Missä vaiheessa menee yli
Ystävällisyys kaupoissa?
Ihan luonnollista, että myyjä moikkaa asiakasta muttö mielestäni hieman huomiota herättävää on esim. se, jos asiakas on katselemassa jotain tuotteita katse niissä tuotteissa , myyjä pysähtyy hänen kohdallaan, mutta kuiyenkaan ei lähelle vaan 3 metrin päähön, ei katsekontaktia koska asiakas katsoo tuotteita, mutta kuuluu : Moi. No asiakas katsoo ympärilleen ja näkee myyjän tuijottavan häntä. Olei, no moi sitten.
Kamalaako tuo on, että myyjä moikkaa?
Ei ollenkaan kamalaa, mutta ehkä pikkasen outo tapa tuolla tavalla. Neuvoisin myyjää moikkaamaan kun kulkee ohi tai sitten ehkä tulee siihen lähelle ja se tyypillinen: ,Hei, voinko suttaa.
Ehkä tuolla myyjällä ei sosiaaliset taidot niin hallussa.
Kommentit (6)
Meidän kaupassa on mukava käydä aamuisin heti kun se aukeaa. Pitkältä jo tervehtivät iloisesti . Meidän s marketissa on kiva henkilökunta ja sitä on paljon kun kauppa on suomen toiseksi suurin s market. Kuin pieni prisma
Tämä on askel jenkkiläitä feikkiystävällistä myyntikulttuuria. Ei mene kauan kun se myyjä on käsiojossa. Tai kassalla kysellään tippiä, ja kun et anna, aletaan tivaamaan keneltä sait tänään näin huonoa palvelua?! ...e keneltäkään, mutta en tarvitse piru vie myyjää antamaan minulle lenkkarilaatikkoa, tai farkkuja, hyllystä. Enkä varmasti maksa siitä, että joku näin väkisin tekee.
Onko ihme, kun myyjät alkaa olemaan sitä ruutu käteen taaperolle sukupolvea?
Tämän takia julkisilla paikoilla AINA kuulokkeet päässä. Tuli niistä mitään, tai ei. Selkeä viesti, että turha lähestyä millään tapaa.
Viikonloppuna kävin ostamassa tarjouksesta telkkaria, perehdyttäni ensin valikoimaan tapani mukaan useiden arvostelujen lukemisella. Liikkeessä nuori miesmyyjä alkoi väkisellä selittämään sitä ja tätä ja yritti myydä toista tuotetta. Argumentit olivat aivan huuhaata ja täysin ristiriidassa lukuisten riippumattomien teknisten arvostelujen kanssa. Jaksoin viihdyttää itseäni n. 5 minuuttia tuon kohelon kanssa, jonka jälkeen oli pakko todeta, että laita nyt se töllö toimitukseen...
Syy, miksi kävin liikkeessä on, että sieltä saa pienen vänkäyksen jälkeen käytännössä aina ilmaisen kotiinkuljetuksen. Niin tälläkin kertaa. Periaatekysymys lähinnä. Jos maksan töllöstä 2500€, en ala varmasti maksamaan 79€ sen kuskaamisesta kotio, enkä vuokraamaan pakettiautoa, kun ei ole enää vuosiin mahtunut kokonsa puolesta nuo henkilöautoon.
Ehkä myyjää ohjeistettu moikkaamaan?
Joo, mutta jotenkin mielestäni epäluontevaa se, että pysähtyy seisomaan jooa 4 metrin päähön ja ei sano mitään vaan tuijottaa kaukaa ja vaikka asiakas ei nosta katsetta, kuuluu vihdoin moi.
Ehkä halusi, että huomaat hänet?
No, silti typetää koska myyjän pitöisi tajuta etyä jos asiakas etsii myyjää, hän katsoo ympärilleen ja muutenkin todennäköisedti kyllä huomaisi, että myyjä siinä oli.
Lisäks ne:,Voinko olla avuksi on vähän turhia mielestäni.
Koulutetaan myyjät vain moikkaamaan vaikka ohikulkiessaan, ei pysähtyä paikoilleen ja hiljaa tuijottaa. Häiritsevää. Kyllä asiakas varmaan kysyy jos on kysyttävää ja varmsdti huimaa myyjän jos sellaista etsii.
Aspa kouluttajille tiedoksi Sääli, jos koulutettu tuollaiseksi.
Olen päinvastaista mieltä. Tuossa myyjä ilmaisee olevansa lähettyvillä ja käytettävissä tarvittaessa. Usein myyjä tuppautuu viereen tarjoamaan apuaan pyytämättä ja asiakkaan tarpeita kuuntelematta.