Mies on naimisissa, mutta haluaisi olla minun kanssa.
Tutustuttiin muutama vuosi sitten eräässä tapahtumassa minä olin tarjoilijana ja hän edusti heidän telealan firmaansa.
Myöhemmin hän tuli työporukan kanssa syömään ravintolaani, ja silloin vaihdettiin numerot, että olisi helpompi varata pöytä seuraavia kertoja varten.
Siitä se sitten pikkuhiljaa lähti. Meillä oli enemmän ja enemmän aikaa jutella, ja myönnän, että ihastuin hänen tapaan puhua. Ihan kuin hänellä olisi mielipide ja näkemys mistä tahansa aiheesta, aina sellaisella asiantuntija-otteella. Ja tunsin selvästi, että hän piti minusta.
Sitten meistä alkoi tulla läheisempiä. Hän kyseli, haluanko lähteä hänen kanssaan kalastamaan, ja kertoi yhä enemmän hänen onnettomasta avioliitostaan: että vaimo haluaa riidellä, hän ei jaksa puhua, että vaimo syö holtittomasti ja kaikkea tällaista.
Aluksi tunsin vain sääliä häntä kohtaan kunnes tutustuin hänen vaimoonsa ystävien kautta.
Kun juttelin hänen vaimonsa kanssa, moni asia ei enää täsmännyt. Vaimo ei ollut yhtään sellainen kuin mies oli antanut ymmärtää. Päinvastoin, kuulin asioita, joita mies ei ollut koskaan kertonut ja siinä vaiheessa alkoi luottamus häneen vähän rakoilla.
Nyt näyttää siltä, että vaimo haluaa jo itse erota. Ja mies sanoo, että hän voisi lähteä vaimostaan ja olla minun kanssa.
Mutta minä en ole koskaan ollut naimisissa enkä saanut lapsia. Hän taas on jo melkein 50 ja hänen terveydentilansa perusteella hän ei ehkä edes pysty saamaan enää lapsia.
Lisäksi hän sanoi aiemmin, että on jo tienannut tarpeeksi ja voisi jäädä eläkkeelle, mutta nyt hän kuitenkin selaa vuokra-asuntoja ja vihjailee, että voisi muuttaa minun luo. Ja käy ostelemassa vaatteita kirpparilta.
Olen nyt aikalailla hukassa.Mitä te ajattelette tästä koko kuviosta? Mitä minun kannattaisi tehdä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas nähdään, että miehet ei koskaan laita eroa vireille. Joko vaimo tekee sen, tai sitten pari pysyy naimisissa. Kukaan toinen nainen ei ole niin tärkeä, että mies vaivautuisi tekemäään avioerohakemuksen.
Olet vain tarjoilija. Olet alempaa tasoa kuin tämä mies. Sinä teet, mitä mies keksii haluta. Ette neuvottele tasapuolisena ihmisinä, mitä seuraavaksi teette.
Mies, joka sanojensa mukaan voisi jäädä jo eläkkeelle tienattuaan tarpeeksi/ tarpeeksi hyvin.Silti hän katselee vuokra-asuntojen ilmoituksia, ostelee vaatteensa kirpparilta ; onkohan mies sittenkään niin hyvin toimeentuleva kuin miltä antaa ymmärtää? Majoittuminen mahd.tämän naistuttavan luokse.,..sekin kävisi...
Enpä puhuisi ylemmästä tai alemmasta tasosta......
Ammatti, jossa mies on toiminut/ toimii on arvostetumpi, kuin jokin likaisten astioiden keräilijän ammatti. Ei se taso liity mihinkään rahaan, vaan asemaan yhteiskunnan hierarkiassa. Pienituloinen voi olla varakas, suurituloinen ulosotossa. Ei liity aiheeseen.
Pelkääkö tämä mies yksinäisyyttä?
Toivottavasti tämä on keksitty tarina. Ainakin tämä vaikuttaa keksityltä, koska miehen kuvio on niin selvä. Tuossa kuviossa mies vain vedättää kakkosnaisia, joita todennäköisesti on enemmän kuin sinä yksistään.
Laiskana sunnuntaiaamuna huolella laadittu provo.