Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni älykäs ihminen alkoholisoituu,miksi?

Vierailija
24.11.2025 |

näin itsellenikin kävi kahden maisteritutkinnon tehneenä ja työttömäksi joutuneena taiteellisena ja superälykkään ihmisenä!

kaikki johtuu siitä että ympäröivä todellisuus, työpaikat, sosiaalinen elämä ei tarjoa tarpeeksi älyllisiä haasteita ja ihmiset ovat supertyhmiä suurin osa, lääke: alkoholisoituminen ja eristäytyminen kaikesta

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän yliopistossa koulutetaan valtava määrä ihmisiä suoraan työttömyyskortistoon. Yleensä kyllä tavallise tollutmpi ihminen pitää itseään poikkeuksellisen älykkäänä.

Työttömyys ja työvieroksunta on Suomen suurimpia ongelmia tällä hetkellä. 

Ihminen jää työttömäksi silloin kuin hän vaatii työpanoksestaan suurempaan palkkaa kun kukaan on siitä valmis maksamaan. Työtön sana ei ole oikea sana kuvaamaan tällaista ihmistä se on harhaan johtavaa ja antaa kuvan että ihminen olisi jää nyt työttömäksi ilman omaa syytään.

1800-luvulla syntynyt isoäitini käyttäisi työttömistä nimitystä laiska, kuulostaa kuitenkin jotenkin rumalta. 

Vierailija
42/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja esim. veljelläni joka on erittäin älykäs matemaatikko, syy ei ole niinkään älyllisten haasteiden puute, vaan tämän maailman masentavuus, kovuus ja ahdistavuus, kun on aivot jotka ei suostu olemaan siitä hiljaa. On tavallaan liian herkkä, ei pysty ignoroimaan vaan kärsimystä joka puolella ja keskittymään omaan elämäänsä sulkien mielensä sodilta, lapsityövoiman käytöltä ja muilta ihmisoikeusrikkomuksilta, luontotuholta, eläinten kärsimykseltä tehotuotatnnossa tai koe-eläinlaboratorioissa jne.

Tämä maailma tuntuu hyvin epämiellyttävältä paikalta. Melkein kuin jonkun julman olennon luomalta simulaatiolta, joka on surautettu käyntiin parametreilla, jotka takaavat julmuuden ja kärsimyksen. Olentoja jotka syövät toisiaan, tauteja, loisia, jatkuva kilpailu resursseista, kaiken kruununa ihminen joka on moraalisesti kehittymätön mutta teknisesti vaarallisen kehittynyt, ja voi tuhota koko planeetan elinkelpoisuuden tätä menoa. Siinä sivussa toki rääkkää toisiaan ja luontoa jatkuvasti. Ei tällaisessa maailmassa pysty ajatteleva ihminen iloisesti rallatellen selvin päin vaan elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet että normeja kyttäävät keskimääräisyyttä vaalivat merkonomit ja tradenomit juovat vähemmän kuin monet maisterit? 

Vierailija
44/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi hiljentää pään. Siinäpä se syy. Kannattaa kokeilla liikuntaa alkoholin korvikkeena. 

Ei toimi mulla ainakaan ollenkaan. Päinvastoin, liikunta lisää hermostollista kiihtyneisyyttä, jota alkoholi taas rauhoittaa.

Taidat harjoittaa itsellesi vääränlaista liikuntaa. Kokeile eri lajeja ja muotoja. 

Vierailija
45/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen älykäs (ei oma mielipiteeni, vaan minulle on sanottu se ja akateeminen ura todistaa). Juon koska 1) elämä on ikävystyttävää, turhaa ja vaivalloista 2) ei ole haasteita 3) ihmiset ja maailma ovat idioottimaisia. Minulla ei ole mitään yhteistä ihmiskunnan valtaisan enemmistön kanssa.

Vierailija
46/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi lievittää älykkyyden aiheuttamia oireita.

Vierailija
47/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin pahaa ongelmaa etteikö siitä saa viinan voimalla aikaiseksi katastrofia.

Mutta nämä älykkäät usein onnistuu käyttämään niin, ettei mitään katastrofia tule. Tunnen monia erittäin älykkäitä, korkeasti koulutettuja ihmisiä, joiden juominen täyttää suurkulutuksen määritelmän. Mutta, he eivät heilu eikä sekoile kännissä, alkoholinkäyttö ei vaaranna työntekoa tai mitään muutakaan. Se on enemmänkin kuin ahdistusllääke, jota käytetään toimvana minimiannoksena tissuttelutyyliin. Tiedän ihmisiä jotka on juoneet näin vuosikymmeniä ilman havaittavia haittoja paitsi ehkä pieni kaljamahan kasvu keski-iässä.

Alkoholi haittaa aina unta. Sen voi jokainen todeta itsekin ottamalla pari olutta ennen nukkamaanmenoa ja katso

Enneminkin selvisit dokaamisesta huolimatta.

Ilman sitä olisit voinut saavuttaa myös enemmän. Lisäksi nauttia niistä saavutuksistasi pidempään vs. nyt paskotuilla elimilläsi, joilla se auvoisa ehtoopuoli jää tilastollisen todennäköisyyden perusteella vuosia lyhyemmäksi kuin paremmilla elintavoilla. 

Ainakin sitä voi tselleen valehdella, mitä haluaa. Jokainen "älykäs" kuitenkin tietää, ettei alkoholi oikeasti paranna mitään vaan on aina haitallinen aine elimistössä. 

En ole itsekään absolutisti, mutta on hauskaa, miten osa perustelee omaa saamattomuuttaan kaikenlaisilla seinästä revityillä perusteilla. 

Omapa on elämänne. 

Vierailija
48/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmästäkin kun pitää päivästä päivään elää idioottien ympäröimänä.

Vierailija
49/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ympärillä olevia typeriä ihmisiä kestä selvinpäin. Tarpeeksi tukevassa humalassa alkaa älykkyys olla jo samalla tasolla

Vierailija
50/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se johdu geeneistä eikä älykkyydestä. 

EI ole olemassa geeniä joka alkoholismin aiheuttaisi, syy on itse alkoholi.

Vierailija
51/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ja esim. veljelläni joka on erittäin älykäs matemaatikko, syy ei ole niinkään älyllisten haasteiden puute, vaan tämän maailman masentavuus, kovuus ja ahdistavuus, kun on aivot jotka ei suostu olemaan siitä hiljaa. On tavallaan liian herkkä, ei pysty ignoroimaan vaan kärsimystä joka puolella ja keskittymään omaan elämäänsä sulkien mielensä sodilta, lapsityövoiman käytöltä ja muilta ihmisoikeusrikkomuksilta, luontotuholta, eläinten kärsimykseltä tehotuotatnnossa tai koe-eläinlaboratorioissa jne.

Tämä maailma tuntuu hyvin epämiellyttävältä paikalta. Melkein kuin jonkun julman olennon luomalta simulaatiolta, joka on surautettu käyntiin parametreilla, jotka takaavat julmuuden ja kärsimyksen. Olentoja jotka syövät toisiaan, tauteja, loisia, jatkuva kilpailu resursseista, kaiken kruununa ihminen joka on moraalisesti kehittymätön mutta teknisesti vaara

Höpötystä. Olette vain ykslöinä liian heikkoja. Mm. kenraalit ovat kautta historian olleen keskimääräistä yksilöä älykkäämpiä strategisteja. Samalla kykeneviä valtavaan tuhoon ja sen orkestroimiseen. Feynman ja Oppenheimer olivat todistetusti poikkeuksellisen matemaattisesti älykkäitä ihmisiä ja tarpeen vaatiessa käyttivät sitä älyään tunnetuin seurauksin. 

Eli eivät kaikki älykkäät ihmiset ole samanaikaisesti automaattisesti mieleltään heikkoja. Historiassa ja evoluutiossa vahvat ja älykkäät pärjäävät, muut jäävät unholaan evoluution sivupolkuina. 

Vierailija
52/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen alkoholisoituu kun juo liikaa ja liian usein. Ja yleensä syyt juomiseen on keksittyjä tekosyitä.

Ihminen juo usein pahaan oloon, ei siihen tekosyitä tarvita. Ero, siitä seuraava masennus ja yksinäisyys, ahdistuneisuus maailmanmenosta jne.

Vierailija
53/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen älykäs (ei oma mielipiteeni, vaan minulle on sanottu se ja akateeminen ura todistaa). Juon koska 1) elämä on ikävystyttävää, turhaa ja vaivalloista 2) ei ole haasteita 3) ihmiset ja maailma ovat idioottimaisia. Minulla ei ole mitään yhteistä ihmiskunnan valtaisan enemmistön kanssa.

Akateeminen ura ei todista mitään. Minulla on DI + KTM paperit. Työskentelen vaativan kvantitaviivisen riskienhallinnan parissa - enkä ole mitenkään poikkeuksellisen älykäs. 

Elämän ollessa tylsää, voi etsiä uusia haasteita. Joko älyllisiä tai fyysiä. 

Dokaaminen on vain laiskan ihmisen valinta. Kuka tahansa uuvatti osaa juoda. 

Mainitsemasi "vaivalloisuus" jo kuvaa asiaa. Sinulla ei ole "haasteita", koska laiskuuttasi välttelet niitä aivan varmasti. 

Maailma on täynnä älykkäämpiä ihmisiä, mutta heitä et kohtaa, koska laiskuuttasi makaat siellä kotona tissuttelemassa. 

Perustele itsellesi, miten haluat. Olet laiska ja juoppouteen taipuvainen. Et mitään sen erityisempää kuin sekatyömies Virtanen, joka sammaltaa lähiöasuntonsa sohvalla. 

Vierailija
54/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi hiljentää pään. Siinäpä se syy. Kannattaa kokeilla liikuntaa alkoholin korvikkeena. 

Näin juuri. Omakohtaisesti olen työssä finanssitoimialalla havainnut jo aikaa sitten, että poikkeva määrä ihmisiä harrastaa kestävyysurheilua; maratoneja, maantiepyöräilyä, suunnistusta, hiihtoa jne. Selvästi keskiarvosta poikkeavan kovakuntoista porukkaa. Moni myös harrastaa akviitisesti muuta urheilua, mutta juuri tuo kestävyyskuntoilijoiden määrä on erityisen poikkeava. 

Itsekin nollaan stressiä arkipäivien joko ennen töistä, tai töiden jälkeen, 45-90min juoksu- tai soutuharjoituksella. Osa niistä on tietysti kevyempää palauttavaa. 

Jos en urheilisi, varmaankin dokaisin sitten. Mutta urheilu vaan on sellainen korkoa-korolle -ilmiö, kun se ohjaa automaattisesti myös parempaan ravintoon, unenla

No ammattiurheilijat saattavat ottaa sen yhden kaljan palautusjuomana ja ei-ammattiurheilijat pari mäyräkoiraa ja napanderit päälle.

Vierailija
55/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa joku totuus. Olen pannut merkille, että AA-ryhmissä tuntuu käyvän keskimääräistä älykkäämpää porukkaa ja monesti myös taiteellisesti tai musiikillisesti lahjakasta. 

Itse sanoin nuorena, älyllistä turhaumaa kokevana, että ryyppään aivosoluni pellolle, ja sitten elän tyhmänä ja onnellisena. No, näin tosiaan kävi, vaikken oikeasti alkoholismiani suunnitellut. Muutama vuosikymmen rankkaa ryyppäämistä takana, enkä todellakaan pidä itseäni enää älykkäänä ja muistikin pätkii, vaikka olen jo vuosia ollut raittiina. 

Vaan eipä tyhmyyskään alkoholismilta suojaa. Juopoksi tullaan juomalla. 

Vierailija
56/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenraalitko ei juo:

The legend of Old Crow: The most popular story claims that during the 1863 Siege of Vicksburg, general Ulysses Grant asked for a nightcap and was given a bottle of Old Crow, which he reputedly praised.

Lincoln's response: A famous anecdote attributes a quote to Abraham Lincoln when critics complained about Grant's drinking: "I wish some of you would tell me the brand of whiskey that Grant drinks. I would like to send a barrel of it to my other generals".

Vierailija
57/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmästäkin kun pitää päivästä päivään elää idioottien ympäröimänä.

Mokomat jästit jääräpäiset idiootit. Se on pahus vieköön hyvä ettei mulla ole toimivaa taikasauvaa. Siinä kävisi jästeille kaikenlaista omasta mielestä hauskaa.

Vierailija
58/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillähän yliopistossa koulutetaan valtava määrä ihmisiä suoraan työttömyyskortistoon. Yleensä kyllä tavallise tollutmpi ihminen pitää itseään poikkeuksellisen älykkäänä.

Työttömyys ja työvieroksunta on Suomen suurimpia ongelmia tällä hetkellä. 

Ihminen jää työttömäksi silloin kuin hän vaatii työpanoksestaan suurempaan palkkaa kun kukaan on siitä valmis maksamaan. Työtön sana ei ole oikea sana kuvaamaan tällaista ihmistä se on harhaan johtavaa ja antaa kuvan että ihminen olisi jää nyt työttömäksi ilman omaa syytään.

1800-luvulla syntynyt isoäitini käyttäisi työttömistä nimitystä laiska, kuulostaa kuitenkin jotenkin rumalta. 

1800-luvulla syntyneen voi ymmärtää, jos käyttää työttömistä nimitystä laiska. Ennen vanhaan töihin pääsi kuka vaan tollokin.

Jos 2025 pidät työttömiä laiskoina, niin sinua kuvaamaan oikea sana on tyhmä. Ei kuulosta sinun kohdallasi edes rumalta, vaan nätisti ilmaistulta.

Vierailija
59/59 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleen voi selitellä vaikka mitä. 

Alkoholisti on alkoholisti, ei superälykäs tai liikaälykäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi