Mitä 76+ äideille joululahjaksi?
Ideoita? Mielellään paketissa jotain. Ei tyyliin kampaaja käynti.
Kommentit (33)
Ei kahjoja valita iän vaan saajan mieltymysten mukaan.
Joku ihana hajuvesi, maun mukaan, pitääkö hän kukkaistuoksuista tai mausteisista jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei suostu sanomaan mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikillekko meinasit?
Ajattelin jos joillakin muillakin on äiti vielä elossa.
Toinen voi haluta porakone jääkairan ja toinen uuden kahvinkeittimen. Hankala yleistää.
Itse ostin tuon ikäiselle äidilleni Estee Lauderin yö- ja päivävoiteen sisältävän pakkauksen. Hän ei ole koskaan erityisemmin hoitanut kauneuttaan, ei ole ollut siihen oikein varaakaan, mutta tuosta tykkäsi kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on täynnä ihmisiä, jotka eivät lainkaan tunne vanhempiaan, puolisoaan eivätkä kummilapsiaan.
Kaiutin. On ollut kyllä hyvä lahja nyt kuulee kunnolla äänikirjojakin jopa pihamaalla touhutessa. Toinen oli se yövalo, joka havaitsee pimeässä liikkeen, kun sen hoksaa laittaa matalalle. Itse ainakin joudun öisin käymään vessareissuilla eikä tee mieli kompuroida.
Vierailija kirjoitti:
Kaiutin. On ollut kyllä hyvä lahja nyt kuulee kunnolla äänikirjojakin jopa pihamaalla touhutessa. Toinen oli se yövalo, joka havaitsee pimeässä liikkeen, kun sen hoksaa laittaa matalalle. Itse ainakin joudun öisin käymään vessareissuilla eikä tee mieli kompuroida.
Tämä on totta! Tykkään itsekin paljon noista liiketunnistimella toimivista yövaloista.
Terv. 65-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäinen ei kaipaa tavaroita, vaan paras joululahja voi olla, että poikeat hänen luonaan ja viet vaikka kukan ja kortin hänelle.
Miksi yleistetään? Ehkä kaikilla ei ole sama tilanne, vaikka sama ikä. Kysy häneltä? Kaikki 76 vuotiaat eivät ole rikkaita! Ehkä sukat loppuivat juuri?
Kummallinen ajatus, ettei vanhat "tarvitse" tai kaipaa lahjoja. Monilla eläkeläisillä on pienet tulot eivätkä pysty ostamaan itselleen paljoakaan. Kun äitini vielä eli ja asui hoitokodissa, ostin hänelle mm. uusia alusvaatteita, mekkoja, parempia hiustuotteita ja voiteita. Tietysti myös kukkia suklaata. Uudet kivat lakanat ja pyyhkeet voisivat olla kivat, vaikka ne vanhat ja kulahtaneet "vielä välttävät". Joskus lahja voi olla superkäytännöllinen. Ystäväni hankki äitinsä astioiden kuivauskaappiin uudet ritilät, kun vanhat olivat menneet huonoksi. Kyllä vaihtoehtoja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on täynnä ihmisiä, jotka eivät lainkaan tunne vanhempiaan, puolisoaan eivätkä kummilapsiaan.
No äiti on ollut aina sulkeutunut ihminen, en voi väkisin kysellä enempää ja harrastusvälineitä ei halua enempää varmaan, ainakaan samaa. On rahaa, ei ole ihan köyhä ja on hyväkuntoinen. Minä se köyhimys olen.
Konjakkia, merkkiä Meukow tai Larsen🍷
Tuskin kaipaa mitään erityistä. Jos tykkää suklaasta, niin osta jotain parempia konvehteja.