Mies sanoi, että lapsen voisi viedä kesäksi anoppilaan
Mietin, että mitä ne lapset siellä tylsyydessä tekisivät koko kesän
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppila ei ole velvollinen ottamaan kesäksi lapsia. Tuossakin vain halutaan sysätä lapset jonkun toisen vaivoiksi.
Ja lapsethan on aina vaivaksi
Ainakin silloin, kun koko kesän viipyvät.
Mitäs anoppi tällaisesta tykkää? Harva tykkäisi. Yleensä anopit on vähän vanhempaa ikäluokkaa, ja vaikka olisikin hyväkuntoinen ja työelämässäkin vielä, niin pitkäaikainen lasten hoito kyllä alkaa monelle käydä raskaaksi. Varsinkin kun ainakin työelämässä oleva itsekin tarvii lomansa jolloin palautua.
Vierailija kirjoitti:
Ei sanonut.
Normaali vanhempi ei vie lastaan kesäksi appilaan, pappilaan tai minnekään muuallekaan pois omasta kodista.
Tuohan oli yleinen tapa 60- ja 70-luvuilla. Lapsilta ei kysytty kiinnostaako lähteä, kesän alussa vietiin ja kesän lopussa haettiin takaisin kotiin.
Omassa lapsuudessa oli ihan tavallista että lapset viettää kesän isovanhempien ja muiden sukulaisten mökillä, maatilalla yms. Vanhemmat liittyivät joukkoon viikonloppuna ja ehkä lomansa ajaksi. Enkä mä nyt niin vanha sentään ole 😂 Tai ehkä olen. Mulla ainakin oli ihan mahtavat kesät sisarusten kanssa mökillä isovanhempien luona. Pari serkkua täydensi hunnilauman. Seikkailuista toisiin, maalla ja merellä. Tämän päivän turvallisuushakuiset helikopteritvanhemmat pyörtyisi jos tietäisivät mitä me touhuttiin ilman minkäänlaisia turvavarusteita.
Joten riippuu mistä roikkuu. Yksi lapsi tuskin viihtyy mutta jos lapsia on useampi tilanne saattaa olla toinen. Tapauskohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sanonut.
Normaali vanhempi ei vie lastaan kesäksi appilaan, pappilaan tai minnekään muuallekaan pois omasta kodista.
Tuohan oli yleinen tapa 60- ja 70-luvuilla. Lapsilta ei kysytty kiinnostaako lähteä, kesän alussa vietiin ja kesän lopussa haettiin takaisin kotiin.
Juurikin näin. Kun koulut päättyi niin seuraavana päivänä jo lähdettiin. Kotiin pääsi taas koulun alkua edeltävän päivän iltana myöhään. Ei siinä kysytty mielipiteitä mentävä oli. Jossain vaiheessa tietysti haluttiin olla myös kavereitten kanssa lomalla ja ihan vaan kotona mutta eihän se käynyt. Lopulta ilmoitin etten enää vietä isovanhempien kanssa koko kesää ja piste. Kaamea mekkala siitä nousi kuten arvata saattaa mutta pidin pääni. Ihanat kesät mulla ja meillä oli lapsena mutta lapset kasvaa ja tulee aika jolloin vanhempien pitää se vaan hyväksyä.
Teillä on onneksi jokunen kuukausi aikaa tapella aiheesta...
Ennen vanhaan lapset laitettiin kesäksi maalle mummolaan.
Kyllä oli kivaa sekkulauman kanssa viettää kesä. Aitoissa nukuttiin ja tehtiin kaikkea kivaa. Ikähaitari taaperosta teiniin.
Kun olin lapsi, olin aika pitkiä aikoja kesästä isovanhempien hoivassa. Parhaimmillaan varmaan jonkun kuukauden. Siellä oli kieltämättä hieman tylsää, ei muita lapsia lähettyvillä. Yksin leikkimistä. Mutta ilmeisesti isovanhemmat tykkäsivät kun on lapsi hoidettavana.