Saavatko kansanedustajat ja ministerit palkkaa myös vanhempainvapaalla?
Onko teistä oikein, että nainen hankkiutuu tärkeään luottamustoimeen ja sitten jää pois äitiyslomalle. Väärin minusta heidät äänestäneitä kohtaan. Jos tuollaisen työpaikan haluaa niin eikö myös pitäisi hommat hoitaa.
Eri asia jäädä vanhempainvapaalle tavallisesta työpaikasta kuin eduskunnasta, jonne tuhannet kansalaiset ovat edustajan valinneet.
Kommentit (3)
Ja kansanedustajan pesti on 4 vuotta. Siitä äitiysloma ei ole kohtuuton poissaolo.
Sijaiset heillekin on kuten muillekin..
Oletko todella sitä mieltä, että ministeriksi ei saisi ottaa alle 50 vuotiasta naista, koska voi tulla raskaaksi?
Tai, että alle 50 vuotias nainen ei saa hakeutua ministerin tai mihinkään muuhun luottamustehtävään?
Ja lapsiahan ei aina suunnitella, joten se väite, että vasiten suunnittelisivat lapsen teon juuri ministerikaudelle kumoutuu!
Todellako ajattelet, että sitten jos valitaan ministeriksi niin pitää 4 vuotta ja Lehtomäen tapauksessa kun kaksi kautta 8 vuotta olla perheen hankinnan jäissä???
Ei oo ihme, että on nää etuudet niin huonoja kun naiset itse ovat sitä mieltä, ettei äitiyslomalle saa jäädä!!!
mutta minusta on upeaa, että myös hallitukseen saadaan pienten lasten äitejä. Kuka meidän asioita ajaa, jollemme me itse? Kanervako? Vai Pekkarinen?
Onhan heille hyvät sijaiset. Paula Lehtomäen sijainen Mari Kiviniemi on nyt itse hallituksessa ja hyvää ministeriharjoittelua on takan.