KULTAINEN 60-LUKU VKO16-LOPPUVIIKON TURINAT...
Aattelin laittaa uuden pinon kun taitaa edellisessä pinossa jo olla puolentoista viikon juttuja..
Iltavuoroon olen menossa ja kun virtaa tänään on niin käytänpä sen hyödykseni ja pyykkään ja laitan paikat kondikseen ennen töihin menoa.. aamulla oli kyllä niin oksettava olo kun pimuja eskariin saattelin että hetken jo mietin että mitä tää taas on ???
Tasan viikon päästä on se kauankaivattu eka ultra ja jos siinä kaikki on ok niin sen jälkeen rupean laittamaan rv.t nimimerkin jälkeen mutta oikein sydänalasta pelko puristaa ja päiväpäivältä mitä lähemmäs ultra tulee niin möykky kasvaa...
on se kumma miten sitä noissa kolmessa ekassa raskaudessa otti ihan rauhallisesti eikä pienessä mielessä edes käynyt että kaikki ei olisi ok...
PELTIMETSURILLE oikein paljon onnea plussasta ja vaaviliima ym tykötarpeita yhteiselle matkallenne mukaan !!
Uusille ( sorry en muista nickejä) tervetuloa mukaan !!
Mä en nyt muista mitä mun piti kommentoida kun ne jutut on tuolla vanhassa pinossa ja tämä " domestos" on ammattitauti !!
Aurinkoista päivää ja alkakaahan kirjotella että saadaan tämäkin pino pitkäksi !!
Isotikru
Kommentit (57)
Mamille pahoittelut tapahtuneesta. Niin kuin todettu on itkut kannattaa itkeä sitten voi taas katsoa eteenpäin uusin suunnin. Ja varmasti se niin on että pelosta huolimatta jos lasta haluaa niin riskejä on otettava ja varmasti ne kannattaa. Kovasti jaksuja sinulle.
Pippurille myös pahoittelut ja kohti uutta kiertoa. Peukkuja!
Hyryhysylle onnea että ovis onnistuu kahdella munasolulla. Ihanaa jos tulisikin kaksi kerralla...
Senniinalla onneksi on unitilanne parantunut. Toivotaan että unia näkyy myös yöllä. Noista miesten ymmärtämisistä,meillä mies ei uskalla pelailla raskaana olessa ja molemmissa raskauksissa minulla ei kyllä ole ollut minkäänlaisia haluja joten se on sopinut mulle hyvin. Toisaalta nyt olisi haluja mulla mutta mies ei uskalla km:stakin johtuen. Mies huolehtii esim ettei tule kannettua raskaita tavaroita ja nyt varsinkin kun epäonnea on ollut niin huoli on huomattavissa selvästi.
Isotikru mulla sama juttu jos yrittää kahvia juoda niin närästää ja kärvistää kurkkua ihan sikana. Muutenkin kun kehuin oloa pari päivää sitten että olisi jo parempi niin kyllä taas nämä kaksi päivää ovat olleet täynnä vellomista. Toivotaan että vaivat meillä vielä helpottaa... Ensi viikollako sulla ultra oli? Peukkuja sulle paljon,kaikki on varmasti hyvin.
Wemppa,ihana kuulla että vuoto on poissa. Täällä odotetaan keskiviikkoa positiivisissa tunnelmissa. Ja tulisin kahville mielelläni mutta peijooni tuo matka....
Emmi,ihana että tiinuska nukkuu ja antaa äiskänkin nukkua. Ja pelailut jatkuu...kuulostaa hyvälle...koska kuullaan piinasta?
Meillä on juhlittu kaksi päivää kahdeksan vuotis synttäreitä. Eilen oli omien lisäksi 15 lasta,kolme ei päässyt tulemaan. Kaikki meni hyvin ja mukavaa tuntui olevan. Tänään sitten kävi kummit ja muut läheiset aikuiset. Olo on naatti. Mutta pääasia että tytöllä oli mukavaa.
Tosiaan en uskalla kehua omaa oloa ettei pahemmaksi mene. Maha tuntuu näin illalla " pullahtavan" ulos ja vetoketju auki on joutunut kävelemään. Katselin netistä jo housuja josko uskaltaisi tilata. Töihin olisi saatava muutamat siistit housut ja muutama paita sekä kotonakin olisi mukava pitää muista kun verkkareita. Vanhoja vaatteita ei ole yhtään säästössä(muita kuin alkkareita).
Nyt mentävä laittamaan iltapalaa(joka on tämänpäiväistä voileipäkakkua jota varmaan syödään vielä huomennakin kun tuli sen verran iso).
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille.
-pietu-
Angeliq,pahoittelut negasta. Toivotaan että jos päätätte jatkaa niin tärppi tulee pian.
-pietu-
Ihanaa, täällä on muitakin...
anqelig1: Pahoittelut menkoista, mutta älä luovuta vielä!!! Minusta on niin mukavaa kun meitä 60-lukulaisia on iso joukko, ja aina silloin tällöin joku tuo niitä plussauutisia. Kyllä minäkin olen luovuttanut viimeisen vuoden aikana monesti, varsinkin keskenmenojen jälkeen olen jo jättänyt tänne jäähyväisiä, mutta mutta, täällä vaan olen...
Mutta kunhan keskustelet miehesi kanssa, molempien asiahan se vauva on. tsemppiä, mitä sitten päätättekin!
Pietu: Niinpä, tuo matka kahville taitaa olla liian pitkä. Tänään ei kukaan muukaan ilmoittautunut kahviseuraksi, mulla on ollut pitkäveteinen ja rauhallinen päivä kuopuksen kanssa. Kyllä sinä olet ollut oikein superahkera, tuollaiset upeat kekkerit järjestit. Uskon, että tyttö oli rieumuissaan. Tiedätkö mitä, mä ajattelin ihan samaa Emmistä...
...eli Emmi: odotellaan tosiaan täällä koska sä ilmoitat, että sulla on piinapäivät käsillä... No, ei nyt ihan tosissaan, mutta etkös sä luvannut ennen Tiinuskan syntymää palaavasi tänne kuumeilemaan. Ja kun mulla menee nykyään kaikki niin pitkän kaavan kautta, niin ehkä ollaan vielä samaa aikaa raskaanakin.
Jep, nyt jatkan taas telkkarin katselua.
w
Pitää pyytää heti kättelyssä anteeksi kun en ole kerennyt palstailemaan nyt yhtään. Meno on raksalle sen verran hurjaa ja illat ovat menneet tukka putkella töistä suoraan suurinpiirtein rautakaupan kautta tontille. Väsymys on ollut sitten iltasella niin suurta etten ole edes konetta jaksanut aikaista.
Mutta. Eiköhän tuo ruljanssi muutaman viikon päästä helpota.
Piinailut olen jättänyt tässä kierrossa menemään. En edes kiertopäiviä nyt laske kun ohitse menee että paukahtaa. Ihmeitä en usko tielle nyt sattuvan, isännän työkeikka osuu sen verran takuuvarmasti tärppipäiviin.
Harmittaa tällainen hukkaanheitto, mutta minkäs teet:(
On sitten tässä peittoja pöllytelty muuten vaan.
Uusiakin oli tullut porukkaan, oikein hieno juttu. Tervetuloa vaan joukkoon!
Paljon oli kirjoituksia, enkä yhtään muista nyt mitään, apua. Dementia iski sitten tänne, olisikohan aika mennä maate.
Täytyy myöntää että nyt alkaa tuntumaan siltä että valmistuisi jo se talo että pääsisi normaaliin arkeen kiinni, vaikka sitten tänne palstakavereiden seuraan vähän useammin...
-minea-
Pippurille, Mamille ja Angeliqille pahoittelut sekä mamille ekstra-hali!
Wempalle edelleen lykkyä pyttyyn :)
Pietu ja IsoTee; jaksuja sinne närästyksiin ja alkuraskauden vetämättömyyksiin.
Emmi; taidatte olla miehenne kanssa kyllä ihan toisen luontoisia kuin me :) Mutta se on hyvä, että samanlaiset löytää toisensa, jos toinen olisi peli-addikti ja toinen ei-niinkään, niin ei sekään olisi kivaa. Samanlaiset pelihalut on minusta hyvä juttu.
Hattua nostan, jos pian alkaa rouva piinailla :) Muistan, kuinka minulla oli yht' aikaa iloinen ja haikea olo, kun olin toista kertaaa raskaana. Imetin silloin vielä ja imetys sai kohdun supistelemaan ja pelkäsin km:ää sekä hiukan surin esikon vieroitusta...... (ja toki olin iloinen tärpistä.)
Pinkerton: Onnea uudesta autosta. Ja kiitos lykystä... kyllä pikkaisen hermostuttaa joa. Maltankohan odottaa keskiviikkoon testin kanssa..?
MInea: Saat anteeksi, ymmärrettävää on, että palsailut jää kun on fyysisesti ihan väsynyt. Raksa hommat on rankkoja. Muistan hyvin ajan 8v sitten...
Mukavaa sunnuntaita, ihana herätä auringonpaisteeseen.
wemppa
Yht' äkkiä tuli mieleen, missä on ANI??
Sulla oli ovisaika käsillä, taisit sittenkin saada miehesi houkuteltua stressin seasta pelikentille, kun ei ole kuulunut mitään..?
No mutta tottapuhuen, ei kai teillä sairasteta kun kirjoittelit viimeksi, että on tainnut pikkulikka saada flunssaa...
Kunhan lastenohjelmat loppuu lähdetään neidin kanssa ulkoilemaan ja sitten on muuta ohjelmaa. Joten iltapäivään siskoseni.
wemppa
.. täällähän minä :)
Kiva Wemppa että olit kaipaillut :))
Oltiin tuon isännän 40 vee juhlia juhlimassa eilen. Tukka ei onneksi ole kipeä, eli ihan iisisti otettiin molemmat. Pelit on vielä pelaamatta, mutta jospa tänä iltana kävisi tytöllä flaksi *räps räps*.
Kovin olette olleet ahkeria kirjoittajia viikonlopun aikana, enkä muista kaikkea. Tätsyn roikale ainakin löysi tiensä pippurille ja anqeliduelle, pahoittelut teille.
Palaan huomenna langoille,.
ANI
Sinä olit varmaan kertonutkin juhlista, mutta eihän sitä vanha kaikkea voi muistaa. Illalla sitten jatkatte " juhlimista" ...
wemppa
Kaunis ilma tänään. Mätettiin tuossa muutama motti halkoja pinoon ja nyt on aika ryde olo. Ei supistele eikä mitään sellaista, mutta kaikki veri on jaloissa.
Kiitoksia kommenteista. Kirjoittelin varmaan vähän eroottisväritteisesti..tarkoitin kuitenkin kaikenlaista muutakin tekemistä kuin makuukammarijuttuja. Joskus vaan tuntuu siltä, että mies on pahoillaan siitä, että potut ei ole kiehumassa, kun hän tulee töistä yms. Mitä noihin peräkamarin touhuihin tulee, niin niitä jp-ihmisiähän mekin olemme olleet ja onhan siinä isännällä ollut kv-tahtiin (kerran viikossa) totuttelemista. Minä en vaan jaksa viikolla touhuta, kun hän tulee joskus klo 21 aikaan kotiin. Näin viikonloppuisin on ihan eri juttu ja voi irrota 2xpv:kin. Mietin joskus sitä, että eihän miehen kotimaassa hänen sukulaisnaisensa palkkatyötä tee. Naiset hoitavat lapset ja kodin ja ovat varmaan jossain peltotöissä ym. mukana. Se on varmaan vähän outoa, että minä olen korkeasti koulutettu ja tienaan itse omat rahani, harrastan ja teen siihen päälle vielä kotitöitä, minkä jaksan. Ja kotitöillä minä en itseäni tapa. Mielummin hoidan työni ja annan kodin vähän repsottaa..
Samoin aion toimia sittenkin, kun Erensti on syntynyt. Tarkoitan siis, että lapsi on varmasti hyvin hoidettu, mutta jos pari villakoiraa juoksee nurkissa, niin juoskoot. Ja jos se ukkoa häiritsee, niin siivotkoon itse.
Näin se on. Piste.
pitäisi varmaan mennä ulos, mutta on päikkäreiden jälkeen aika veltto sunnuntaiolo. Oltiin sentään päivällä ulkoilemassa, joten ehkä sitä voi ihailla auringonpaistetta ikkunasta ilman sen suurempia omantunnontuskia.
Hyrysysy, älä vaivu synkkyyteen, toivottavasti vain kaksi munista jatkaa kasvamista ja hoitoa voidaan jatkaa ja ennenkaikkea sen lopputulos on positiivinen. Mä olen huomenna menossa kierron ensimmäiseen kontrolliultraan ja sitten alkaa taas vatsaläskien pistely.
Angeliqille ja pippurille pahoittelut tyhmän tädin ilmestymisestä, jospa se ei enää tulis ja Mamille pahoittelut myös surullisesta tapahtumasta.
Wemppa, kyllä on sulla jännät paikat. Keskiviikkoa odotellessa...
Mä en kyllä muista, että kumpikaan mun lasten isistä olisi odottanut multa raskauden aikana enemmän aktiviteetteja missään suhteessa kuin mitä niitä on meikäläisestä irronnut. Tämä nykyinen mies on aika veltto kaveri itsekin, niin ei se juuri ihmetellyt kun mä olin huonovointinen ja apaattinen vaikka oikeasti olen aika aktiivinen ihminen.
Pinkertonille onnittelut uudesta autosta, sehän kävi sitten äkkiä. Vähän olis mullakin autokuume.
Ani, nauratti sun kuvaus aamuisesta tissiliivien pukemisesta, kun mä olen myös E-kuppilainen ja tosiaan saa aamuisin asetella läpsyttimet liiveihin huolella, että nännit osuu suurinpiirtein samalle korkeudelle :)
Ankkis: aika hauska tuo sinunkin tissiliivikommentti :) Ihan oikeesti pitää kouria tissit liiveihin kohdalleen täälläkin.. :)
Senniinalle noista miehistä: peräkamariasiat ovat meillä raskauksien aikana olleet aika vähäiset. Vaikka itsellä ei ole halut olleet taivaissa niin ei ole miehilläkään.. Noh, tämä nykyinen vonkas vähän tiuhemmin kuin exä. Kodinhoito on tällä hetkellä mun kontolla, koska olen kotona. Mutta kun töihin takaisin menen niin meno muuttuu taatusti. Näin on. piste. :)
Isoteelle jaksamista närästyksen kanssa.
Pietu olit jaksanut aikamoiset synttärit tytölle järjestää!! Mukavaa että tyttö tykkäsi ja vieraatkin varmasti kun oli niin hyvää pullaa tarjolla. Vai pääset jo mammahousuostoksille.. IHANAA!!!!
Kiva oli kuulla Mineasta :) Raksahommat taatusti vie ne päivän viimeiset mehut mitä töiden jälkeen jäljellä on. Ei kannata heittää toivoa menemään miehen työmatkan takia.. vähän etukäteispelejä.. you know ;))
Ja Pinertonilla on sitten radiollinen auto :)) Onnea uudelle menopelille!!
Meitin pikkulikka on tooooooosi räkäinen. Sen väristä limaa tulee nokasta että pitänee viedä lekurille jos ei tuosta ala tokenemaan. Ja sitten on niin helkutin kiukkuinen välillä kun olo on niin kurja.
Omassa navassa on oikealla puolella nyt sellaiset vihlaisut, että jos mä tuota (nyt töissäkin olevaa) stressimiestä saa peleihin innostettua niin huudan ja lujaa... JOs korviinne kuuluu tarzanimainen karjunta niin tiedätte mistä on kyse :))
Huomisiin siskot :)
ANI
Sunnuntai illan terveiset kaikille ! Aattelin hyödyntää tilanteen, kun Tiinu vetelee unia, ja mies suihkussa :-)) Täällä eilinen oli rankka päivä eli tyttö heräsi yöunisiltaan vasta klo.10.30, söihänhän siinä välissä ja kuivitettiin, mutta ei siis ollut hereillä pitkiä aikoja, ja saatiin itsekin nukkua, mutta, kun heräsi klo.10.30 niin voi luoja, sen jälkeen ei saatu tyttöä nukkumaan kuin sellaisia 30minsan unia ja taas oli hereillä 1-2h, siis mä olin aivan turta eilen ja aattelin, että tulisi ilta, kun tyttö on hyvin nukkunut yöt, mutta ilta tuli, ja ei vaikuttanut suuntaan tai toiseen, tyttö oli hereillä melkein läpi yön, mitä nyt nukkui noita 30-60minsan unia, mä mm. istuin tyttelin kanssa olkkarissa klo.24-3 ja sitten olin jo niiiiin väsynnyt, että tehtiin miehen kanssa vuoronvaihto. Tänään neiti onkin ollut taas mukavalla tuulella, on nukkunut hyvin, ja nytkin on jo unisilla. Eli hurja lauantai ja la-su yö !!! Hänellä ei siis vaikuttanut olevan mitään hätää, ei itkenyt vaan tyytyväisenä tapitti :-))
Senniina, mä taidan ajatella kaiken todella eroottissävytteisesti ;-)) Eihän sitä nyt muuta puuhaa voi olla kuin pelipuuhat, heh. Ei vaineskaan ! Nuista muista jutkista eli kotitöistä ymsta, me ollaan niissäkin aika samalla aaltopituudella. Ja jos aatellaan raskausaikaa niin silloin mies kyllä mm. hoiteli kolmen ensimmäisen kuukauden ajan keittiötyötkin, kun mä en pystynyt, sen pahoinvoinnin takia, ja muutenkin tykkää paapoa, ja on ihana pakkaus, mutta kyllä meilläkin herra tykkää, että ruoka ' kannetaan nenun alle' , välillä se sapettaa ...
Ani, kiva, että teillä oli pippalot ! Mä en muista aikaa milloin olisin ollut miehen kanssa jossakin bilettämässä, oisko ollut viime kesänä reissussa. Hitsi vieköön, mutta me innostuttiin oikein urakalla tanssahtelemaan siellä, ja kerrankin tanssittiin läpi yön hyvässä diskoteekissa, sellaisessa beach discossa :-)) Nyt ei enää taideta päästä ..
Niin ja piti kommentoida noita vauvan ilmeitä kun tässä taannoin kyselit, ne hymyt on aivan ihania :-))
Wemppulille onnea tulevaan testaukseen !!! Toivon todella, että plussa pläjähtää ruutuun ja tällä kertaa kaikki menee niin kuin pitääkin !!!
Nyt keittiöön ja ruokaa laittamaan ! t. emmi +Tiinu 18pv
Tulin vaan toivottelee teille hyvää yötä ja mukavaa uutta viikkoa joka aamulla pärähtää käyntiin. Minä taas hiljenen... olenhan täällä mesonnut viikonloppuna niin, että parempi ollakin taas töissä nettipimennossa...
wemppa
vai onko se jo kohta yötä!
Nyt vasta kerkiän tänne, ollut koko päivä sellaista hulinaa perheen
kanssa touhutessa että.
Päivä meni mukavasti ja lapset nauttivat kummankin vanhemman huomiosta ja perheen yhteisestä ajasta.
Ennen iltapesuja sitten tuo esikoinen oksensi lattialle kaaressa ja
kohta varmaan saan jo odottaa että kuopuskin tulee kipeäksi.
Johan meillä oltiinkin ihan viikko terveenä. Lapset ovat siis olleet
tänä talvena toooosi kipeitä, melkein koko ajan.
Ja mä kun olin toivonut että nämä taudit helpottaisi kun kevät tulee!
Tiedä häntä, aamulla taas näkee, kuka jää lapsen/lasten kanssa
kotiin sairastamaan.
Mikä siinä muuten on että lapset sairastuu aina sunnuntai-iltana.
Nyt painun kyllä itsekin pehkuihin....haukotus....
Mukavaa alkuviikkoa kaikille ja hyvää yötä......
näihin kuviin ja tunnelmiin
pippuri
Eli eipä tarvi hermoilla enää... Tänään aamulla totesin, ett juupa juu... Kierto oli normaalia lyhyempi tällä krt, mutta johtuneeko aiemmasta?! Mulla oli jo reilusti kierto pitkänä viimeksi ja luulin 99% olevani raskaana. Joku puhui jostain kemiallisesta raskaudesta?! ööö...
Anyway... Kiitti vm69 ja emmi ym. jotka toivotteli taas plussaa! Täytyy kai tänään taas kerran käydä miehen kans se keskustelu, ett jatkaako yritystä vai oisko kierukan aika jo sittenkin? Lienekö syynä se endo vai ikä, mutta on kyl tosi outoa kun en ole tullut raskaaksi vieläkään... Viimeksi tärppäs heti, kun ryhdyttiin yrittämään. Kierukan poiston jälkeen ei tullut täti kertaakaan kylään silloin. Tosin kiertopäivä 50 vasta näytti plussaa... jotain hormonisotkuja siinä oli...
Siitä lähtien ollaan oltu ilman ehkäisyä ja mitään ei oo tapahtunut. Tosin esikoisen ollessa pieni, niin jonkun verran meillä oli esto yrityksiä :) Ehkäpä työ stressi yms. pistää vastaan myös... who knows?
Vaikka päättäisimme lopettaa yrityksen, niin täytyy kyl tulla lukemaan, mitä teille kaikille kuuluu! :D
Senniinako puhui siitä ymmärtääkö miehet hormoni vaihteluja raskauden aikana... No, ei ainakaan mun mies meinannu ymmärtää! *naurua* Mä olin mm. muuttamassa stadiin takaisin noin joka toinen päivä ja podin kamalaa koti-ikävää 4 kk oksentelun lomassa. Sillä taitaa olla vieläkin traumoja siitä ajasta! Taitaa vieläkin uskoa, ett olisin hilpassut himaan ja se ois saanu jäädä tänne ihmetteleen, ett mihin vaimoke ja tuleva lapsi katos... Aivan kauheaa!!! Ja se ei tajunnut ees ett tarkotin, ett sen pitää tulla kans, vaan luuli mun aikovan jättää sen tosta noin vain...
Emmi: Ihanaako kun sulla vauveli on ruvennut nukkuu paremmin! Kyl se siitä! Esikoinen oli ensimmäisten päivien jälkeen vierihoidossa ja imetin sängyssä... ja siinä hän nukkuu vieläkin meidän välissä :D