Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä oli yksi elämäni hirveimmistä viikoista

Vierailija
23.11.2025 |

Ja paljon olen yli 50v elämäni aikana kokenut. Tuleva viikko todennäköisesti jatkuu samoissa merkeissä. En tiedä, miten kestän, mutta eihän tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin vaan kestää. Luottaa siihen, että joskus helpottaa ja asiat jotekin ihmeellisesti järjestyvät. 

Mistä te olette saaneet voimia suuren järkytyksen, surun ja huolen keskellä elämiseen? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä yllättää välillä tosi ikävästi, eikä se ole helppoa. Itse yritän käyttää silloin erilaisia konsteja esim. normaali hengitys sisään - uloshengitys 8 laskien, ulkoilu, mukavien asioiden tekeminen, huolipäiväkirjan pitäminen ja läheisille puhuminen. Kannattaa muistaa myös, että ahdistukseen on saatavilla lääkkeitä, joita voi kysyä lääkäriltä. Joskus voi riittää sekin, että tietää, että kaapissa on oloa helpottava lääke ja pärjää sitten lopulta tämän tiedon avulla ilman lääkettä. 

Vierailija
2/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan lohtua siitä, että elämää ei voi pidentää, mutta sitä voi aina lyhentää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatusta

Vierailija
4/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpeä totuus on se, että hyvät asiat eivät aina tule helpolla. Usein suurin epätoivon ja turhautumisen hetki näyttää samalla suuntaa eteenpäin. Tarjoaa mahdollisuuden luopua tutusta ja turvallisesta ja tehdä asioita toisin. Puhutaan sielun pimeästä yöstä. Ainoa tapa on kulkea sen läpi, vaikka se sattuu.  Epämukavia tunteita, turhaumia ja epätoivon hetkiä pitäisi jaksaa sietää jonkin aikaa. Kaikki mitä vastustaa, tarrautuu lujemmin kiinni. Kun antaa tunteiden nousta pintaan ja hyväksyy, että minusta tuntuu nyt tältä ja hetken miettii, mistä tämä oikein nousee, se lopulta auttaa ja helpottaa. Tunteet pitää tuntea. Tarkoitus ei ole toimia vaan tuntea. Tunteet ovat kehollisia. Siksi niitä ei pidä torjua vaan hyväksyä, että nyt tuntuu tältä, nyt sattuu, nyt tuntuu tältä.. Ja sitten päästää irti. 

Vierailija
5/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissasi kuoli?

Vierailija
6/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta

Tuo p@skaa puhuva satukirja. Niinpä niin. Kamasutrakin auttaa paremmin.

Vierailija
7/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissasi kuoli?

Ei. Kanillani on ihottumaa. Ap

Vierailija
8/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi elämäni hirvein viikko: läheinen menee syöpäleikkaukseen, työpaikalta tuli lomautus, palkka ym. maksut saattavat viivästyä, iso vesilasku on tulossa, terveys köhii ym.

Joka s*nan vuoden lopussa tapahtuu jotain negatiivisia asioita, jotka vie maton jalkojen alta ja pilaa vuoden lopun ja uuden vuoden. Ihan kuin ei talven tulossa olisi ihan tarpeeksi kestämistä.

Vierailija
9/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta

P@ska sulla on kerran housuissa tavalla, jota et olisi ikinä uskonut, jos ei mielipide muutu.

Vierailija
10/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi elämäni hirvein viikko: läheinen menee syöpäleikkaukseen, työpaikalta tuli lomautus, palkka ym. maksut saattavat viivästyä, iso vesilasku on tulossa, terveys köhii ym.

Joka s*nan vuoden lopussa tapahtuu jotain negatiivisia asioita, jotka vie maton jalkojen alta ja pilaa vuoden lopun ja uuden vuoden. Ihan kuin ei talven tulossa olisi ihan tarpeeksi kestämistä.

No sittenhän se kannattaa ottaa ilo irto aina kesäisin, ja varautua seuraavan talven karmeisiin kokemuksiin.

Vierailija
11/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako hirveyttä jatkaa iankaiken henkenä? Koska ihmisen henki ei mihinkään kuole eikä katoa. Ja pääteasema on joko hyvä tai huno.

Vierailija
12/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän se kannattaa ottaa ilo irto aina kesäisin, ja varautua seuraavan talven karmeisiin kokemuksiin.

Totta. Koska olen huomannut tämän kaavan toistuvan elämässäni nyt jo useampana vuotena, niin olen koittanut ennen vuoden loppua ottaa iloa irti ja myös varautua vuoden lopun paskayllätyksiin.  Mutta aina ne silti iskevät lujaa, vaikka kaikkeen koittaa varautua enalta.

Vierailija
13/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakin tilanteeni on tällä hetkellä vaikea. Ammennan voimaa nuoruudestani. Olen joitain kertoja elämässäni ollut sellaisissa paikoissa, että olen selvinnyt todennäköisyyksiä paremmin silkalla raivolla. En anna periksi, vaikka tilanne olisi kuinka vaikea. Eli muistele siis tilanteita, joissa selvisit kuitenkin. 

Vierailija
14/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuosi on elämäni hirvein , pelkkää paskaa ja vastoinkäymisiä päivästä toiseen . Koitan olla sumussa tuntematta mitään , olen valmis lopettamaan kaiken an jaksa enkä enää välitä 

Vierailija
15/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Sinulle Ap.

Toivottavasti lähelläsi on

empaattinen hlö.. tai useampia.

Eivät puussa kasva he. 💚 Itsellänikin

jo vuosia olotila, jossa nippanappa

kervistellen mennään, mutta 

onneksi olen parahultainen humoristi.

Hengellisyys on kulmakiveni. Eiköhän se 

2026 eteenpäin ala muuton myötä parantua. 

Vierailija
16/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kirjoittamaan asiasta rankat rap lyriikat jou!

Vierailija
17/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta

P@ska sulla on kerran housuissa tavalla, jota et olisi ikinä uskonut, jos ei mielipide muutu.

Jokaisella saa olla omat mielipiteensä, ihan niinkuin sinullakin on. Raamattu...se satukirja, jossa esim kehoitetaan pahoinpitelemään vaimoa jos hän ei ole "kunnolla". Ihan vapaasti lukekaa ja uskokaa, ei se maailman asioita muuta suuntaan eikä toiseen. Uskonto ja politiikka on ne asiat joista maailma sotii.

Vierailija
18/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen ajattelu on ongelma Suomessa.

Vierailija
19/21 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

💚

Rakastan ja arvostan

Elämää joka tapauksessa.

💚

Vierailija
20/21 |
24.11.2025 |