Mitä Björn Wahlroos oikeasti tarkoittaa
on, että kaikki ovat egoisteja, ajattelevat vain omaa etuaan.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/1ba720b9-dd9f-4fe4-bada-ec7008f13bc1
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä veroista valittajia. Saan jonkun tonnin vuodessa pääomatuloja ja ilahdun aina tilille tulevasta rahasta, enkä todellakaan ragekuittaa mistään veroista mitä siitä mennyt.
Olen miettinyt, että jos voittaisin lotossa jakaisin rahaa tuttaville ja sukulaiseni, mutta (oikeisto)sukulaisilleni ehdollisesti niin, että jos alkavat nillittämään veroista en antaisi heille mitään.
No eikö noin ole ? Sosiaaliloiset huutaa lisää liksaa kotisohvalle eivät esimerkiksi työpaikkoja
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä veroista valittajia. Saan jonkun tonnin vuodessa pääomatuloja ja ilahdun aina tilille tulevasta rahasta, enkä todellakaan ragekuittaa mistään veroista mitä siitä mennyt.
Olen miettinyt, että jos voittaisin lotossa jakaisin rahaa tuttaville ja sukulaiseni, mutta (oikeisto)sukulaisilleni ehdollisesti niin, että jos alkavat nillittämään veroista en antaisi heille mitään.
Itse taas en harrastanut lottoa koskaam, koska en haaveile rikastumisesta. Olen täydellisen tyytyväinen elämääni keskituloisena. Onnekseni olen osannut tehdä myös hyviä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas en ole harrastanut lottoa koskaam, koska en haaveile rikastumisesta. Olen täydellisen tyytyväinen elämääni keskituloisena. Onnekseni olen osannut tehdä myös hyviä valintoja.
Talous kasvaa kun lopetetaan ilmaisen rahan jakaminen työiässä oleville venkuloille. Painukoot hiiteen Suomesta jos työnteko ei onnistu näiltä venkuloulta. Eivät varmaan ole edes suomalaisia tai ihmisiä ylipäätään.
Hän vain tarkoittaa että hän on rikas, sinä et ole. Lässytykset ovat aina samat, ei mitään informaatiota.
Vierailija kirjoitti:
No eikö noin ole ? Sosiaaliloiset huutaa lisää liksaa kotisohvalle eivät esimerkiksi työpaikkoja
Ihmistä poikkeuksetta itsekkäänä pitävät yleensä ne, jotka ovat itse itsekkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmistä poikkeuksetta itsekkäänä pitävät yleensä ne, jotka ovat itse itsekkäitä.
Globaali IT-infrastruktuuri minkä avulla perskokkareetkin levittävät päivästä toiseen viharetoriikkansa pyörii lähes täysin vapaan lähdekoodin ohjelmistojen päällä. Melkoinen paradoksi oikeistolaiseen ajatteluun, kun kukaan projekteihin osallistuneista sovelluskehittäjistä ei ole varsinaisesti mikään keppikerjäläinen. Heiltä vain puuttuu nimellinen satojen miljardien nettoarvo pönkittämästä egoa.
Kunpa köyhä ymmärtäisi että rahan eteen pitää tehdä töitä. Töitä tulee tehdä jo lapsesta asti. Koulu pitää suorittaa hyvin, sillä mahdollistat koulutuksen, koulutus mahdollistaa työpaikan. Töitä pitää tehdä aina kunnes on mahdollista. Työn perässä pitää muuttaa. Joutenolo kuuluu vain lomille. Ruotsin BKT on kasvanut lähden kaksinkertaiseksi. Viimeisen 20 vuoden aikana siitä kun oltiin lähes tasoissa. Tiedättekö palstamammat mistä se johtuu?
BW on tehnyt töitä koko nuoruutensa. Köyhä vetää sohvalla kaljaa ja valittaa kun rikas rikastuu. Kumpi köyhä ymmärtäisi että rikas ont ehtyy koko ikänsä töitä ja jossain vaiheessa voi höllätä. Köyhä on köyhä koko ikänsä.
BW : n puhe kaikuu kuuroille korville Suomessa, köyhien, laiskojen ja kateellisten luvatussa maassa.
Kun syö ja juo itsensä sairaaksi ja työkyvyttömäksi niin on hyvä valittaa kun on sairas. Moni tekee itsensä tahallaan sairaaksi. Ja töihin ei perse irtoa sohvalta vaikka mitä sanottaisiin. Nälkä ajaa laiskuuden pois, sanoi vanha kansa.
Ja vihreät ehdottaa maanpuolustusveroa kun rikkailla on enemmän menetettävää Suomessa. Sitähän nalle sanoi, rikkaat lähtee täältä
kun joutuvat maksamaan pian kaiken. Äänestäkää vaan vihreitä ja vasemmistoa niin Suomi on pian kuollut.
Nallella on varmaan joku trauma jäänyt siitä nuoruutensa SKP- vaiheesta. Ainakaan ei hirveästi halua asiasta puhua eikä muistojaan lämmitellä, jos siitä kysytään. Se on varmaan kuin tahra kalliin puvun kankaassa, joka pesusta pesuun yhä erottuu, jos osaa katsoa?
Nyt sitten tuon vasemmistonuoruuden rekyylinä herra taloustohtori vetää tällaista Laissez Fair kapitalismin lipunkantajan roolia.
Nallella on vain yksi moodi. Ei hänelle avaudu miten esimerkiksi open source voisi olla taloudellisesti kannattava malli. Sehän on käytännössä sosiaalidemokratiaa, kun kaikilla on pääsy lähdekoodiin, muttei osaamista hyödyntää sitä.