Kysymys paastoajille
Miten olette hiljentäneet mielihalunne ruokaa kohtaan, jos siis taloudessa on tehtävä ruokaa muulle perheelle?
Tämä on minun suurin ongelma. Ruoka tuoksuukin niin hyvältä ja pakkohan kokin on maistaa sitä. Ei ole varsinaisesti nälkä tai sen nälän tunteen kanssa kyllä pärjää, mutta mielihalut häiritsevät.
Kommentit (9)
En osaa sanoa, mutta facen paastoryhmässä oli joku mies paastonnut 3 viikkoa eli 21 päivää! Siinä on saanut kieltäytyä useamman kerran ruuasta ja herkuista. Pelkkää vettä 3 viikkoa! Ja painoa oli lähtenyt 20kg.
Vierailija kirjoitti:
Tahdonvoimalla. Sana jota jokainen pullukka pelkää.
Ootko itse edes koskaan paastonnut?
Tuo ongelma kestää vain muutaman päivän. Sitten kun ketoositila on kunnolla päällä, ruokaa ei tee enää millään tapaa mieli. Muta ne muutama päivä täytyy vaan sinnitellä, ottaa tarvittaessa särkylääkettä jos pää on kauhean kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko itse edes koskaan paastonnut?
Varmasti enemmän kuin sinä. Sinulta vain ei ole tahdonvoimaa, siksi olet ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ongelma kestää vain muutaman päivän. Sitten kun ketoositila on kunnolla päällä, ruokaa ei tee enää millään tapaa mieli. Muta ne muutama päivä täytyy vaan sinnitellä, ottaa tarvittaessa särkylääkettä jos pää on kauhean kipeä.
Hyvä tietää. Kiitos!
Eikö yksi paaston tehtävistä ole opettaa mielen hallintaa?
Ruoan maistajaksi voi pyytää sellaisen, joka sitä ruokaa myös syö. Minä olen monesti tehnyt ruokaa, jolle olen allerginen. Kyllä sille maistaja löytyy, jos syöjiäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Eikö yksi paaston tehtävistä ole opettaa mielen hallintaa?
Ruoan maistajaksi voi pyytää sellaisen, joka sitä ruokaa myös syö. Minä olen monesti tehnyt ruokaa, jolle olen allerginen. Kyllä sille maistaja löytyy, jos syöjiäkin on.
Ei näillä pullukoilla ole mitään hallintaa xD Jos olisi minusta kiinni kaikki läskit pitäisi heittää kuoppaan kuivapaastoilemaan viikoksi. Siinä sitten oppivat arvostamaan asioita.