Luomien poisto kasvoista
Terkkarissa eivät poista, joten onko kovin kallista yksityisellä?
Miten tapahtuu ; leikkaavatko, jäädyttävätkö, polttavat ? Koskeeko ?
Olen naisihminen ja ne tekevät noita-akan näköiseksi.
Kommentit (56)
Osaako joku sanoa mitä
maksaa kasvoista koholuomen poisto?
Terveystalo? Pörriäinen? mikä paras?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plastiikkakirurgi ehdottomasti. Eikä mitään polttoa tai laserointia, vaan poisto veitsellä. Mulla on jäänyt arpia / arpikudosta polttamisesta ja laseroinnista, plastiikkakirurgin veitsestä ja perhostikeistä ei ole jäänyt mitään jälkiä.
Mulla taas toisinpäin.
Sama. Jos iho taipuvainen tekemään runsaasti arpukudosta (se on vaihteleva ominaisuus ihmisillä) leikkausjäljestä voi jäädä kunnolliset arvet. Minulta leikattu kasvoista kaksi ja kumpaankin arpikohtaan tikkaaja onnistui "kiristämään" ikäänkuin kuopan toiseen päähän, sen lisäksi että leikkauskohta näkyy ikuisesti ja selvästi. Poltettu myös 2 eikä kummassakaan kohdassa näy jälkeäkään!
Riippuu varmaan, millaisesta luomesta on kyse. Jos on taipumusta rasvaluomiin niin niitähän saattaa tulla kuin sieniä sateella ja kasvavat myös nopeasti, joten ei niitä kauaa kannata katsella, jos vaivaavat. Kannattaa kysellä ihotautilääkäriä, jolla on siihen tarvittava laitteisto lääkärikeskuksessa valmiina ja ottavat laserilla hetkessä pois. Ammattilainen osaa kyllä neuvoa, millainen jälki jää. Vartissa onnistuu useammankin poisto kerralla, hinta parhaimmillaan alle 200 euroa.
Ne apteekin "kynät" on tarkoitettu vain ja ainoastaan pienten varsiluomien poistamiseen. Pikkuruinen pallukka pienenpienen narun päässä. Ei mihinkään muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Minä leikkasin itse luomen pois kyljestäni
Tunnen myös yhden, joka leikkaa kynsisaksilla luomia pois. Itsellä ei rohkeus riittäisi millään.
Omista kasvoista poistatin useamman luomen kauan sitten, onkohan tästä jo yli 15 vuotta. Kävin plastikkkakirurgilla ja kannatti kyllä. Luomethan kasvaa hiljalleen ja jos en silloin nelikymppisenä olisi leikannut, niin johan tässä vaiheessa näyttäisin ihan noita-akalta. Mitä aikaisemmin ne luomet leikkaa pois, sitä pidempään saa nautiskella mukavamman näköisestä naamasta.
Kesällä poistatin Helsingissä Pihlajalinnassa kaulalta pienen luomen. Plastiikkakirurgi poisti, hinta oli 470 €.
Itsellä poistettiin rasvaluomi kasvoista yksityisellä. Hintaa en tiedä, kun kuului työterveyteen, mutta satasista varmasti puhutaan. Puudutti ensin ja rapsutteli sitten pois, parani nopeasti, eikä jäänyt minkäänlaista arpea.
Varsiluomia olen napsinut itse terävillä saksilla ja kokeillut myös hirttämistä hiuksella, toimii.
Vierailija kirjoitti:
Poistatin kaksi luomea kasvoilta jonka jälkeen en ole saanut nukuttua. Ilman luomia on liian valoisaa. Myös silmät kuivuu.
Ite kävin vaan kohottamas
Mitä minä luen! Kyllä poistavat terveyskekuksessa, mutta eivät esteettisistä syistä. Täytyy olla muuta vaivaa. Olen itse melko runsasluominen, ja luomet ovat alkaneet kutista, kipeytyä tai ovat sijainneet hankausalueella tai alkaneet kasvaa. Kasvoista, kuten myös päänahasta on poistettu raaputtamalla yksi ja leikkaamalla yksi, lisäksi vartalolta muutamia. Yksi koepalan ottoaika on vielä varattuna hieman erilaisesta ihomuutoksesta. Siistit ovat aina jäljet olleet, vaikka tavallinen terveyskeskuslääkäri on leikannut. Raaputetuista osa on kasvamassa takaisin..
Minulta poistettiin viisi vuotta sitten kaksi koholuomea kasvoista, kumpikin n. 0,5 cm halkaisijaltaan. Plastiikkakirurgi leikkasi eikä ollenkaan jäänyt arpia tai kuoppia, vaikka muualta ihosta poistetuista luomista on jäänyt kunnon arvet. Miten esim. laserilla poistetut luomet voidaan patologilla tutkia vai poistetaanko laserilla tai jäädyttämällä vain sellaisia luomia, jotka ovat varmasti hyvälaatuisia? Itselläni on ollut melanooma, joten kaikki poistetut luomet lähetetään tutkittavaksi. Silloin n. viisi vuotta sitten maksoi n. 350 euroa leikkaus ja tutkiminen. Ommelten poiston sain samaan hintaan.
Ohis: Ihmetyttää kyllä kovasti, että miten jotkut ihmiset kulkevat melkoiset molluskat naamassa vuosikymmeniä, eivätkä tee asialle mitään. Ja ihan taatusti ovat kärsineet siitä ikänsä, kun jotain niin hallitsevaa piirrettä löytyy omista kasvoista.
Menkää hyvät ihmiset rohkeasti sinne plastiikkakirurgin vastaanotolle..
Minulta poisti työterveyden lääkäri veitsellä. Ei sattunut ja hyvää jälkeä. Vaihtoehtoisesti olisin mennyt yksityiselle ja katsoin että n. 400 euroa olisi maksanut. Rohkeasti vain lääkärille. Pohdin asiaa puoli vuotta ja luomi oli poissa seuraavana päivänä kun otin yhteyttä.
Laserilla. Mene sellaiseen niin ei jää arpea.
Yksityisellä lääkärillä veitsellä lähti iso luomi naamasta. Maksoi 20 euroa ja mitään arpea ei jäänyt. Tämä maalla ja 12v sitten. Helsingissä tänä päivänä hinta varmaan ainakin 10-30 kertaa tuo summa.