Mitä ammattia arvostat, siis niin että kun kuulet jonkun olevan tässä ammatissa, se tekee sinuun vaikutuksen
Kommentit (10)
presidenttikin (tosin taidan tunnistaa sen kertomattakin), eversti, tuomari (mikä tahansa oikkiksen natiainen ei kelpaa), lääkäri, ydinfyysikko tai tähtitieteilijä.
Kaksi yliopistotutkintoa plakkarissa mutta siihen musta ei ollut.
Yleensäkin ammatit, joissa ollaan puolustuskyvyttömien asialla, ovat hienoja
lastenkirjailija, runoilija, kuvittaja (kirjojen), kirurgi, ministeri
Vaikka se nyt ei varsinainen ammatti olekaan, niin nostan heille kyllä hattua aina mielessäni! Mikään yksittäinen ammatti ei nosta erityisiä arvostuksen tunteita pintaan. Monikin työ on arvokasta ja vaatii tosi huippuosaamista, vaikea nostaa mitään toisten yli.
Työ on kuitenkin aina vain työtä.
Itselläni tyssäsi informaatiotutkimuksen ja hissan pääsykokeisiin urasuunnitelmat.
(Nyt olen ihan tyytyväinen matikanope, tosin.)
Työntekijää ihailen ja arvostan, sellaista kuin itse olen. Rakastaa työtänsä ja tekee sen mukisematta, tietää ammatin hyvät ja huonot puolet, arvostaa itseään työntekijänä ja tietää olevansa hyvä.
Sellainen siis, joka elää vähillä tuloilla mutta tekee työtä, jota rakastaa yli kaiken. Ihailtavaa, ettei juosta aina vaan rahan perässä.
Esim. joku eläintenhoitaja Korkeasaaressa jne.
Siksi arvostan erityisesti näitä ammatteja, koska nämä ammatit vaativat tekijäkseen todella monipuolisen, empaattisen ja henkisesti vahvan ihmisen. Minä en selviytyisi noissa ammateissa.