset uutiset antavat kyllä ymmärtää ihan muuta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ja vuokrankin maksaa sossu, parhaimmillaan jopa suoraan sille vuokranantajalle.
Totta, meidän paras vuokralainen on ollut työtön nainen. Vuokra tuli suoraan sossusta. Naisella oli aikaa siivota yms. Asunto oli vimpanpäälle kunnossa.
Jatkan vielä. Seuraava asukas oli johtavassa asemassa oleva nuorehko mies. Vuokrat myöhässä ja lyönyt kylppärin oven säpäleiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha syynä
Ei enää tulevaisuudessa.
Itse olen vuokrannut vain sellaisille jotka itse maksavat vuokransa ja opiskelijoille, joiden voi olettaa tekevän itse jotain elämänsä eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vuokranantajalla on myös omat vakuutukset asuntoonsa
Se taas tarkoittaa ettei kelatuet riitä kattamaan kustannuksia, piripään sekoilut kattava vakuutus on kalliimpi kuin yhtiövastike ja vuokran pitäis olla toista tonnia.
Aikaa siivota olisi joo, mutta työttömien elämänhallinta on suurimmaksi osaksi sitä tasoa että hyvä jos vessaan ehtivät. Muuten he eivät olisi työttömiä.
Sossulta ei ole helppo periä vakuutta, mitä teet jos ne ei maksa, haastat kunnan oikeuteen?
Vakuus kattaa todella vähän vaikka sen saisikin perittyä.
Ei ole olemassa vakuutusta jonka asunnon omistaja voisi ottaa vuokralaisen tahallaan tekemille vahingoille.
Työssäkäyvältä sentään on jonkinlainen mahdollisuus periä saatavia ulosoton kautta, tulottomalta jää käytännössä omistajan tappioksi.
Vierailija kirjoitti:
Sossulta ei ole helppo periä vakuutta, mitä teet jos ne ei maksa, haastat kunnan oikeuteen?
Ei ole olemassa vakuutusta jonka asunnon omistaja voisi ottaa vuokralaisen tahallaan tekemille vahingoille.
Työssäkäyvältä sentään on jonkinlainen mahdollisuus periä saatavia ulosoton kautta, tulottomalta jää käytännössä omistajan tappioksi.
Sossu ei myönnä mitään vakuutta vaan Kela, ja sieltä on helppo saada vakuus jos sille on pätevä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossu ei myönnä mitään vakuutta vaan Kela, ja sieltä on helppo saada vakuus jos sille on pätevä syy.
Niin, ja he itse päättävät mikä on "pätevä syy". Onnea siihen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuokrannut vain sellaisille jotka itse maksavat vuokransa ja opiskelijoille, joiden voi olettaa tekevän itse jotain elämänsä eteen.
Kuka vaan voi valehdella olevansa opiskelija, ja se on laitonta jos vuokranantaja pyytää jotain todistetta siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja he itse päättävät mikä on "pätevä syy". Onnea siihen.
Esim maksamattomat vuokrat on aina pätevä syy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha syynä
Ei enää tulevaisuudessa.
Miksi ei olisi kun on ollut jo viimeiset ainakin 50 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha syynä
Tämän vuoden poliittiset uutiset antavat kyllä ymmärtää ihan muuta...
Niin ei ne parinkympin leikkaukset vaikuta mitenkään työttömän maksukykyyn.
Minä yksityisenä usean asunnon vuokranantajana en vuokraa asuntojani työttömille. Toki tiedän että ihminen voi joutua työttömäksi myöhemmin.
Minulle vuokra-asuntoni ovat sijoitettua pääomaa ja haluan niille varman tuoton (eli vuokralainen maksaa vuokran joka kuukausi ajallaan). Hyväksyn myös vain rahavakuuden, en kelan valuutta, koska silloin kun vuokralaisen omat rahat on vakuutena, on motivaatio pitää asunto kunnossa korkeampi. Eli kaikki perustuu riskien minimointiin. Asuntosijoittaminen on tulonlähde, ei hyväntekeväisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni vuokranantaja on vanhempi ihminen eikä ymmärrä että Kela maksaa vuokran.
Ei se automaattisesti maksa. Mutta jos viina haisee jo esittelyyn tullessa niin ...
Viina haisee esittelyssä sillä duunarilla todennäköisemmin sillä sitä rahaa kuitenkin enemmän...
Up